• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Prickiga jag

Smaskens middag Flinxan och det lär det ju bli även för CM ikväll. Restaurangen är verkligen kanon! Har inte varit där på ett tag men jag minns att jag tänkte på tillbaka på besöket länge efteråt!

Nu har jag bokat - vi sticker till Teneriffa nästa söndag! Kalas!

• bebbe2005

förresten, min besöksräknare börjar med stormsteg närma sig 1000...!

• bebbe2005

naja, skriver det endast för att jag hellre ser en av er bli nr. 1000 än nagon fjolla fran nagon annan trad...

• Rally

Restaurangen! Den gillar en provsmakare som jag! Det var ett tag sen vi var där nu. Kanske dags för ett besök snart. CM får rapportera.

Teneriffa! Kul Pricken! Du får också rapportera. Jag har aldrig varit där.

• HååGe

Tjenare. Halvsovande son i Babybjörn på magen (ja, jag fattade inte hur den där sjalen skulle funka riktigt. Kändes som en halvmesyr hela tiden och Hj trivdes inte så bra. Får väl prova igen för den var snällare mot ryggen.
    Jag hade MISSAT att det var Flinxans födelsedag. GRATTIS i efterskott! Låter ju inte illa med det restaurangbesöket!
    Tant - jag ar läst slarvigt, men om du tycker det är jobbigt med mycket sammandragningar så kan jag hälsa att jag hade massor från ca vecka 20 och framåt tills förlossning. Inget knas alls sa proffsen.
    Lägisen finns det ingen länk på för den har inte gått ut på marknaden ännu. Vi "erbjuds" att köpa den innan, men om vi inte vill betala det säljarna vill ha så blir det ingen affär. Planlösningen är sämre än den förra vi tittade på i grannhuset och det beror på att den är 12 kvadratmeter mindre. Köket är litet eftersom de har slagit ut en vägg, men det blir å andra sidan jätteljust. Jag tänker att om man bygger skåp ända upp till taket så får det plats en massa grejor iallafall. Sedan gäller det ju att planera så att man får arbetsyta. Jag har redan varit inne på IKEAs hemsida och inspirerats (ja, tjusigare än IKEA behöver vi inte ha) och med vitvaror och allt så blir det nog inte så dyrt ändå. Vi behöver lägga lite nya golv också, men sedan är det i stort sett bara att börja bo in sig. Målarfärg känns inte så jobbigt så det räknar jag inte med riktigt.

Ojoj, jag skriver bara om mig själv. Det är för att jag alltid är så stressad när jag loggar in. Det låter iallafall skönt för CM med ett riktigt restobesök! Jag önskar att jag hade lättare för att pumpa ut så att det blev lite mer. Jag pumpar som en galning och får på en halvtimma ihop sisådär 40 ml så det tar en hel dag att få ihop till en måltid. Ont gör det också tycker jag.

Ha det gött så här på fredagen!

• flinx

Jag blev förvånad när jag första gångerna läste om att man skulle skriva brev inför förlossningen och trodde det var nåt man skulle ombes göra. Jag tyckte det lät motigt för hur fan ska jag veta hur jag vill ha det om jag inte har fött barn förr och inte har en aning omhur ont det kommer göra. Nu har jag ju fattat att de flesta (bm på föräldrainfon och bm i mölndal och Varberg) tycker de där breven är too much. Visst säger de att de kommer läsa och att man böra skriva ner om man är orolig för nåt men någon sa rakt ut att några uppsatser hade de inte tid eller lust att läsa. Jag litar faktiskt på att de kan sitt jobb så där kan jag inte sälla mig till kontrollfreaksen. Jag tror de kommer känna av situationen och märka om man behöver gå tyngre smärtlindring eller inte.

I veckas jobb till och fortfarande försöker folk skjuta över grejer på mig. Jag var väl naiv och troode folk skulle visa förståelse men nu märker jag att jag får kavla upp ärmarna och verkligen säga nej när andra jäklar bara försöker skjuta ifrån sig jobb.

Bra lista bebbe! Jag tror verkligen att det är olika. Och det har vi ju märkt bara på oss här på tråden att det inte finns någon standardgraviditet. Sen upplever alla olika. Jag tycker det är jättesvårt att svara på frågan "sparkar det mkt?" Jämfört med vadå? Jag tycker inte jag känt av sparkar alls - mest buffar och spjärn, tryck utåt.

teneriffa! Nice!

När blir det inflyttning om ni tar det HG?

• Surfergirl

Låter bra Flinxan! Breven är väl mest för mammorna själva, för att på nåt sätt konkretisera situationen att det faktiskt är dags snart.
    Skitkollegor som inte fattar att de inte ska dumpa mer jobb på dig. Folk bryr sig bara om sig själva, så är det iallafall här. Märkligt.

Svar på tråden Midsommargänget III