manam skrev 2012-08-15 14:31:26 följande:
Ååååååh, börjar bli galen på min kropp! Detta riskerar att bli ett frustrerat inlägg, sorry.
Jag är ju "mellan pergo" nu i avvaktan på att sambon kollas upp. Han har fått tid den 30:e så det känns bra. Men detta innebär ju att jag såklart febrilt letar efter ägglossningstecken hela tiden. Än så länge har jag inte fått mens av mig själv. Hade en i början av juli efter pergo. Sedan dess är kroppen precis lika oberäknelig som innan. Tycker t ex jag har ägglossningsaktiga flytningar (vattninga i kombination med äggvitelika) mest hela tiden - ursäkta detaljer. Tappen försöker jag också analysera men ser inget mönster där heller, tycker för det mesta den är rätt hög och våt men ganska hård. Och hur ska det egentligen kännas när den är "öppen"?
Någon som känner igen sig i detta? Trodde faktiskt jag hade ÄL ett litet tag där för någon vecka sedan (spänningar i brösten, finnar, magont) men då borde väl flytningarna ha ändrat sig sedan dess...?
Nu längtar jag faktiskt, hur knäppt det än låter, efter att knapra piller igen så att jag har koll på vad som händer i kroppen.
Jag tror absolut du kan ha ägglossning utan tydliga flytningar eller ändringar i de. Stämmer mina ÄL-test så har ju iaf jag haft ägglossning utan att jag märkt nåt på flytningar. Jag skulle snarare säga att jag inte har speciellt mycket flytningar alls annat än innan mens.
Du testade inte med ÄL-test förra veckan då? Är ju ganska skönt att få kvitto på om man får äl eller inte. Också för att man kan lära sig just sina individuella tecken på ägglossning. Jag tror att jag börjar bli lite haj på mina tecken nu, och framför allt få koll på vilken dag jag ägglossar med Pergotime. För min del gör det mig liksom mindre analyserande av alla tecken de övriga dagarna och gör att jag kan slappna av massvis.