• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

Kan ju alltid hoppas :) eller så är det bara min starka vilja:) he he.. Är ju bara ÄL + 2 så man kan väl inte känna något än!! ? Men men det visar sig:)

• 8185

Min molvärk kom bara någon dag efter äl. Jag tror det är väldigt individuellt. Just nu är det enda jag tänker på symtom och jag jämför med förra gången. Räknar dagar, hur kände jag då-hur känner jag nu osv.

• themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-23 12:56:34 följande:
    Min molvärk kom bara någon dag efter äl. Jag tror det är väldigt individuellt. Just nu är det enda jag tänker på symtom och jag jämför med förra gången. Räknar dagar, hur kände jag då-hur känner jag nu osv.
    Så håller jag också på och det är superjobbigt! Brukar inte vara såhär uppstressad när jag vill bli gravid men missfallet har gjort att det känns så himla viktigt att det ska lyckas nu på en gång. Blä.. Jag har iaf inte tappat hoppet av mitt negativa test i morse. Nu innan missfallet fick jag neg på fredagen och sen plus på måndagen. Ska på torsdag morgon tänker jag testa igen, BIM-1!
  • 8185

Hur känner du dig? Vilka symtom har du?
    Jag känner mig också stressad. Efter äl så intalade jag mig att det inte tagit sig då vi hade sex 2-3 innan. Men nu med alla symtom så kan jag inte sluta hoppas.
    Jag får mina test i morgon. Så på onsdag morgon ska jag prova bim-3.

• themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-23 13:05:24 följande:
    Hur känner du dig? Vilka symtom har du?
    Jag känner mig också stressad. Efter äl så intalade jag mig att det inte tagit sig då vi hade sex 2-3 innan. Men nu med alla symtom så kan jag inte sluta hoppas.
    Jag får mina test i morgon. Så på onsdag morgon ska jag prova bim-3.
    Med mitt yngsta barn och nu med missfallet så tog det sig direkt när jag väl tajmat efter ÄL. Så det finns ju en chans på så sätt, jag verkar vara lättbefruktad. ;)

Jag tror jag fick en nidblödning nu i helgen, har haft molvärk och jag har en massa småfinnar i ansiktet vilket jag aldrig har annars, bara när jag är gravid ser jag ut som en tonåring. Inte ens när jag VAR tonåring såg jag ut såhär i ansiktet. Annars känner jag inget särskilt men det brukar jag inte göra när jag är gravid heller, min symtom har kickat igång i vecka 8-9. Ffa ett kraftigt illamående. :(

Håller tummarna för dig! Är glad att jag tog ett test idag för då blir det lättare att hålla sig tre dagar, HCG-nivån sägs ju behöva omkring 48 timmar för att fördubblas så tidigast onsdag men jag hoppas kunna vänta till torsdag. Om jag är gravid så borde något synas en dag före BIM. 
  • 8185

Det låter ju hur lovande som helst! Gud vad spännande!!! Hoppas att du får plus på torsdag, då är ju finnarna klart värt besväret ;)

• Anonym (Tessan)

Ja det låter ju väldigt lovande:) !!! Gud så spännande :) följer er ny så här dagarna före erat testande:) themore; precis på Ons-tors kommer du säkerligen få ditt +:) Ja jag blir också helt tokig letar symtom och jämför med förra grav !!

• themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-23 13:14:47 följande:
    Det låter ju hur lovande som helst! Gud vad spännande!!! Hoppas att du får plus på torsdag, då är ju finnarna klart värt besväret ;)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-23 13:23:53 följande:
    Ja det låter ju väldigt lovande:) !!! Gud så spännande :) följer er ny så här dagarna före erat testande:) themore; precis på Ons-tors kommer du säkerligen få ditt +:) Ja jag blir också helt tokig letar symtom och jämför med förra grav !!
    Tack tjejer! Men hu, om det blir minus... åh så ledsamt det kommer kännas. Jag är på vårt landställe och jag var gravid när vi åkte hit, packade bara kläder som skulle rymma en liten mage. Om 2,5 vecka åker vi hem igen och jag vill så innerligt vara gravid då...
  • Anonym (Tessan)

Ja usch va ledsen jag kommer bli om jag får neg, och mensen kommer:(... Få bara försöka igen men den eviga väntan på ägglossning och BIM !!

• jonie

Jag blev också yr idag. Stod i kön på Ica med sambon och allt började snurra som bara den. Yrsel kände jag av när jag plussade med, mitt hopp tänds mer och mer för varje dag som går. Men jag vågar ändå inte hoppas fullt ut för jag kommer bli så besviken då.

♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
Svar på tråden längtar efter + efter missfall