Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Prickiga jag

Kan du inte kolla i staden du jobbar i? Om du pratar med dem har de säkert ngn grupp du kan joina för att få allmän info.

• Tant T

Den finns en en-timmes allmän info som sker nere på MVC vilken man kan anmäla sig till (vilket vi ju naturligtvis ska, så småningom) men det känns som om det är denna man kan läsa sig till på nätet och den mer specifika för VÅRT BB och förlossningsavdelning, dit vi åker när det är dags, som vill ha uppvisad och guidad! Vi vill ju veta hur det ser ut där, vart man ska gå, hur det fungerar där, rutiner, osv.
    Däremot kanske man kan gå upp till förlossningen här i jobbstan och fråga om man får prova lustgasen!

• HååGe

Ingen har varit här sedan klockan tre idag! Har ni skaffat er liv vid sidan om eller? Är de ogravade ute och super?? Åh, vad jag skulle kunna tänka mig en kväll med mycket vin - helst champagne. Mmm. Drack ett glas öl till pyttipannan idag iallafall.
    Min son sov också i sin säng imorse och jag hann allt möjligt innan han började gråthosta därinne av svidande hunger.
    Jag läcker inte mjölk ur brösten så jag kan aldrig samla upp några slattar att ge Hj när han behöver barnvakt eller då jag behöver ta en tupplur (gissa om jag behöver?). Nu har vi iallafall köpt en sexig mjölkpunp som jag sitter med en stund varje dag och samlar sedan på hög i kylskåpet så varannan dag matar maken sonen på kvällen med ett skrovmål fetmjölk. Skönt att veta att Hj tolererar den varianten! Jag ser friheten! Hemsk mamma jag är som längtar efter lite distans till amningen efter bara sex veckor! Herregud - många hade säkert himlat med ögonen åt mig (gör ni det också??).
    Det verkar iallafall som om vi kan få köpa en lägis om vi lämnar besked på måndag! 100 kvadrat! köket anser jag att det måste bytas, men annars är det bara ett golv och sedan lite målarfärg som behövs. Jätteljus och fin. Ingen öppen spis (här skulle det vara en ledsen smiley, man jag vet ju inte hur man gör sådant.

Provar:

• Muntra hundägaren

Flinx! Det är ju din födelsedag idag! Grattis! Grattis! Grattis!

"Hurra för lilla Flinxan, vi ropa allesamman och önskar henne lycka, ja leve hon säll! Hur vi på jorden leta, det finns ej ska ni veta, en sådan liten Flinxan så rar och snäll! Hurra!

Ett trefaldigt leve för Flinx! Hon leve: HippHipp Hurra! Hurra! Hurra!

• Minitina71

Är bara inne en snabbis för att säga Hej! och läsa ikapp lite. Det var iofs inte mycket att läsa ikapp. Ovanligt! Det har varit ett par lugna dagar här minsann.

Grattis på födelsedagen Flinxan!! Hurra! Hurra! Hurra!

Spännande, HG, med lägisköp! Finns det ingen länk med bilder? Eller du har kanske redan visat oss den. Lycka till iaf!

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite.

Natti girls!

• Prickiga jag

Stort grattis till Flinxan på hennes födelsedag! Hoppas du fick frukost på sängen av maken och massa trevliga presenter till dig själv och inte bara till magen!

Men vad säger du bara så där HG!?!? Grattis till dig med. Vore ju suveränt med större lägis även om ni måste göra om köket! Eller blir det väldans kostsamt?

Ikväll har jag varit på vattengympa för andra gången och jag är helt slut. Sen jag kom hem har jag lusläst på nätet och i upphämtade kataloger över vad vi kan tänkas hitta på för resmål. Både jag och J har kollat med våra jobb och det är OK, så here we come! Bokar förhoppningsvis nåt imårrn!

Kram och gonatt!

Svar på tråden Midsommargänget III