• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Längtan)

Hejsan!

Vi längtar efter barn!

Tre missfall bakom oss!
    Tidig i vårt förhållande så  fick vi en oplanerad graviditet som slutade i missfall där efter så slarvade vi inte med skydd. Bäbisen var ju så klart mer än välkommen även om bäbisen inte var planerad.

Men för ett år sen började vi vår bebisverkstad och har haft oskyddat sex  1,5år. Ganska snabbt blev jag gravid men fick missfall. Ca 1år senare äntligen gravid igen. Men i V.8 slutade det i ett missfall för 7 veckor sedan. Har precis haft min första mens efter missfallet. Mensen ska ta slut i dag (06/23)
    Och vi hoppas på ett plus snart igen.

Är så orolig.

Hade varit mysigt att få en Maj bäbis!!

• Anonym (Tessan)

hej längtan:) härligt att vi är en till:) hoppas ni får erat + snart:) ja det hade varit jätte mysigt o få bebis till maj månad 2013:) vi siktar på det:) april/maj:)

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-06-23 20:27:16 följande:
    hej längtan:) härligt att vi är en till:) hoppas ni får erat + snart:) ja det hade varit jätte mysigt o få bebis till maj månad 2013:) vi siktar på det:) april/maj:)
    Tackar!

ja det hade det absolut varit! Jag blir glad vilken månad det än blir!  Men maj är en sån fin månad, älskar maj!!
  • Anonym (Tessan)

Kommer testa i helgen :) har mensvärkar som bara den , men kan ju vara mensen också :( hoppas hoppas , Annars bara försöka igen :)

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-06-25 10:34:02 följande:
    Kommer testa i helgen :) har mensvärkar som bara den , men kan ju vara mensen också :( hoppas hoppas , Annars bara försöka igen :)

Jag ska också testa i helgen, eller BIM är på söndag. Väntar kanske nån dag om inte mensen dykt upp då. Jag känner däremot ingenting, så har inte så stora förhoppningar om att det tagit sig.
  • Anonym (Tessan)

tror inte heller det är något nu så snabbt efter missfallet..men men har inte mensen kommit så testar jag:) men har grymma menssmärtor nu känns precis som mensen ska komma vilken sek som helst:(

• Anonym (nervös)

Jag håller alla tummar å tår jag har, för er allas skull... Hoppas verkligen att ni får +

Vet ni om man kan få ett ultraljud tidigare än v13... typ v8 eller liknande???
    Jag fick missfall i v13 förra ggn, men fostret var storleksmässigt bara i v8 =( Kroppen är ju lite sen!

Lite fakta om mig som startade tråden :)
    Jag bor i Jönköpingslän, i ett hus tillsammans med min sambo och 2 barn... Det är två flickor på 6 och 2,5 år.
    De är det bästa jag har.... Tack vare dem klarade jag av mitt missfall så bra som jag gjorde...
    Själv är jag 32 år och jobbar 100% på industri, men ska gå ner till 86% efter sommaren...
    Jag har en hobbyverksamhet där jag säljer hudvård/kosmetik produkter, vilket jag älskar och hoppas att jag kan bara kan syssla med det i framtiden =)

Vore kul om ni berättar lite om er själva *nyfiken* =)
    Kram Kram på er

• Anonym (Tessan)

Hej på er:) är en 31 årig tjej som bor i Gävle trakten , har 2 barn sen tidigare 5 och 7 år och längtar efter en 3 nu:) fick missfall 7/2 och var bara i 5+ 3 :( ... Hoppas på att + nu i sommar:) hoppas vi kan följas åt:) jag jobbar på en industri i Sandviken (Sandvik) jobbar 4 skift och trivs riktigt riktigt bra:) går på sem v 29 och hoppas + före den eller under den:) har ni andra försökt länge? Vi har väl nyligen börjat men fick missfall första försöket, har beställt grav tester nu från billiga tester så jag har hemma framöver , men ska testa på söndag;)

• 8185
    Anonym skrev 2012-06-20 09:12:12 följande:
    hej heju...här är en till som fick missfall alldeles nyligen men här har vi myst på då jag vad jag tror är ägglossning så får om det tar sig denna gång eller:) har ju inte fått mensen tillbaka än så jag vet ju inte när jag har ägglossning men som andra månader innan missfallet så fick jag ägglossningsvärk o flytningar vid samma datum som jag har haft ägglossning förut så då myste vi på nu också,kan ju ta sig??:)  hoppas på ett +i början på juli:) försöker ni andra också? har ni fått tillbaka mensen ordentligt och så?

Hej!

Jag fick missfall den 26 maj (v7+5) och har precis som du kännt av ägglossning efter det. 
    Nu väntar jag på mensen som fortfarande inte dykt upp. Jag har haft molande värk och mycket "mjölkiga" flytningar. Men graviditetstesten visar negativt. Jag hoppas hela tiden, men blir så ledsen då det inte visar något på stickan :( Har du testat dig än?

Kram  
  • Anonym (Tessan)

8185:) hej:) ja jag har testat men än så länge är det - men jag ska inte ha mens förrän början på nästa vecka om det nu är som det ska efter missfallet och så,tänkte testa på söndag morgon får se om det visar något:) har jätte mensvärk i magen och i äggstockarna samt flytningar och så men det kan ju lika gärna vara mensen som är på ingång men vi får se,:) hoppas på att vi får vårat fina starka +:) när ska du ha din mens?  ja man blir sååå besviken när det är - men jag är ju väldigt tidigt och testa också:) annars är det bara o försöka under sem i juli:)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall