• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • themorethemerrier

Har inte skrivit här på länge, har försökt glömma bort allt testande. Men jag hade BIM i torsdags och fick extremt svagt plus på CB i fredags, idag kom mensen. Men jag tror det var ett väldigt tidigt missfall faktiskt.

Tessan, du som haft två tidiga missfall nyligen, har du upplevt att det varit skillnaden på blödningen jämfört med hur det brukar vara vid en vanlig mens? 

• Anonym (Försöker igen)

Jag börjar närma mig bim ( på fredag) och är 99% säker på att mensen kommer som den ska Har alla vanliga pms-besvär jag brukar få dagarna före mens.... Det är väl bara att hoppas på 4:de försöket sen....

• Anonym (Tessan)

The more; Ja nu sista jag hade i 4+!3 så var det mer liksom klumpar det brukar inte jag ha vid vanlig mens , testade ju vid BIM och 1 dag efter men hade jätte svaga + och sen 2 dagar efter BIM fick jag negativt grav test .. Och sen kom blödningen .. Håller tummarna hårt för er .. Kram

• strumpan123

Hej sitter här nu med pågående mf eller ma som jag mer tror att det var i v8 men tror bebis dog i v4-5, fostret är redan borta och jag blöder inte alltför stora mängder så det känns skönt att kroppen kommer bli normal fort.

När började ni försöka få plus igen? 
    Jag fick ingen info om det tror ingen tänkte på det när jag satt och var hysterisk på sjukhuset idag men om jag känner min kropp rätt så tror jag att det kommer gå bra att försöka på en gång. 

• jonie

strumpan: Beklagar ditt mf/ma! Vi försökte igen på en gång och jag blev gravid ca tre veckor efter missfallet, alltså på första ÄL utan mens. Imorgon går jag in i vecka 15 Så om kroppen återhämtar sig fort finns det inget som hindrar att försöka på en gång. Lycka till!!

• strumpan123

åh va underbart! Grattis :) Läkaren sa det när han försökte trösta lite att tjejen innan mig hade varit med om mf och var nu gravid igen på en gång.
    Fick inge riktlinjer om något, allt såg "normalt" ut där inne redan, som innan grav. Fort gick det men fostret var ju såå litet för sin "ålder"
    Nästa gång ska dom fan lyssna på min fakta jag har att komma med, visste på en gång att bebis var för liten och att jag hade för lågt hcg

Vill bara börja igen, får hem tester imorgon och ska ta var 3.e dag å se när det bli negativt.

Hann dina bli neg innan du plussa igen? 

• jonie

Om allt såg normalt ut och det gick fort är det bara att köra på igen

Jag fick mitt mf i skarven mellan v.6-7 så det var tidigt. Jag blödde i fyra dagar och när jag var inne på undersökning den femte dagen sa läkaren att allt såg normalt ut, allt var ute och gravtestet visade negativt redan där! Sånt kan ju ta tid annars, en del visar positivt flera veckor efter. Men om det gick så fort för dig med så borde det snart visa negativt igen!

Jag började testa med ÄL-tester på en gång och ÄL kom fyra dagar senare än normalt bara. Jag har hört och läst att chansen är ganska stor att blir gravid igen på en gång om bara ÄL kommer igång. Kroppen är typ inställd på det och hcg höjs snabbt. (Jag plussade redan 9 dagar efter ÄL)

Oj vad långt det blev Men hoppas det går bra för er nu! Håller tummarna!

• strumpan123

skönt att höra. Ja eftersom liten dog tidigt vad jag tror och det här som en vanlig mens (blöder mindre än en vanlig mens för mig också), tog ett test efter vul i fredags bara för att jag hittade ett jag inte visste fanns och då var det så positivt det bara kunde bli men som du säger så borde det sjunka fort. 
    Missfallet startade ju inte riktigt förrän lördagen.

Känner mig inte ett dugg gravid längre och har inte gjort på en vecka nu tror jag.
    Vill bara få hem mina tester nu.
    Funderar på att köpa cb ägglossningstest också, först ta billiga stickor och när jag ser det stegras så ska jag ta med dom.
    Längtar så innerligt efter ett nytt plus.
    Grämer mig inför att gå till jobbet igen, har en gravid där i ungefär samma vecka som jag var i, sen en till på en kurs jag går :/ kommer bli skitjobbigt när dom gnäller om sina symptom och ojar sig 

• jonie

Ja usch vad tungt att behöva umgås med andra som är gravida i det läget! Vet dom att du var gravid? Berätta i såna fall på en gång så kanske dom tänker sig för och visar hänsyn. Jag är glad att jag fick mitt mf när jag var ledig ändå, hade inte klarat av att gå till jobbet..

Jag körde bara med Clearblues ÄL-test, dom går liksom inte att feltolka
    Lycka till!! 

♥ BF 3 april 2013 ♥
  • strumpan123

ja jo dom vet, alla vet så det är skönt på ett sätt för då vet dom varför jag mår dåligt just nu.

Ja fast jag undrar lite över den där grejen man sätter i stickorna i.. köper man bara nya stickor sen eller behöver man en ny sån? Eller är det 7 st såna i paketet också? haha flummigt 

Svar på tråden längtar efter + efter missfall