• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

Grattis utlandssvensken gud vad roligt :) håll oss uppdaterad

själv är jag inne på min gonal-f spruta behandling fortf, var hos gyn idag och då hade blåsorna fortf inte växt så nu höjde man till 87.5, ska dit igen nästa måndag så får väl se om det blir något då :)

• Utlandssvensk76
    Aria skrev 2012-09-11 23:09:37 följande:
    Grattis utlandssvensken gud vad roligt :) håll oss uppdaterad själv är jag inne på min gonal-f spruta behandling fortf, var hos gyn idag och då hade blåsorna fortf inte växt så nu höjde man till 87.5, ska dit igen nästa måndag så får väl se om det blir något då :)

Tack så mycket! Jag håller tummarna för att vi får gratta dig snart också
    Karl 3 Augusti 2010 15.30
  • Tjotta

Hej tjejer!!! Länge sen jag skrev i denna tråd men har följt er andra lite sporadiskt =) Grattis till dig som plussade!!!! Vilken härlig känsla. Jag börjar min 4:e enkeldos imorgon. Har inga större förhoppningar då man vet att det kan ta upp till ett år innan man ens är i närheten av ett pluss.

En liten fråga bara: Finns det fler här inne som har fått korta menscykel sen ni tog pergo?? Och om man har fått det är det nåt som är fel då??

Håller alla tummar och tår att vi ALLA får plussa snart =)    

• Babybel
    Utlandssvensk76 skrev 2012-09-10 22:13:46 följande:

Jag plussade imorse på ÄL plus 10 dagar! Är överlycklig och hoppas allt år bra! Hade sån himla mensvärk igårkväll och trodde det var kört. Hur hartset gått för dig, du hade ju ÄL justbföre mig va?
    WOOOOOW, fasen vad kul!!! Kände du det på dig alls denna omgången?
  • Babybel
    manam skrev 2012-09-11 12:57:43 följande:
    Och så hoppas vi att detta är hösten då alla vi i tråden får plussa .
    Älskar din positiva inställning, jag tror det blir så också!! Inom 6 månader hoppas jag att vi alla är på tjocken!
  • Babybel
    Aria skrev 2012-09-11 23:09:37 följande:
    Grattis utlandssvensken gud vad roligt :) håll oss uppdaterad

själv är jag inne på min gonal-f spruta behandling fortf, var hos gyn idag och då hade blåsorna fortf inte växt så nu höjde man till 87.5, ska dit igen nästa måndag så får väl se om det blir något då :)
    Hm, märkligt. Har du börjat på en väldigt låg dos eller vad är anledningen till att blåsorna inte växer? Tänker hur sprutorna är i jämförelse med Pergotime!? Du fick ju positivt ÄL-test med Pergotime, men kan det alltså ha varit felaktigt? Tänker lite på mig själv som också fått det men sen inte fått någon blödning som jag borde 2 -2 veckor efter äl bägge gångerna.
  • Babybel
    Tjotta skrev 2012-09-13 11:06:05 följande:

Hej tjejer!!! Länge sen jag skrev i denna tråd men har följt er andra lite sporadiskt =) Grattis till dig som plussade!!!! Vilken härlig känsla. Jag börjar min 4:e enkeldos imorgon. Har inga större förhoppningar då man vet att det kan ta upp till ett år innan man ens är i närheten av ett pluss.

En liten fråga bara: Finns det fler här inne som har fått korta menscykel sen ni tog pergo?? Och om man har fått det är det nåt som är fel då??

Håller alla tummar och tår att vi ALLA får plussa snart =)    

Jag har tvärtom en väldigt lång cykel med Pergotime med ägglossning på dag 19-20. Men det där tror jag är väldigt individuellt bara.
  • Hannah8401

Tjotta, jag fick oxå kort menscykel av pergotime. En vecka kortare. Fick positivt ältest och temphöjning, sex dagar efter fick jag mens. På alla tre kurer jag tog. Enkel. Dubbel. Trippel. Gjorde blodprov på den sista på dag 21 och 23 men det visade ingen ägglossning men dag 23 blev ju dag 1 på den nya cykeln.

Jag funderar på om jag kanske fått äl men att jag har så dålig progesteronproduktion så det blir mens strax efter detta och att det inte hinner visas på blodprov? Någon som vart med om liknande? Hur mycket kortare blev din cykel? Och fick du ägglossning?

• Aria

babybel, enligt min läkare fick jag nog ingen ÄL utan kroppen som lurades bara därav mensfrånvaron för jag fick ju inte heller någon mens, de borde ta blodprov på dig för att se om du verkligen haft ÄL

ja de har höjt nu för de är för låga doser men de vågar inte höja för mycket eftersom det är för många ägg och de är rädda för att alla ska mogna samtidigt, ska dit imorgon kl 9 och kolla igen, hoppas verkligen de är klara nu

:)

• Babybel
    Aria skrev 2012-09-16 22:32:41 följande:
    babybel, enligt min läkare fick jag nog ingen ÄL utan kroppen som lurades bara därav mensfrånvaron för jag fick ju inte heller någon mens, de borde ta blodprov på dig för att se om du verkligen haft ÄL

ja de har höjt nu för de är för låga doser men de vågar inte höja för mycket eftersom det är för många ägg och de är rädda för att alla ska mogna samtidigt, ska dit imorgon kl 9 och kolla igen, hoppas verkligen de är klara nu

:)

Fasen också. Lär ju vara samma för mig då. Har ju bara haft en sån kass läkare som inte kunnat svara på nåt för hon kan liksom inget. Hon är omplacerad nu och jag har fått en ny läkare som bara finns på plats en gång i veckan. Håller på att vänta in mensen efter en kur provera,  sen ska jag ta tester på dag 2 med mens, och sen ny kur pergotime från dag 5.

Fick dock en kallelse till Sophiahemmet nu efter att min gyn skickat en remiss förut. Så det känns ju väldigt bra. De är väl experter på riktigt!?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd