• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Gumman1980
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-10-29 12:52:01 följande:
    Ja, det var ingenting denna månad heller.. Mensen kom i lördags, några dagar sen..
    Om jag får vara lite äcklig här, så undrar jag hur eran första mens efter missfallet var? Jag hade hört att den kan vara värre än vanligt. Efter mitt första så kom mensen precis som den skulle och var helt normal, och då hann jag ändå till v 13. Denna månad är det verkligen inte normalt. Jag tror aldrig jag har blött så här mycket, blöder igenom en stor tampong på mindre än en timme. Nu har det dessutom börjat komma  massvis av stora klumpar. Jag tänkte om det kunde vara rester från missfallet förra månaden? Det gör helt vansinnigt ont iallafall, och ingenting hjälper.. 

Hej!
    När jag fick MF så sa min gyn läkare att nästa mens efter ett MF kan göra mer ont, du kan blöda mer och längre.
    Så de du upplever med klumpar och sånt är enligt min gyn helt normalt.
    Blir du inte gravid vid nästa ägglossning så kommer du blöda mindre och ha mindre ont också!

Hoppas du mår bättre snart!     
  • gedansk
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-10-29 12:52:01 följande:
    Ja, det var ingenting denna månad heller.. Mensen kom i lördags, några dagar sen..
    Om jag får vara lite äcklig här, så undrar jag hur eran första mens efter missfallet var? Jag hade hört att den kan vara värre än vanligt. Efter mitt första så kom mensen precis som den skulle och var helt normal, och då hann jag ändå till v 13. Denna månad är det verkligen inte normalt. Jag tror aldrig jag har blött så här mycket, blöder igenom en stor tampong på mindre än en timme. Nu har det dessutom börjat komma  massvis av stora klumpar. Jag tänkte om det kunde vara rester från missfallet förra månaden? Det gör helt vansinnigt ont iallafall, och ingenting hjälper.. 
    Man brukar gå på efterkontroll om man får tabletter men inte om man blir skrapad. För mig så strulade mensen ett par månader men då med att det var långt emellan ( upp till 40 dagar) och någon månad mens 2 dagar. Men är du orolig så ring och rådfråga.
  • themorethemerrier

Nu har det snart gått ett halvår sen jag fick missfall. Och idag kom ännu en mens. Jag är glad att jag inte då visste att jag inte skulle bli gravid igen i år för det hade varit väldigt jobbigt för mig. Hittills har jag levt på hoppet från månad till månad men nu känns det vissa dagar riktigt tungt medan jag andra dagar har försonat mig med tanken att det kanske faktiskt inte blir fler barn.

Hoppas att det har gått bättre för er andra! 

• jonie

themorethemerrier: Ledsen att höra om din längtan och att det inte blivit plus än. Hoppas du inte ger upp. Vet inte vad jag ska säga för att peppa, hade antagligen känt samma sak som du om jag inte hade fått mitt plus igen. Kram till dig!!

• 8185
    themorethemerrier skrev 2012-11-29 23:01:09 följande:
    Nu har det snart gått ett halvår sen jag fick missfall. Och idag kom ännu en mens. Jag är glad att jag inte då visste att jag inte skulle bli gravid igen i år för det hade varit väldigt jobbigt för mig. Hittills har jag levt på hoppet från månad till månad men nu känns det vissa dagar riktigt tungt medan jag andra dagar har försonat mig med tanken att det kanske faktiskt inte blir fler barn.

Hoppas att det har gått bättre för er andra! 

Jag förstår precis vad du menar. Jag är inne på sjunde försöket nu efter mf. Det är bara några veckor kvar till bf skulle varit och det känns riktigt tungt :(

Jag har fått väldigt konstig cykel efter mf och förstår mig inte alls på min kropp.

Skickar massa styrkekramar.
  • Anonym (mf juli & okt)

Här är en till.. 

Fick gravid 1-2  den 25 Oktober och 3 dagar senare 28 de började jag stört blöda. En vecka senare fick jag neg på testen. Nu skulle jag ha haft min mens den 25 November om jag räknar mf som mens. Blödde bara 5 dagar.
    Den 25 de november fick jag en rosa flytning och tänkte jaha i kväll kommer tanten. men inte det. Nu är jag ca bim + 9 och har haft mens värk i 2 veckor. Testade neg för 5 dagar sen. Kan man hoppas eller är de pga mf mensen gör så här? Vi har försökt i 2 år nu.. =( 

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-11-30 06:38:11 följande:
    themorethemerrier: Ledsen att höra om din längtan och att det inte blivit plus än. Hoppas du inte ger upp. Vet inte vad jag ska säga för att peppa, hade antagligen känt samma sak som du om jag inte hade fått mitt plus igen. Kram till dig!!
    Tack!
    8185 skrev 2012-12-02 10:47:31 följande:

Jag förstår precis vad du menar. Jag är inne på sjunde försöket nu efter mf. Det är bara några veckor kvar till bf skulle varit och det känns riktigt tungt :(
    Jag har fått väldigt konstig cykel efter mf och förstår mig inte alls på min kropp.
    Skickar massa styrkekramar.
    Samma här. Skulle fått i februari men har två för tidigt födda sen innan så någon gång i januari. Det känns hårt. Jag var helt övertygad om att jag skulle ha lite mage på julafton. Det kanske låter fånigt men när jag idag såg att prins William ska få barn så fick jag bita mig i läppen för att inte börja gråta. Jag missunnar ingen annan en graviditet men varje gång jag läser sådant så påminns jag om att jag inte är gravid. :( Kramar till dig med!
    Anonym (mf juli & okt) skrev 2012-12-02 14:00:46 följande:
    Här är en till.. 

Fick gravid 1-2  den 25 Oktober och 3 dagar senare 28 de började jag stört blöda. En vecka senare fick jag neg på testen. Nu skulle jag ha haft min mens den 25 November om jag räknar mf som mens. Blödde bara 5 dagar.
    Den 25 de november fick jag en rosa flytning och tänkte jaha i kväll kommer tanten. men inte det. Nu är jag ca bim + 9 och har haft mens värk i 2 veckor. Testade neg för 5 dagar sen. Kan man hoppas eller är de pga mf mensen gör så här? Vi har försökt i 2 år nu.. =( 
    Ingen aning, min mens har också blivit annorlunda efter missfallet! Och jag har tre gånger blivit gravid i princip direkt, på första försöken, så nu känns det väldigt ovant att inget alls hänt sen missfallet i juni. Jag vet att det kan ta tid men det är deppigt ändå, du förstår säkert hur jag menar.

• Anonym
    Anonym (mf juli & okt) skrev 2012-12-02 14:00:46 följande:
    Här är en till.. 

Hej! Det behöver ju inte vara samma för dig men vad jag varit med om efter mitt fösta mf så plussade jag lite senare än vad bim var. Hade som du vara blödit knappt 1 vecka och fått minus på stickan. Man vet ju inte om äl inträffar senare med, det är tydligen vanligt att cykeln blir lite längre efter mf. Lycka till!
  • Anonym (mf juli & okt)
    Anonym skrev 2012-12-04 08:20:57 följande:
    Hej! Det behöver ju inte vara samma för dig men vad jag varit med om efter mitt fösta mf så plussade jag lite senare än vad bim var. Hade som du vara blödit knappt 1 vecka och fått minus på stickan. Man vet ju inte om äl inträffar senare med, det är tydligen vanligt att cykeln blir lite längre efter mf. Lycka till!
    Tack för ditt svar. + lyser med sin frånvaro ännu även mensen.. Pissar en gång i timmen, värk långt ner i magen men inget händer, blir snart galen! =(
  • Anonym
    Anonym (mf juli & okt) skrev 2012-12-04 17:36:58 följande:
    Tack för ditt svar. + lyser med sin frånvaro ännu även mensen.. Pissar en gång i timmen, värk långt ner i magen men inget händer, blir snart galen! =(
    Jag förstår att det är jobbigt att inte veta! Hoppas plusset visar sig för dig snart!  ser att du också haft 2 mf tätt, jag har haft ett i sep och ett i nov :( Jag är själv väldigt frustrerad då jag efter mitt andra  mf 1 nov inte ens fått minus på stickan.. det har varken minskat/ökat i styrka o nu skulle jag om allt stämde haft mens 29:e nov men ingen mens i sikte men däremot grav symptom.Mår illa varje dag o brösten spänner, är trött o grinig. Men jag får snällt vänta till den 19:e dec då jag ska till gyn på vul. Om jag är gravid på nytt är jag i ungefär v.7+6 då och då borde det synas något.
Svar på tråden längtar efter + efter missfall