• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

Mamil: nej det behöver man inte alls ser allt bra ut och du testar neg på grav test och du känner att du mår bra och vill försöka igen så finns det inget hinder ! Så har då flera gynläkare sagt till mig , har 2 missfall bakom mig innan denna grav !

• gedansk

i mina papper från SÖS på rekommenderade de en menscykel innan man försöker igen

• Starbaby

Jag fick missfall i April detta året, plussade 1 Maj igen och är nu i vecka 28 :) Så om det är någon tröst så går det att bli gravid och behålla bebis efter ett missfall.

Stort lycka till !

• Starbaby
    beccius skrev 2012-10-12 19:45:54 följande:
    Jag blev oxå gravid direkt efter mf... Alltså ingen mens emellan!
    Men jag tror att bm rekommenderar att det ska gå en cykel innan man försöker ;)
    Samma här, min gynekolog sa dock att det inte alls spelade någon roll alls. Man är tydligen extremt fertil direkt efter ett missfall.
  • annaa83

Skrotan: Har du testat rosenrot, det brukar ibland få fart på mensen eller cykeln överhuvudtaget. jag fick mf i jnui o det dröjde innan jag fick ordning på allt igen, tog rr i denna period o nu börjar det komma igång igen,

• skrootan

Tack annaa83 kanske ska testa det :) har ju inte gått så länge än men känns så trist att sitta o rulla tummarna o bara vääääääännnnta! (Får man äta det när man är gravid? eftersom jag inte vet hur långt kroppen har hunnit vill man ju inte äventyra ..)
     Det är väl en av svårigheterna när man vill plussa.. att man inte vill riskera ett ev  ägg samtidigt som man ska passa på att leva.. bör jag dricka vin... bör jag ta den här medicinen... Å ena sidan måste man ju leva som vanligt tills man e gravid, å andra sidan vill jag inte tänka sen " vad har jag ätit/vad har jag gjort den senaste tiden.."

• Starbaby
    skrootan skrev 2012-10-14 20:36:56 följande:
    Tack annaa83 kanske ska testa det :) har ju inte gått så länge än men känns så trist att sitta o rulla tummarna o bara vääääääännnnta! (Får man äta det när man är gravid? eftersom jag inte vet hur långt kroppen har hunnit vill man ju inte äventyra ..)
     Det är väl en av svårigheterna när man vill plussa.. att man inte vill riskera ett ev  ägg samtidigt som man ska passa på att leva.. bör jag dricka vin... bör jag ta den här medicinen... Å ena sidan måste man ju leva som vanligt tills man e gravid, å andra sidan vill jag inte tänka sen " vad har jag ätit/vad har jag gjort den senaste tiden.."
    Fram tills du plussar så är det ingen fara, lev på som vanligt. Dcik vin och ät goda ostar....allt som du brukar.
  • annaa83

man ska bara ta det fram till ägglossningen, men har läst om dom som väntat på sin mens...typ 30-40dagar och tröttnat på att vänta, som fått igång mensen av rr! men jag oroar mig också som du, hur man lever, vågar ja dricka vin... det senaste jag undrar är om det är lämpligt att springa som träning i väntan på bim?

• Anonym (Nathalie)

Denna tråd verkar har stannat av helt, tråkigt..

Hur går det för er andra?
    Själv sitter jag och väntar på bim somborde vara på  onsdag. Äl+17 idag så visst borde jag kunna se om det är något?

Svar på tråden längtar efter + efter missfall