• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Snobbs

Jag var på vul idag och är i v5+6 så jag hade ägglossning 4v efter sista mensen.
    Ska på vul igen om 3v och kolla hur det utvecklar sig.
    Nu väntar jag på att flera av er ska plussa så vi kan följas i graviditeten

• manam
    Snobbs skrev 2012-08-30 22:12:00 följande:
    Jag var på vul idag och är i v5+6 så jag hade ägglossning 4v efter sista mensen.
    Ska på vul igen om 3v och kolla hur det utvecklar sig.
    Nu väntar jag på att flera av er ska plussa så vi kan följas i graviditeten
    Underbart! Sååå glad för din skull! Kommer inte riktigt ihåg turerna kring din ÄL då det tog sig. Kom den med eller utan pergo?

Nytt vul om tre veckor...kan tänka mig att det känns som om tiden kommer gå långsamt . Kommer nog utveckla sig alldeles perfekt tror jag.

Vad härligt det vore om detta kunde bli en gravidtråd istället, helst snart .

Min sambo var hos min gyn igår och gick igenom lite ang turerna kring spermaprov etc. Haha...stackarn blev nog lite chockad av gynekologens forcering...han började redan prata om ivf, och vi har ju inte ens försökt med pergo på riktigt än. Men å andra sidan, bra att få alla prover klara så att gyn kan skicka remissen redan nu – om det inte skulle ta sig med pergo.

• Snobbs

Tack, Det tog sig på min andra omgång med enkeldos pergo.
    Gyn tog alla prover och gjorde iordning ivf-remissen så skulle den gå iväg om pergo misslyckades. Det är bra att dom gör så tycker jag, man vinner massa tid.

• Aria

Snobbs, vad underbart är så himla glad för din skull :) förhoppningsvis är vi snart fler som kan följas upp :)

Själv var jag på VUL idag igen och fortfarande ingen större förändring varpå läkaren valde att höja dosen, vilket jag egentligen anser att de borde ha gjort i måndags, jag fick trots allt en mycket låg dos redan från början som inte hade gett någonting efter 7 dagar, jag fick då 37.5 nu ska jag höja till 75 och har ny VUL på tisdag så hoppas innerligt att något tagit sig då det enda jag oroar mig för är att de va så många blåsor vilket även läkarna konstaterar och är lite oroliga för.........

funderar nästan på att sen skita i deras sexförbud etc om det skulle bli fler än två äggblåsor som mognat...

som ni kanske kommer ihåg skrev jag tidigare om att sexförbudet vid fler än två mogna blåsor är en kostnadsfråga snarare än en riskbedömning för mamman, vilket min läkare återigen bekräftade idag. Detta vid tvillingar dvs då riskerna för komplikationer fortf är ganska små men det blir ökade kostnader för landsting.....

• Fiffig

Det där med sexförbud skulle jag också struntat i! Vid hade fem rätt jämnstora blåsor på vul men allt läkaren sa var att vi ska vara medvetna om chansen eller risken för fler än en. Men vi fick inget förbud. Nu tog sig det ju inte den gången, men är man frisk i övrigt så skulle jag inte bry mig om "risken" för flerbörd.

• Utlandssvensk76

Jag håller med fiffig jag skulle inte heller bry mig om sexförbud, inte en chans att jag skulle förlora en månad. När jag blev gravid med sonen hade jag tre jämnstruken mogna blåsor efter en enkelkur av pergo och min läkare sa att det är otroligt liten risk att det blir mer än ett barn och han hade rätt. Den här gången blir jag nog mest glad om det blir två då jag inte kommer att hinna med två till graviditeter, har relativt svårt att bli gravid och är redan 36.5 år. Hade två mogna äggblåsor i måndags på vul och har haft ÄL idag.

Karl 3 Augusti 2010 15.30
  • Fiffig

Hoppas den här månaden blir eran nu utlandssvensk! Låter ju lovande!

• Utlandssvensk76
    Fiffig skrev 2012-08-31 21:55:19 följande:

Tack jag hoppas hoppas!
  • Utlandssvensk76
    Fiffig skrev 2012-08-31 21:55:19 följande:

Jag plussade imorse på ÄL plus 10 dagar! Är överlycklig och hoppas allt år bra! Hade sån himla mensvärk igårkväll och trodde det var kört. Hur hartset gått för dig, du hade ju ÄL justbföre mig va?
  • manam
    Utlandssvensk76 skrev 2012-09-10 22:13:46 följande:

Jag plussade imorse på ÄL plus 10 dagar! Är överlycklig och hoppas allt år bra! Hade sån himla mensvärk igårkväll och trodde det var kört. Hur hartset gått för dig, du hade ju ÄL justbföre mig va?
    Åh, grattis! Så underbart! Håller alla tummar för att allt kommer gå bra nu framöver för dig. Du får kika in här och lämna en statusuppdatering emellanåt.

Och så hoppas vi att detta är hösten då alla vi i tråden får plussa .
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd