• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • 8185

Spännande. Hoppas att du får ett + på söndag :)
    Jag skulle haft min mens för 4 dagar sen (om man räknar från MFdagen)
    Men jag tycker att jag känner mig mer gravid nu än jag gjorde i förrgår. Kan ju givetvis vara inbillning också. Men jag testar i morogn igen för säkerhetsskull. Semesterkassan kommer att gå åt till graviditetstest...haha.
    Berätta gärna hur det går för dig.   

• Anonym (Längtan)

I över morgon börjar min fertila period.
    Blir några dagar av en massa kärlek då ;)
    Använder mig av min mobil app som har funkat klockrent.
    Inte bara bra för att veta ägglossning utan veta mens dagar och när mens är på G.
    Har aldrig haft så bra koll på min mens som jag har nu. Appen har visat exakt tid för mens och ägglossning. Förutsatt att man lyckats fylla i rätt.
    Har försökt förstår mig på ägglossnings test men jag är väl för dum för sådana.
    Testar appen ett tag till så får vi se vad som händer.

Lyckades ju sist tack vara den!

Använder mig av WomanLog. Funkade för mig på fösta försöket när jag använde mig av den.
    Dock så tog de ju slut i V.8.

• Anonym (Tessan)

Japp uppdaterar här så fort jag testar på söndag, men jag har tyvärr inte några större förhoppningar för jag tror min ägglossning kom mycket senare och vi myste bara 1 gång denna månad :) så bara invänta mensen och göra ett nytt försök i juli, skulle vara roligt o följas åt i sommar :) uppdatera ni också ! Ha en toppen dag här lyser solen idag:) och jag är ledig!!

• Anonym (Mia)

Tessan - jag ska också testa på söndag :) Känner ju inte av min ägglossning men vi har myst på ganska så bra denna månaden tills för en vecka sedan, jobbat hela helgen och sen har jag blivit "sjuk". Vi borde ha en ganska bra chans tycker jag och just nu känns det positivt, men den känslan ändrar sig snabbt. Ställer in mig på att det blir minus och att vi får försöka igen nästa månad, lika bra det så man inte blir för besviken men klart jag hoppas :)
    Hoppas att den enda gånger för er räckte.

Längtan - Womanlog använer jag också. Tycker med den är bra. Min mens är ju inte xakt på dagen, ibland kommer den nån dag senare eller tidigare. Men den är lätt att förstår.     

• Anonym (Tessan)

womanlog är det den som kostar 15 kr ni använder? eller den som är gratis?:)

• Anonym (Tessan)

mia: ja men då har du/ni ju stor chans o +:) håller mina tummar för er:)

• Anonym (Mia)

Jag kör på gratisversionen :)
    ja jag hoppas också! för allihopa såklart :) men nu tycker jag mest att jag är knäpp som tror att det skulle bli nått.

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-06-28 12:51:50 följande:
    womanlog är det den som kostar 15 kr ni använder? eller den som är gratis?:)
    Jag använder mig av den som är gratis än så länge!
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Mia) skrev 2012-06-28 08:57:54 följande:
    Tessan - jag ska också testa på söndag :) Känner ju inte av min ägglossning men vi har myst på ganska så bra denna månaden tills för en vecka sedan, jobbat hela helgen och sen har jag blivit "sjuk". Vi borde ha en ganska bra chans tycker jag och just nu känns det positivt, men den känslan ändrar sig snabbt. Ställer in mig på att det blir minus och att vi får försöka igen nästa månad, lika bra det så man inte blir för besviken men klart jag hoppas :)
    Hoppas att den enda gånger för er räckte.

Längtan - Womanlog använer jag också. Tycker med den är bra. Min mens är ju inte xakt på dagen, ibland kommer den nån dag senare eller tidigare. Men den är lätt att förstår.     
    Jo den är super lätt att förstå. Och inte massa annat onödigt som i en del andra som jag har testat plus att dom har inte stämt överens med verkligheten! Någon dag + eller - får man nog räkna med. Tekniken är ju inte alltid pålitlig till 100%.
  • Anonym (Tessan)

tack för tipset nu har jag den på telen också:) ska försöka komma igång med den så fort mensen kommer och jag vet vilket datum osv

Svar på tråden längtar efter + efter missfall