• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • themorethemerrier
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-21 22:44:31 följande:
    Åh hoppas ni tjejer är gravida jonie & themorethemerrier Glad

Själv vaknade jag med rejäl värk i ena äggstocken så testade med ÄL-sticka i morse och det var positivtGlad Tidigare än vad jag trodde så var ändå glad att jag testade. Blev mys nu ikväll{#emotions_dlg.flower}
    Tack!

Ja men vilken tur att du testade, fast det låter ju som att du kände det på dig! Bara att börja hålla tummarna då! :)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-21 22:46:58 följande:
    Themorethemerrier; Åhhh va spännande Gud jag skulle testa direkt i morgon:) he he .. Du kommer säkerligen få ett + :)o tror du får det tidigt:) uppdatera oss direkt med symtom o om du testar:) spännande!! Kör du med clearblue? Eller stickor?
    Usch jag vågar inte börja testa för tidigt, allt känns så konstigt och de här symtomen låter ju bra på pappret men det är så tidigt, jag är rädd att de ska vara psykiskt framkallade för att jag så otroligt gärna vill bli gravid. Men OM jag är gravid så kommer jag vara glad över symtomen för i så fall känns det som ett gott tecken på att det inte blir missfall, inbillar jag mig. Kände inga symtom alls, inte ett enda, nu när jag fick missfall.

Jag testar med stickor från billiga tester! Tycker de är grymma, de har alltid visat rätt för mig och alltid visat tidigt. Tidigast måndag morgon tänker jag testa!

Tack för att ni i den här tråden finns, känns skönt att få peppning och att kunna prata, och lika skönt att ni är fler i samma sits och med samma tankar. Jag har många "mammavänner" så det finns många att prata om men alltid skönt med andra som ligger lika till känslomässigt. Och dessutom har jag hållt missfallet hemligt för jag vill inte diskutera det med andra, det känns för känsligt och så får alla reda på att vi vill ha ett till barn och ska ha åsikter om det... om ni förstår hur jag menar?

• jonie

themorethemerrier : Förstår precis vad du menar! Är superglad att ni finns här :) Vad spännande!! Jag skulle testa men så är jag testoholic också, hihi!

Heja Vårväntanochlängtan! Kul med ÄL!! Kör hårt :D

• Vårväntanochlängtan

Ja det är bra att jag fick ÄL, starkaste testat jag någonsin tagit också så jag hoppas det bådar gott{#emotions_dlg.flower} Tyvärr har jag ju nyss haft svamp men de symptomen känns som tur var borta men jag vet ju inte om det kan påverka våra chanserObestämd

• Anonym (Tessan)

Themorethemerrier; förstår vad du menar, kände ingenting nu när jag vart gravid och fick missfall men med mina 2 barn så kände jag att jag vart yr det var mitt första gravsymtom , vill så gärna också bli gravid igen:) och är så glad att ha er här för ingen av mina vänner har fått missfall eller försöker få barn,, Vår väntan : Åhhh va härligt!!! Då är vi ju lika hade min ägglossning igår :) hoppas hoppas för oss båda 2 :) Jonie; inga mer grav symtom ? Spännande när ni börjar testa:) kommer sitta på FL hela dagarna :)

• Anonym (Tessan)

Vet ju om att ägglossningen var igår , så nu kommer jag dela med mig av det jag känner nu så efter och fram till testningen:) idag nu när jag ligger i kikar på tv så har jag fått mensvärk , drar i äggstockarna inte lika mycket som igår men ändå, känns iallafall .. Även om det inte tar sig denna gång så är det roligt o kolla symtom och så:)

• jonie

Tessan: Jag sitter redan på FL hela dagarna, haha :) Var iväg igårkväll och fick nästan abstinens :)

ÄL+8 idag. Det börjar ömma lite i brösten och ibland är det nåt som känns i magen. Det är så svårt att inte jämföra med hur det var förra månaden då jag plussade, även om jag vet att det inte behöver kännas lika, men shit vad jag går och hoppas!
    Ska bli kul att följa dina symptom :D

• annaa83

Hjälp tjejer!!! Fick missfall i början av juni. testa neg kort efter. fick en blödning runt nionde juni en kort på en dag bara plus lite brunt.... nu testar ja ägglossning men de händer inte så mycket. testa gravtest neg för ngn dag sen. inatt kissa ja två gånger under en natt... aldrig hänt innan. o imorse blev det svagt pos på gravtest! Testa två timmar senare med ett lite dyrare test o de va neg.... Känner mig så grundlurad!!! någon här som testat med test från familjevaruhuset?!

• Anonym (Tessan)

Anna 83; ja visst blir man lurad när det blir så, men det kanske är ändå men mycket tidigt! Är ute o shoppar nu och kan säga att fy sjutton vilken mensvärk jag fått , vet att jag inte kan känna något nu men någonting händer , riktigt mensvärk i tjejmagen och känner mig så uppsvälld .. Roligt o känna efter i sen se om det blir + eller mens..

• jonie
    annaa83 skrev 2012-07-22 13:02:42 följande:
    Hjälp tjejer!!! Fick missfall i början av juni. testa neg kort efter. fick en blödning runt nionde juni en kort på en dag bara plus lite brunt.... nu testar ja ägglossning men de händer inte så mycket. testa gravtest neg för ngn dag sen. inatt kissa ja två gånger under en natt... aldrig hänt innan. o imorse blev det svagt pos på gravtest! Testa två timmar senare med ett lite dyrare test o de va neg.... Känner mig så grundlurad!!! någon här som testat med test från familjevaruhuset?!
    Du kanske är gravid och det är såpass tidigt att det dyrare testet inte visade något? Det kanske inte heller var med morgonurin? Det låter ju som du kan vara med barn igen!! Testa igen i morgon eller om några dagar på morgonen! 
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
  • jonie

Började bli hungrig för ett tag sen och nu när jag nästan är klar med maten (som står i ugnen och blir klar av sig själv) får jag nästan lite illamående-feelings i halsen. Haha, om ni fattar vad jag menar. Så var det när jag plussade också. Börjar bli nojig över att mitt stackars psyke spelar mig ett spratt för att jag hoppas så mycket. Förde nämligen anteckningar förra gången och det var på just ÄL+8 jag kände smått illamående innan jag fick lunch i mig.

♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
Svar på tråden längtar efter + efter missfall