• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie

Det känns ju ändå bra att det kan vara olika symptom vid olika graviditeter... Ska verkligen försöka att inte börja känna efter och jämföra med förra månaden.

♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-19 21:23:39 följande:
    themorethemerrier: hoppas på d:) vill så gärna:) när har du BIM? kommer inte ihåg om jag läst d?:)

jonie: jag har ju också 2 barn och har bara känt mig något yr innan jag + med båda mina,sen kom illmåendet men det var i v 7-10...kanske att brösten spände en aning....nu sist det som slutade med missfall så kände jag ingenting,vet inte om det hade något med att det inte utvecklades som det skulle:(
    Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka angående BIM, men typ nästa fredag, alltså den 27e!

Måste säga att det hugger lite i mig när alla runt omkring mig berättar att de är gravida eller går på ultraljud och allt sånt. Är innerligt glad för deras skull men jag blir som extra påmind om min egen längtan efter att bli gravid och även påmind om den förlust som missfallet innebär. Inte kul att känna så. 
  • Anonym (Tessan)

Gomorron tjejer:) weiiii nu på morgonen fick jag en GLAD gubbe:) typiskt när jag ska åka i kommer hem ikväll:) men det lär ju räcka o mysa idag och i morgon ?? Åhh äntligen !!!!

• Anonym (Tessan)

Alltså jag menar att om det är inte försent o mysa ikväll va? Visst är det väl så att nu när glad gubbe kom så sker ägglossningen 24 Tim efter?

• Lullan
    skunk skrev 2012-07-19 18:51:58 följande:
    Hej tjejer!

Jag har läst här ett par veckor och önskar er all lycka!

Jag fick MF den 29 juni i vecka 9+0 blödde två veckor och på efterkontrollen var jag ändå tvungen skrapas. Skrapades 12 juli. Har gjort kanske 3 grav test under tiden och alla pos. När testade ni neg? Nu har jag nästan slutat blöda. Kommer bara "brunt" gammalt blod alltså, och bara på pappret när jag kissat. Så nu börjar rädslan att försöka igen komma krypandes. Jag vill så oerhört mycket få ett till barn men de här året har varit jobbigt. Försökte nästan ett år innan jag blev gravid och så slutade det så här Jag har sagt åt sambon att jag inte vill längre, men de vill jag ju egentligen! Jag är bara så rädd. Alla dessa tester och pressen "har de tagit sig den här månaden" Ja ni försår säkert hur jag menar. Det gör så ont att kissa på testet och se att de är pos och veta att de inte finns något barn kvar Men de skulle vara så skönt att få ett neg så man kan lägga de här bakom sig. Så när testa ni neg?
    Jag skrapades i Mars efter ett MA o fick neg på gravtest efter att ja slutat blöda ca 2v..
    Jag sa med till min sambo att ja inte viste om ja skulle våga igen o utsätta mig för denna hemska upplevelse igen, men efter att ja slutat blöda väntade vi i ungefär en vecka innan vi myste igen o efteråt pratade vi massor
    o vi båda längtar så efter en liten så vi insåg att vi visst vågade utsätta oss..

Ja försökte köra med ältester ett tag där, men ja har varken tid eller lust att hålla på med
    dessa stickor.. Denna månad har ja pröva Bidrottninggele :) Åt de från mens fram till då ja tror min äl inföll.

Väntar mens den 29juli o ja tror inte de tagit sig än, men nästa mån kanske....

detta bli 4e mensen sen skrapningen.. tiden går så fort..

Hoppas vi plussar snart o önskar er lycka till!!
  • Anonym (Tessan)

Lullan : jag kör clearblue ägglossningstest dom är klart bäst och man behöver inte sitta o analysera , håller tummarna för dig! Och hoppas vi alla får våra + :)

• 8185

Tessan: lite nyfiken bara, känner du av ägglossningen mer idag?

• Anonym (Tessan)

Ja idag har jag riktigt glansiga flytningar! Och känns som magen är så uppsvälld , och mensvärkar .. Men hade mer mensvrk i förrgår och igår . Weiii ikväll blir det hårdkörning!!!

• jonie

Tessan: Yeah, äntligen!! Nu är det bara att köra :) ÄL sker nångång mellan 24-36 timmar efter glada gubben så det är absolut lugnt! Har du några simmare som väntar där inne sen tidigare är det väl ännu bättre :)

• Anonym (Tessan)

Jajjemen hoppas någon pigg rackare har jag nog i mig sen i onsdags kväll :)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall