• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • strumpan123
    Anonym (Tessan) skrev 2012-10-04 15:59:32 följande:
    strumpan: ja jag räknade min missfalls dag som förra mens....men ÄL kom nån dag senare än normalt så det gick ju några ÄL test:) tror jag fick positivt ÄL test på dag 18-19 efter missfallsdagen
    okej då räknar jag så också :) om den bara är några dagar sen gör mig inget bara den inte är suuupersen..
  • skrootan

kan man använda ägglossningstest direkt efter missfall?? jag började blöda i v 6 och i v8 kom den lille ut(i måndags), jag gjorde VUL samma dag o de sa de att det ser rent o fint ut. Igår slutade jag blöda så nu e vi taggade.. 
    KAn man använda ägglossningstest direkt efter MF?
     Hur länge stannar de gamla HCGhormonerna i kroppen?

• themorethemerrier
    skrootan skrev 2012-10-04 19:04:59 följande:
    kan man använda ägglossningstest direkt efter missfall?? jag började blöda i v 6 och i v8 kom den lille ut(i måndags), jag gjorde VUL samma dag o de sa de att det ser rent o fint ut. Igår slutade jag blöda så nu e vi taggade.. 
    KAn man använda ägglossningstest direkt efter MF?
     Hur länge stannar de gamla HCGhormonerna i kroppen?
    Se till att du inte får plus på stickan längre först, tror inte ÄL kommer igång förrän alla graviditetsrester har lämnat kroppen!
  • Anonym (Tessan)

Skrotan ; ja så fort du testar neg på grav test och att du känner dig redo :) jag började med ÄL test på dag 11 efter missfallsdagen och fick glad gubbe på dag 18 och 19 efter MF .. Alltså ingen mens ,, och nu är jag i på måndag 7+4 :) .. Nä nu ska jag upp o åka 60 mil till Ullared :)

• Anonym (Nathalie)

Guud vilken värk jag har i magen i dag! Det gör nästan ont, som hugger till då och då.. Kan det vara ägglossning som är på gång?  Jag brukar aldrig känna av den i vanliga fall men det är 15 dagar sedan mitt missfall, normalt brukar jag ha ägglossning på dag 17.. Hade inte tänkt testa denna månad egentligen, men nu vart jag så nyfiken så jag tror jag måste springa i väg och köpa ältest. Glad 

Föresten, när har symptomen försvunnit för er andra efter era missfall? Jag mår fortfarande illa och det blir mer och mer för varje dag, plus att jag är sjuukt trött! Borde det inte vända? Testet var ju negativt samma dag som blödningen kom.. Så tröttsamt att spy varje morgon när man ändå inte får något för det liksom..

• strumpan123

mitt gravtest är nästan negativt och mitt ägglossningstest var starkt idag! Kan det redan vara på gång?? =)) Hoppas
    Hade en annan sorts sticka än igår, hatar när det blir så och det är sån skillnad man vet inte om det är testen eller inte men borde vara på G. Åh blir så glad..kanske inte hinner testa dom dyra testen :P Dom kommer nästa vecka

• Anonym (Längtan)

Strumpan ägglossnings test kan känna av en lägre nivå av HCG.
    Tror ditt ägglossnings test visar att det fortfarande är hormoner kvar.

Men fortsätt att testa så för säkerhets skull:)

• strumpan123

Funderar på om det var så också hade två olika test och ena visade pyttesvagt medan andra äl-testet visade suoerstarkt.. vilken skillnad på test kan man säga.

Gravtestet är nästintill negativt, får se om äl-testen också minskar snart 

• skrootan

Jag började blöda på söndagen för 3v sen och har känt mig väldigt hormonig i helgen, med humöret svängandes hit o dit, så ska nog göra som ni.. imorgon bitti kör jag det gravtest som ligger kvar i skåpet så får jag se hur långt kroppen har kommit. Hoppas på negativ nu då så att det kan bli dax med nästa och så att jag vet om ett nytt plus i framtiden verkligen är nytt.. : ) Håller tummarna för er!!

• mamii2010

hejsan på er skall man inte vänta med att försöka med en ny graviditet två till tre månader efter ett mf?? har nyligen fått ett mf och vet bara det jag läst just att man ska vänta. 

Svar på tråden längtar efter + efter missfall