• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Längtan)

Det var otroligt jobbigt igår. Först hennes på hopp och dessutom så var sambons mamma här. Dom vet inte att vi försöker än och hon pratar om barnbarn jämt. Känns som man sviker henne när det inte funkar. Men det kan jag ju inte göra något just nu. Men samtalet fick jag under tiden som hon var här i alla fall. Fick bita mig i läppen för att inte börja gråta. Hon och hennes kille försöker inte få barn, säger dom. Och dom har inte heller någonsin varit gravida eller fått missfall.
    Och som grädde på moset dök kompisens tjej upp med hennes mage. Dom berättade dagen innan vi fick missfallet att dom var i vecka 13. Jag skulle haft månade efter henne. Blir inte så. Får inte heller barn månaden efter min "gamla" kompis heller.....ensam igen med alla känslor och misslyckande.

BM sa till mig på återbesöket att tillåta mig själv att sörja å gråta. Berättade det för mig kompis att det är så här de funkar att jag ska får ha min sorg och under den tiden ska jag inte behöva glädjas åt andra. .
    Det var vad BM sa till mig. Men hon tyckte att jag skulle skärpa till mig och sluta vara så bitter. Min kompisar kanske också har hållit på länge. ja det kanske dom har. Men de hjälper ju inte mig i alla fall.....jaja får sörja i tysthet och dra på fejk smilet och vara glad.

Jag är glad för andras skulle egentligen men jag kan inte visa det just nu.

• Emzz

Vad ledsen jag blir när jag läser detta :(
    Klart du ska få sörja.
    Det är fruktansvärt att få missfall när man försöker få barn!

Och att försöka förklara det för nån som inte har haft det eller har som barnlängtan går nog inte.

Jag håller tummarna för dig att du får ett + snart

• Anonym (Längtan)
    Emzz skrev 2012-07-01 10:21:52 följande:
    Vad ledsen jag blir när jag läser detta :(
    Klart du ska få sörja.
    Det är fruktansvärt att få missfall när man försöker få barn!

Och att försöka förklara det för nån som inte har haft det eller har som barnlängtan går nog inte.

Jag håller tummarna för dig att du får ett + snart
    Gör så ont i hjärtat just nu. Det är för mycket. Är inne i ett försök just nu.
    Första försöket efter missfallet.
    Hoppas och längtar!

Det är nog svårt att förklara för henne efter som att hon aldrig fått känna på känslan och längtan.
    Hon är en kompis som är svår att säga emot till och hon har alltid rätt. Hon kör över mig ganska ofta. Försöker stänga av å inte lyssna på hennes skit men det är inte lätt alltid.

Hoppas för er andras skull med<3

Ska få med mig sambon till ullared nu och tröstshoppa lite!
    Ha en bra dag alla!
  • Anonym (Tessan)

Hej på er:) ja va ledsen jag blir i läsa detta , klart som fan att man får sörja ett missfall!!! Det ska ingen yttra sig om , sen hur lång tid det tar är väl upp till var och en som person!!! Ingen ska ens yttra dig om det , håller tummarna för oss alla att det är vår tur snart !! Testade inte i morse då jag vet till 99% att jag inte är gravid , vill bara ha min mens nu så jag kan börja räkna o mysa på :) kram till er alla

• Anonym (Tessan)

Hej på er:) hur går det för er? Är det någon som testat? Idag har jag sånna mensvärkar så mensen är nog på ingång:) helst av allt vill jag ha ett + , men ska nog försöka mig på ägglossningstest denna månad så fort jag har haft mens och så! Går se om det lyckas:) vill sååå gärna vara gravid !! Ha en toppen dag!!

• Anonym (Mia)

Hade bim igår enligt mobilen. har inte testat än, känns så himla dumt då jag inte har symtom så varför skulle jag vara gravid.. ska också använda ägglossningstest nästa månad precis tesssan, jag vill vara gravid nu och jag kommer bli så besviken när mensen kommer för även om jag intalar mig sjlv att den kommer dyka upp snart så kan jag inte låta bli att drömma oc täbka att jag kanske har ett litet liv i magen ändå. jobbiga tankar!

• Anonym (Tessan)

Så tänker jag också Mia!! Vill så gärna ha ett litet liv i magen :) känns verkligen att min M är på väg har sånna värkar :( , ska testa igen i morgon om inte den dykt upp , tänkte köpa ett clearblue för har bara från testlagret hemma och gillar inte dom så värst (stickor) .. Testar ni med stickor eller clearblue ? Hoppas för oss:)

• Emzz

Jag har riktigt ont i brösten. Och det borde inte vara för att mensen ska komma.
    För den ska inte komma före den 7 om den följer senaste 8 månadernas mönster ska den komma runt 25. 7 är ombuden återgått till normalt.
    Men har inga andra symptom direkt. Inte som förra gången. Kanske e ÄL NU.
    Nån av er som får ömma bröst när ni har ÄL?
    Längtar så efter mitt första barn

• Anonym (Längtan)
    Emzz skrev 2012-07-02 11:17:38 följande:
    Jag har riktigt ont i brösten. Och det borde inte vara för att mensen ska komma.
    För den ska inte komma före den 7 om den följer senaste 8 månadernas mönster ska den komma runt 25. 7 är ombuden återgått till normalt.
    Men har inga andra symptom direkt. Inte som förra gången. Kanske e ÄL NU.
    Nån av er som får ömma bröst när ni har ÄL?
    Längtar så efter mitt första barn
    Jag kan ha ont i brösten när jag här ÄL. Men inte jätte ont dock, bara lite små värk. Jag har dessutom jätte ont i äggstockarna när jag har ÄL. Nästan lik mensvärk om nästan inte värre.

Jag kan också känna av när mensen är på väg en vecka innan mens. Ont i brösten och i magen. Inte lite ont nu utan jätte ont. Släpper så fort mensen kommer. Fast magont :et kan hålla i sig. Ibland har jag ingen mensvärk ibland kan jag ha så ont så att jag inte vet vart jag ska ta vägen =P

Hoppas det kanske är något annat =)
  • Anonym (Tessan)

Hej på er!!! Har ju haft sånna mensvärkar och nu efter jobbet köpte jag 2 vanliga clearblue och när jag doppade testet i kisset så vart det ett synbart + , som sen försvann efter nån min !!! Var inte gammalt kiss heller utan hade kissat 30 min före samt druckit många koppar kaffe på jobbet :) ser ni något eller vad tror ni ? , kan ju bara inte vara något utan jag tror på ett sk spökstreck :( Oj kan man inte lägga upp bild från min iPhone?? Någon sim vet ?

Svar på tråden längtar efter + efter missfall