• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

Grattis till ditt + nervös:) hoppas du kommer slappna av och att du kan njuta av graviditeten :) ja skönt o ha alla på denna tråd :)

• Anonym (Tessan)

Godmorgon fina ni !! Kunde inte hålla mig så jag tog ett test nu i morse men det var så mycket - man kan tänka sig :( ja ja bara föröka igen i juli då !!! Har ju några grav test kvar så blir i testa i veckan om inte mensjäveln:) kommer ! Ha en toppen lördag

• 8185

Hej Tessan!

Min mens kom idag, 1 vecka sen. Men det känns ändå otroligt skönt att kroppen kommit igång igen så vi kan mysa mycket i juli och hoppas på ett plus :)

• Anonym (Tessan)

Ja jag vill också ha mensen... Så försöker vi i juli:) och hoppas på ett fint + :)

• Anonym (Mia)

TS - vilken vecka är du i? Hoppas verkligen du kan glädjas snart igen. Om inte jag hade fått missfall skulle jag snart haft en liten här.. konstigt, tycker ändå att tiden har gått så fort samtigit som det går så långsamt.
    Jag är iaf inställd på att det inte blir nått denna månaden heller.. BIM imon men den kan lika gärna dyka upp om två dagar.

Längtan - Känner igen det där. Min sambos syster väntar sitt tredje barn och här är vi, utan några alls. Känns orättvist ibland men vi är såklart jättglada för hennes skull :)

Det dumma med mig är att jag alltid planerar så mycket för mig själv. Tänker, om det nu tar sig denna månaden då får vi bebis då. Ska vi berätta för våra föräldrar på det sätte och jag vill ha det och så vill jag göra så. Förstår ni?  Jag blir så upp iatt så jag nästan tror att jag verkligen är gravid.. Måste försöka att lägga av med det men samtidigt är det roligt att prata om sånt här med sin sambo, planera hur man vill ha det osv.

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Mia) skrev 2012-06-30 11:46:23 följande:
    TS - vilken vecka är du i? Hoppas verkligen du kan glädjas snart igen. Om inte jag hade fått missfall skulle jag snart haft en liten här.. konstigt, tycker ändå att tiden har gått så fort samtigit som det går så långsamt.
    Jag är iaf inställd på att det inte blir nått denna månaden heller.. BIM imon men den kan lika gärna dyka upp om två dagar.

Längtan - Känner igen det där. Min sambos syster väntar sitt tredje barn och här är vi, utan några alls. Känns orättvist ibland men vi är såklart jättglada för hennes skull :)

Det dumma med mig är att jag alltid planerar så mycket för mig själv. Tänker, om det nu tar sig denna månaden då får vi bebis då. Ska vi berätta för våra föräldrar på det sätte och jag vill ha det och så vill jag göra så. Förstår ni?  Jag blir så upp iatt så jag nästan tror att jag verkligen är gravid.. Måste försöka att lägga av med det men samtidigt är det roligt att prata om sånt här med sin sambo, planera hur man vill ha det osv.
    Förstår absolut hur du menar. Jag är likadan. Pratar om hur vi ska ha det och hur de kommer att bli. Precis som att jag fortfarande är gravid. 

I dag ringde en min bästis och berättade att en av tjejerna i vårt gammal gäng skulle ha barn i November. Blev ledsen. Så klart glad för deras skull. Min bästis sa att jag skulle skärpa till mig och sluta tycka synd om mig själv. Egentligen vill jag bara lägga mig ner och gråta. Men det kanske är så att jag borde skärpa till mig.

Jag är så himla ledsen och trött...
  • Emzz

Jag fick MF i nov förra året och sen dess har min mens varit helknäpp och kommer lite då och då. Cykeln är olika varje månad och har ökat med 10-15 dagar :( och jag längtar så efter ett nytt +

• Vårväntanochlängtan
    Anonym (Längtan) skrev 2012-06-30 19:11:02 följande:
    Förstår absolut hur du menar. Jag är likadan. Pratar om hur vi ska ha det och hur de kommer att bli. Precis som att jag fortfarande är gravid. 

I dag ringde en min bästis och berättade att en av tjejerna i vårt gammal gäng skulle ha barn i November. Blev ledsen. Så klart glad för deras skull. Min bästis sa att jag skulle skärpa till mig och sluta tycka synd om mig själv. Egentligen vill jag bara lägga mig ner och gråta. Men det kanske är så att jag borde skärpa till mig.

Jag är så himla ledsen och trött...
    Har din bästis själv varit med om ett missfall någon gång? Alla reagerar ju olika och jag tycker faktiskt det var lite okänsligt av henne att säga så till dig. sorgen måste ju få ta den tid som den behöver{#emotions_dlg.flower} Kram
  • Emzz

Anonym Längtan:
    Det tycker jag var okänsligt av henne. Det är ju olika svårt för olika kvinnor hur hårt man tar ett MF mitt är 8 månader sen men jag kan fortfarande börja storlipa när jag ser bebisar, magar och förlossningar(TV)
    Du måste ju få sörja

Svar på tråden längtar efter + efter missfall