• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Gumman1980
    mamii2010 skrev 2012-10-12 08:45:50 följande:
    hejsan på er skall man inte vänta med att försöka med en ny graviditet två till tre månader efter ett mf?? har nyligen fått ett mf och vet bara det jag läst just att man ska vänta. 

Hej! Nej de behöver du verkligen inte! Sålänge du känner dig redo psykiskt och fysiskt så är de bara att köra på! :) Jag blev gravid direkt efter mitt MF fick ingen mens imellan är idag i vecka 11+2! lycka till! :)
  • beccius

Jag blev oxå gravid direkt efter mf... Alltså ingen mens emellan!
    Men jag tror att bm rekommenderar att det ska gå en cykel innan man försöker ;)

• Gumman1980
    mamii2010 skrev 2012-10-12 20:03:50 följande:
    räknade ni som om ni haft er mens vid första dagens blödning så att ni visste äl?

Hej! Jag började blöda den 8 juli, sen 3 veckor och 2 dagar senare fick jag ägglosssning. (31 juli). En del får igång ägglossningen redan 2 veckor efter men de tog lite längre tid innan min kom igång.
  • jonie

mamii2010: Mitt missfall började 28 juni och den 14 juli hade jag ägglossning sen, ungefär fyra dagar senare än vad jag normalt brukade ha. Blev gravid på en gång och är nu i vecka 16 :)

• mamii2010

tog ni reda på äl med hjälp av test eller kände ni det som en del gör. tack för svaren.

• jonie

Jag använde clearblue äl-test, har aldrig känt av när jag har ÄL.

• skrootan

Börjar bli smått galen!! Har varken haft tydliga tecken på ÄL eller mens sedan missfallet (nu 4v sen blödningen började). Jag vill att något ska hända så jag iaf kan räkna dagar, göra test eller tänka att "ok snart en ny chans"! Nu vet jag ingenting.. :(  Dessutom KAN jag ju ha ÄL just nu ..eller KAN jag ha haft den..  så det känns dumt att börja med ÄL-test nu. Fortfarande minus på CB iaf

Hur har ni det? Hur hanterar ni väntan??

• gedansk
    skrootan skrev 2012-10-13 13:20:51 följande:
    Börjar bli smått galen!! Har varken haft tydliga tecken på ÄL eller mens sedan missfallet (nu 4v sen blödningen började). Jag vill att något ska hända så jag iaf kan räkna dagar, göra test eller tänka att "ok snart en ny chans"! Nu vet jag ingenting.. :(  Dessutom KAN jag ju ha ÄL just nu ..eller KAN jag ha haft den..  så det känns dumt att börja med ÄL-test nu. Fortfarande minus på CB iaf

Hur har ni det? Hur hanterar ni väntan??
    det tog nästan tre mens cykler innan min kropp var på banan igen. Denna månaden så testade jag med CB och fick "en glad gubbe" så det verkar som om kroppen snart är på banan igen.
Svar på tråden längtar efter + efter missfall