• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

babybel nu ska du se att du får rätt hjälp :)
    var hos gyn idag och fortfarande ingenting :) så nu ökade man till 100 per dag, åhh har ju hållt på i en månad snart, suck!

• Tjotta

Halloj!!!! Jag har snart ätit min 4:e enkel kur med pergo. Jag vet inte om jag haft ÄL då jag inte tittar på stickor. Både jag och min sambo tycker det är ett stress moment. Jag ska se om jag får tag på läkaren imorgon för hur länge ska man äta enkel dos egentligen??
    På sjukhuset där jag får hjälp finns det 1 läkare som har hand om detta. Skulle träffa henne i juni men hon försvann och vi fick träffa en underbar manlig läkare. Sen gav jag ett blodprov om ÄL. Nu har den kvinnliga läkaren som försvann kommit tillbaka och inte ringt en enda gång för att berätta om mina prover samt jag har inte fått en ny tid att träffa henne. Så därför ska jag ringa imorgon.

Ang. min menscykel så är den helt kokko om jag får "säga" så. Ena månaden 28-29 dagar och nästa 21 dagar......

Många råder en till att ta det lugnt och inte stressa så blir man gravid..... ursäkta men alla jag känner runt 20 års åldern ska ha sitt första eller andra, klart man är stressad eller hur känner ni??

Sen undrar jag..... spolning?? Bör man göra en sån när man pco?? alltså är det bra att göra en sån, blir det lättare att bli gravid efter en sån??         

• Babybel
    Aria skrev 2012-09-17 19:26:53 följande:
    babybel nu ska du se att du får rätt hjälp :)
    var hos gyn idag och fortfarande ingenting :) så nu ökade man till 100 per dag, åhh har ju hållt på i en månad snart, suck!

Men fan vilka ägg att sitta hårt då!! Men snart så. Krävs ju rätt dos bara, sen ska du se att du kläcker både ett och 2 ägg. Jag tror du är en sån som får tvillingar. Hörde en teori om det nånstans att de som har svårt att ägglossa oftare får tvillingar än de som är lättstimulerade. Men det säger väl sig självt kanske.
  • Babybel

Förresten tjejer, vad gör ni just nu? Är ju lite kul att få en liten bild av vad vi som sitter i samma båt (ja, ni 2 som har en färsk liten bebi i magen också) gör. För våra tankar är nog ganska lika och på samma håll just nu även om vi säkert sitter i helt olika scenarion just nu.

Jag sitter och jobbar i en hotellobby inför en jättestor händelse jobbmässigt för mig denna vecka. Har just beställt in ett glas vitt vin som jag tar små små klunkar av (mest för att det känns härligt när man inte är på hemmaorten).

Så, spill it, och roa mig med en bit av era liv ;)

• Fiffig

Här kollar vi på tv i sängen efter lite hrm ja ni vet... Mannen ska jobba natt och vilar sig innan nästa pass. Själv har jag svårt att hålla mig borta från nätet och surfar lite på mobilen. Tänker att jag har ägglossning just idag, eller kanske imorn. Har inte riktigt koll. Vi har slutat med pergo nu och ska förhoppningsvis få testa ivf inom en hyfsat snar framtid. Det var min rapport!

• Babybel
    Fiffig skrev 2012-09-17 20:14:52 följande:
    Här kollar vi på tv i sängen efter lite hrm ja ni vet... Mannen ska jobba natt och vilar sig innan nästa pass. Själv har jag svårt att hålla mig borta från nätet och surfar lite på mobilen. Tänker att jag har ägglossning just idag, eller kanske imorn. Har inte riktigt koll. Vi har slutat med pergo nu och ska förhoppningsvis få testa ivf inom en hyfsat snar framtid. Det var min rapport!

WOW, så kanske har du just blivit på smällen ;) Tänker du så? Ibland gör jag det och ibland inte alls. Oavsett så har killen din fått en härlig start på arbetsdagen :)

Hur är det nu med dig, går ni hos gyn eller fert.enhet?
  • Fiffig

Våra journaler skickas förhoppningsvis i dagarna från vår gynmottagning på vårt hemsjukhus till Göteborg där man gör ivf. Väntar bara på svaren från vårt hiv och hepatit- test. Kändes lite sådär när både jag och sambon kom till labbet och testade oss för det. Fast det är ju rutin vid ivf.

Ibland tänker jag lite så. Särskilt när myset varit extra mysigt! Fast vi har n

• Fiffig

Suck! Mobiler alltså...
    Fast vi har nog gett upp lite tanken på att hi fixat detta på egen hand. Men eftersom jag har äl varje månad är man ju dum om man inte fortsätter försöka medan man väntar, så tänker vi.

• Babybel
    Fiffig skrev 2012-09-17 20:32:27 följande:
    Suck! Mobiler alltså...
    Fast vi har nog gett upp lite tanken på att hi fixat detta på egen hand. Men eftersom jag har äl varje månad är man ju dum om man inte fortsätter försöka medan man väntar, så tänker vi.

Men påminn mig, hur länge har ni hållt på?  Det n o r m a l a är att det tar ett år för folk som ägglossar som de ska, men det kan lika gärna ta 2 utan att det är nåt skumt. Det härliga i kråksången är ju att det blir troligare och troligare att det tar sig för varje gång nu. Så denna gången kan LÄTT ha varit DEN för er :)
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd