Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • aj 378

Har haft två missfall. Rädd för att inte kunna få barn :( har tagit lång tid för att bli gravid första gången sen en mens efter skrapningen så tog det sig. Hoppas det går fort denna gången också.

• Anonym (Linda)

Hade ett MA i februari (ca v. 10) och sen dess försöker vi bli gravida igen. Vet att det ju inte gått jättlång tid, men man längtar ju. Hade precis hunnit vänja mig vid tanken att jag faktiskt skulle bli mamma innan allting bara rasade. 

De två gånger jag har blivit gravid (gjorde en abort för många år sedan) har det gått väldigt fort så jag trodde väl i min enfald att jag skulle bli gravid igen innan första mensen efter MA:t. Men det verkar inte vara så enkelt... Rynkar på näsan 

• Anonym (Mia)

fick missfall i nov förra året och har sedan dess försökt få barn. Innan körde vi lite halvt om halvt med "säkra" perioder och blir det så blir det. Men det verkar inte som att det vill stanna nån bebis..
    Jag är också rädd, rädd att inte allt står rätt till. Men jag försöker ändå vara positiv och inte tänka för mycket på det.   

• Anonym (nervös)

Tack snälla för alla svar.... Det känns sååå skönt å veta att det finns fler som är oroliga =)
    Som du skriver (Mia), så försöker jag att inte tänka på det heller. Men jag skulle ha fått min mens idag. Men har som ni förstår inte fått den.
    Kan vara en missbedömning av dagen, då mensen inte alltid kommer regelbundet som förr... Men tyvärr så kutar tankarna runt som vilddjur i skallen just nu!
    Det blir när det blir =) Men gärna nu!!!!

• Anonym

hej heju...här är en till som fick missfall alldeles nyligen men här har vi myst på då jag vad jag tror är ägglossning så får om det tar sig denna gång eller:) har ju inte fått mensen tillbaka än så jag vet ju inte när jag har ägglossning men som andra månader innan missfallet så fick jag ägglossningsvärk o flytningar vid samma datum som jag har haft ägglossning förut så då myste vi på nu också,kan ju ta sig??:)  hoppas på ett +i början på juli:) försöker ni andra också? har ni fått tillbaka mensen ordentligt och så?

• Anonym (Mia)
    Anonym (nervös) skrev 2012-06-20 01:46:44 följande:
    Tack snälla för alla svar.... Det känns sååå skönt å veta att det finns fler som är oroliga =)
    Som du skriver (Mia), så försöker jag att inte tänka på det heller. Men jag skulle ha fått min mens idag. Men har som ni förstår inte fått den.
    Kan vara en missbedömning av dagen, då mensen inte alltid kommer regelbundet som förr... Men tyvärr så kutar tankarna runt som vilddjur i skallen just nu!
    Det blir när det blir =) Men gärna nu!!!!
    Ja visst får det gäran bli nu! Hoppas att det har flyttat in nått litet i din magen :) Men jag vet, man vill inte alls tänka så för man blir så besviken sen när mensen väl kommer.. Fast samtidigt vill man tro också.
    Anonym skrev 2012-06-20 09:12:12 följande:
    hej heju...här är en till som fick missfall alldeles nyligen men här har vi myst på då jag vad jag tror är ägglossning så får om det tar sig denna gång eller:) har ju inte fått mensen tillbaka än så jag vet ju inte när jag har ägglossning men som andra månader innan missfallet så fick jag ägglossningsvärk o flytningar vid samma datum som jag har haft ägglossning förut så då myste vi på nu också,kan ju ta sig??:)  hoppas på ett +i början på juli:) försöker ni andra också? har ni fått tillbaka mensen ordentligt och så?
    Är ju toppen att du känner av din ägglossning, underlättar ju en del. Jag känner ingenting. Hade lite hugg i sidan av magen i helgen. Kanske att det va ägglossning, enligt mobilen skulle den varit då iaf. Min mens är tillbaka, tog en och en halv till två månader för den att dyka upp efter missfallet, har normalt 30 dagar mellan
    Efter det har den kommit som den ska.
    När har du BIM?  

• Anonym

hej :) jag har BIM runt 3 juli så kommer inte mensen så blir det ett test då:) men jag tror inte det kan ta sig så snabbt men man vet ju aldrig:) vart bara 1 gång denna vecka vi myste men 1 gång kanske räcker:) tur dom små spermierna lever lite längre än ägget:) hi hi roligt o följas åt till vi får vårat +,har ni barn sen innan?,jag har 2 barn  5 och 7 år så längtan efter en 3 är stor nu!! hoppas o håller tummarna för oss:)

• Anonym (nervös)

Hej
    Hoppas ni har haft en trevlig helg med mycket mys och god mat =)
    Jag har fortfarande inte fått min mens än... Så i torsdags tog jag ett test och jag plussade +....
    Men jag "vågar" inte tro på det, låter kanske konstigt... Men jag har känt mig lite konstig i magen, typ mild mensvärk... Får testa igen om några dagar =)

Vore  jätte kul å följa med er på eran väg oxå så skriv gärna hur ni känner och hur det går för er =)

Kram Kram

• Anonym (Mia)

Åh men grattis ts :) roligt att tagit sig. Jag hoppas också på ett plus denna gång, tycker vi har gjort vårt jobb riktigt bra denna månaden ;) haha. Är dock mycket dom sks klaffa så vi får väl se. anonym - jag har inga barn sen innan.

• Anonym (Tessan)

Åhh va roligt för dig att ni + :) grattis grattis , vill bara att det ska bli 3 juli så jag kan testa , :) har molande värk i magen men det kan ju lika gärna vara något Annat . Fåror inte det går vägen nu första gr efter missfallet då jag inte haft någon mens än så jag vet ju inte när jag hade ägglossning men jag tror jag prickade in då jag fick massa symtom till ägglossning:) vi får väl se:) lycka till ni andra , roligt om alla skriver så man kan följa :) kram till er

Svar på tråden längtar efter + efter missfall