• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Snobbs

Tack! Jag kommer nog följa er å hoppas glr er framöver oxå. Hade bim lördag kväll, alltså bim+1 nu.
    Har inte haft några direkts symptom, bara känt mig mera hungrig än vanligt senaste 2-3 dagarna och haft lite svag mensvärkskänsla

• Utlandssvensk76
    Snobbs skrev 2012-08-05 21:33:05 följande:
    Jag tror jag plussat! Ahhhhhhhhh! Syns ett tydligt streck denna gång. Andra enkelkuren som tog.

Grattis grattis! Förstod att du var gravid! Underbart! Jag hoppas på att komma med goda nyheter om en vecka precis!
    Karl 3 Augusti 2010 15.30
  • Babybel
    Snobbs skrev 2012-08-05 21:33:05 följande:
    Jag tror jag plussat! Ahhhhhhhhh! Syns ett tydligt streck denna gång.
    Andra enkelkuren som tog.
    WOW, stort grattis!!! Verkligen kul att det funkar ju! 
  • Babybel
    Utlandssvensk76 skrev 2012-08-07 13:16:35 följande:
    Babbel - hur går det där dig? Du är väl i mitten av cykeln nu?
    Haha, antar att det är jag som är babbel Skrattande , mycket passande smeknamn, hehe.

Jag är på dag 14 idag, det var den dagen jag fick ägglossningsblödning sist och sen fick jag positivt äl-test dag 19. Så vi får se om jag följer samma mönster nu. har verkligen märkligt lite symptom. Förra gången kändes det ju massvis, men å andra sidan så kanske det var pga att kroppen liksom var så ringrostig då. Så nu vet jag liksom inte om jag ska vänta mig en äl-blödning denna gång också eller om det bara var en engångsgrej.

Vilken dag är du på nu? 
  • Utlandssvensk76
    Babybel skrev 2012-08-07 14:49:36 följande:
    Haha, antar att det är jag som är babbel  , mycket passande smeknamn, hehe. Jag är på dag 14 idag, det var den dagen jag fick ägglossningsblödning sist och sen fick jag positivt äl-test dag 19. Så vi får se om jag följer samma mönster nu. har verkligen märkligt lite symptom. Förra gången kändes det ju massvis, men å andra sidan så kanske det var pga att kroppen liksom var så ringrostig då. Så nu vet jag liksom inte om jag ska vänta mig en äl-blödning denna gång också eller om det bara var en engångsgrej. Vilken dag är du på nu? 

Kör du med ÄL test? Jag är på dag 19.
  • Babybel
    Utlandssvensk76 skrev 2012-08-07 15:41:14 följande:

Kör du med ÄL test? Jag är på dag 19.
    Japp, började med det idag. Negativt som väntat, men jag känner att jag har fått en temphöjning sedan senaste dygnet och det kan ju vara ett tecken (blev väldigt varm förra kuren).

Du har väl redan haft din ägglossning va? Konstaterade du det med test? När har du BIM? 
  • Utlandssvensk76
    Babybel skrev 2012-08-07 16:12:52 följande:
    Japp, började med det idag. Negativt som väntat, men jag känner att jag har fått en temphöjning sedan senaste dygnet och det kan ju vara ett tecken (blev väldigt varm förra kuren). Du har väl redan haft din ägglossning va? Konstaterade du det med test? När har du BIM? 

Ja den var 3 aug. Da jag aten progesteron blir BMI framflyttat, till den 18 aug skulle jag tippa. Körde ÄL test och blodprov på onsdagen och torsdagen.
  • Babybel

Nu har jag varit hos gyn för att mäta äggblåsorna. Och hon hittade en på 13 mm men sa att hon inte trodde på ägglossning denna månad (det sa hon visserligen förra gången också). De växer ju 2mm per dag och i så fall skulle jag ägglossa på söndag (dag 19 precis då jag fick positivt ältest sist). Måste säga att jag känner mig lite nedslagen då slemhinnan enligt henne var 4 mm.
    Men idag skickar hon iaf en remiss till fertilitetsenheten i huddinge, och det är ju bra antar jag. Har hört att det är 2 års väntetid dit så det känns ju kasst.

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd