• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Mia)
    Emzz skrev 2012-07-03 10:09:25 följande:
    Mia: har din mens varit knepig sen missfallet? Jag hade också MF i november och min mens lever sitt egna liv nu :/
    Nej faktiskt inte. första mensen efter missfallet tog lite längre tid på sig att komma. Men efter det har det alltid varit ca 30 dagar mellan varje mens.

Det är jobbigt tycker jag, säkert ni också, när man vill så gärna men sen funkar det inte. Ledsen blir man men sen måste man ändå på att igen och vara positiv.

Någon som använder ägglossningstest och har nått att rekomendera? Jag ska använda det efter nästa mens, hoppas det kan öka våra chanser. Eller, jag kanske inte har ägglossning..!?
  • Anonym (Tessan)

Hej:) nej jag har ej haft mens sen missfallet , kan rek clearblue då går du en glad gubbe det är på gång, sen finns det ju stickor men då ska man tyda dom dag efter dag tills du får lika starkt som kontrollstrecket .. Kommer köra med clearblue ägglossningstest test denna månad , lite dyrare runt 250 kr tror jag , och du får 7 stavar och testa med

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-03 12:25:09 följande:
    Hej:) nej jag har ej haft mens sen missfallet , kan rek clearblue då går du en glad gubbe det är på gång, sen finns det ju stickor men då ska man tyda dom dag efter dag tills du får lika starkt som kontrollstrecket .. Kommer köra med clearblue ägglossningstest test denna månad , lite dyrare runt 250 kr tror jag , och du får 7 stavar och testa med

Ja jag funerade på dom faktiskt. Har testat ägglossningstest från testlagret men då fick jag ett svagt svagt streck varje gång. Men kanske kan vara värt pengarna om man nu lyckas bli gravid :)
  • Anonym (Tessan)

Absolut , tycker dom är klart bäst:)

• Anonym (Villju)

jag sattsar med på ett PLUS i juli!! har mens nu o precis börjat med bidrottninsgele o hoppas
    de kan hjälpa oss på traven!!!

tessan hoppas din mens kommer snart!

Anonym Mia.. Min mens har varit sjukt knäpp sen vårt MA i Mars =/ fast denna månad
    känns de som om den äntligen börja räta till sig!!!

Håller tummar för oss brudar!! Denna månad SKA vi plussa!!!

kram

• Anonym (Mia)
    Anonym (Villju) skrev 2012-07-03 13:47:11 följande:
    jag sattsar med på ett PLUS i juli!! har mens nu o precis börjat med bidrottninsgele o hoppas
    de kan hjälpa oss på traven!!!

tessan hoppas din mens kommer snart!

Anonym Mia.. Min mens har varit sjukt knäpp sen vårt MA i Mars =/ fast denna månad
    känns de som om den äntligen börja räta till sig!!!

Håller tummar för oss brudar!! Denna månad SKA vi plussa!!!

kram

Jag tror den krångalr för att jag så gärna vill och tänker för mycket på det. För den har annars varít regelbunden.
    Lär ju inte bli pluss för mig i jul iaf, får satsa på augusti.
    Hoppas bidrottningsgele hjäler er :)
  • jonie

Hej!

Jag hoppar in här efter ett väldigt tidigt missfall i helgen (i skarven mellan vecka 6 och 7).
    Vi hade väldig tur som plussade redan på andra försöket och vi var lyckligare än någonsin, i två veckor ungefär... Mår jättedåligt men självklart ska vi börja försöka igen, så fort som möjligt!

Jag funderar på när ägglossningen kan tänkas komma igång igen efter ett tidigt missfall.... Någon som vet?? Jag har redan fått negativt på gravtest och läkaren sa att kroppen har "tagit hand om" allt och att jag är återställd fysiskt redan. Det är ju jätteskönt förstås. Jag har tidigare haft en stabil cykel på 28 dagar med ägglossning på dag 13 (körde med ÄL-tester de två gångerna vi försökte och båda gångerna fick jag glad gubbe på CB digitala ÄL-test på dag 12)

Vad tror ni? Behöver jag vänta in en vanlig mens innan ägglossningen kommer igång eller kan jag ha sån tur att den kommer igång nu snart?? Jag hoppas så på det.... 

• Anonym (Mia)

Välkommen jonie. beklagar ditt missfall men skönt att det redan försvunnit ur kroppen. Det kan ju ta tid annars. om allt känns bra så hade nog jag kört på igen och räknat blödningen vid missfallet som mens. testa med ägglossningstest igen om 12 dagar och se :)

• beccius

Hej Jonie
    Till mig sa de att man helst skulle vänta tills man fick sin första mens, för att kroppen skulle vara tillbaka på rätt bana... Men jag är absolut ingen läkare så jag vet inte...

Emzz: Jag hade mitt missfall i oktober, å min mens har varit oregelbunden sen dess. Tills nu då...

Ge inte upp hoppet brudar... Det kommerHjärta

• Anonym (Tessan)

Hej Jonie ; fick mitt missfall 7/6 och har inte fått min mens än men kände av vad jag tror är ägglossningen där jag brukar ha min i vanliga fall och vi myste på då, till mig sa läkaren också att jag kunde försöka på en gång då mitt grav test var neg och allt kommit ut .. Väntar in mensen nu men den vill inte komma ;( .. Brukar få den runt 3-5 .. Har väldiga mensvärkar nu och det känna som den är på gång :) vill börja köra med ägglossningstester nu:) jag brukar ha glad gubbe på dag 15-17 efter mens så jag har lång mellan mens o ägglossning tror jag . Lycka till alla :) kram

Svar på tråden längtar efter + efter missfall