• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Corazon Morena

Tjena mittbenor!
    CM tittar in! Har försökt komma in u-know-where, funkar det för er? Inte för mig...

Jättegrattis till Flinx i efterskott!!! Din middag lät verkligen fantastisk! Sorry att jag missade att gratulera på den riktiga dagen!

Även gamla CM ska ut och käka idag, ohlala! Har pumpat mjölk som en dåre så att Lennart kan flaskmatas av sin far ikväll, för jag ska bara koppla bort bebiseriet helt! Min grupp på jobbet ska på "Restaurangen" (som alltså heter Restaurangen), en av Melker Anderssons krogar, inte helt fel...! Jag vet att mat, vin och drinkar kommer flöda, min chef är toppen i det avseendet! Ser VERKLIGEN FRAM emot att komma ut! UTAN bebbe!

Surfer - drygt om det är kaos på jobbet...

Tanten - vad konstigt att ni inte får komma och kolla på BB!!! Stämmer det verkligen? Kan man inte skylla på nåt (kontrollfreakgrejen, förlossningsrädsla el dyl) och snika åt sig en privat visning? Säg att "det får man minsann i hela övriga Sverige!!!". Och klart du ska gå på alla hälsokontroller du vill!!!

• Corazon Morena

Ahhh, där såg jag Rallys inlägg. Hm... nåt knas alltså...

• bebbe2005

Grattis i efterskott, Flinx!! Härligt det later med att bli riktigt bortskämd med 4-rätters pa lokal!! Inte manga veckor kvar nu, eller hur? kan du inte lata mig fa kika in i gravkalendern ocksa, tack? du som inte madde illa i början av graviditeten, ge mig tips pa hur man ska tro att man faktiskt är gravid?!

Tant T - jag skulle ga pa sa manga kollar jag bara kunde! Som tur är far man ju det ocksa här där jag bor, inga begränsningar vad gäller varken VUL, UL eller annat!

HG - ny lägenhet - later toppen. Vi byggde precis in ett nytt kök och är sa glad att vi gjorde det - nu trivs vi 10ganger bättre, för köket har precis alla de sma detaljerna vi ville ha och nu är det snarare sa att man maste hitta pa saker att göra i köket för att fa njuta av det, sa det blir mycket bak och matlagning nuförtiden - inte undra pa att man far känslan av att ha gatt upp nagra kilon för manga....!
    Amning och flaskmatning tycker jag dessutom later helt normalt och du ger ju pa sa sätt även din man chans till bonding - perfekt jämlikhet, inget själviskt whatsoever!

prickiga jag - vattengympa later härligt. Dock tycker jag alltid att det har lite tantvarning, men jag antar att det var gravvattengympa, det är ju nagonting HELT annat! Har helt plötsligt fatt ett rejält sug efter att börja simma igen, sa tänkte sätta igang med det i helgen när mannen min aker iväg för att aka skidor... :-C

• flinx

Sure bebbe - jag har tre veckor kvar - nu kan du läsa! Jag hade som sagt svårt att tro det men plusset på stickan och utebliven mens talade för det. Fast jag fick för mig att det kunde vara relaterat till en massa annat ett bra tag... Men vid ett tidigt vul garanterade läkaren att det var 100%-säkert! Kände mig som Rachel i vänner när jag inte såg tillstymmelse till litet hjärta på vul:et (bara myrornas krig!) men mannen tyckte han såg!

• flinx

Nä, jag har inte tid än . Men om en vecka får jag väl säga så. Fast helst vill jag vara ledig minst en vecka. Hinna ta några djupa andetag... Men det mesta i prylväg är förberett - men kanske bra om huvet hänger med! Mentalt fatta - fast det kanske man inte gör förrän efteråt.

• Surfergirl

Ho ho, mor berättade igår om dagens högutbildade förstagångsmammor som kommer med sina små listor till förlossningen och tror de kan kontrollera även detta moment i sina liv. They´re in for a surprise... he he. Inte för att jag insinuerar att det finns några kontrollfreaks på DEN HÄR tråden...

• Corazon Morena

Agree. det enda jag kan säga om min förlossning är att inget blev som jag tänkt mig.

Jobbar du en vecka till alltså, Flinx?

• Tant T

Det måste vara OERHÖRT ovanligt att 30+are är kontrollfreaks?!!

• bebbe2005

Kontrollfreaks, vad är det?!

tack, flinx! 3 veckor, wow, det är ju verkligen inte langt kvar - spännande!

Hittade denna artikel - det blir nog min följeslagare framöver: www.babyornot.se/menupage.php/uid/204
    MYCKET lugnande och bra! Tacksam bör jag ju vara för att slippa illamaende, egentligen!

Svar på tråden Midsommargänget III