Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Muntra hundägaren

Inte bra att var inne här samtidigt som man gör syltade apelsinskal - allt höll på att brännas fast i en brun smörja i botten av kastrullen

• Flodisen

Fast jag mår inte illa. Känner dock av lite mensmage, långt in, om jag känner efter riktigt mycket!

Munter har du fått ÄL bekräftat än? Sexat loss utgår jag från att ni gör hela tiden. Du och din sambo är ju som kaninerna vid Klarastrandsleden

Bortsett från att ni inte blir fler , å fler å fler....

• Muntra hundägaren

Sexat loss har vi gjort, dock ingen äl - inte idag heller! Livmodern värkte i fredags och igår - idag ingenting alls! Hm - har jag tappat bort min tjejmage ?

• Muntra hundägaren

Jag testar ju med CB:s digitala varje morgon vid samma tid ungefär (08.00-bläcket sisådär) så jag kan ju inte ha missat äl av den anledningen?

• Flodisen

Kommer äl alltid igång så snabbt efter missfall?

Jag tror inte man ska förlita sig på om det känns som ÄL och andra smärtor i magen kan vara ÄL. Min erfarenhet säger att sånt går inte att lita på. Jag har haft "mensvärk" både före och efter ÄL. Det enda man kan lita på är ÄL-stickan och möjligtvis termometern. Nu börjar jag ju nojja åt dig... Förlåt!

• Muntra hundägaren

Nej, det kan ju ta lång tid efter ett MF innan kropppen är sig själv igen. Tyvärr ! Dock har jag läst på diverse kvinnorklinikers hemsidor att om första mensen komeer som den ska, dvs i lagom lång cykel efter MF (som en vanlig mens alltså där MF är mensens första dag), så kommer i regel ÄL som vanligt...

Tidigare har mina älsmärtor kommit först efter själva äl, en cirkus två eller tre dagar, men nu har jag ju använt älstickor sedan i måndags och sista blödningsdagen var i lördags.

Ja, herre gud - jag vet ingenting längre känns det som!

• Muntra hundägaren

Och: jag orkar verkligen inte med en kropp som inte funkar! Då kommer jag definitivt att gå ned i en svacka igen! Då hjälper nog inga annadagjulorgasmer framför brasan i världen

• Flodisen

Det måste vara skitjobbigt att gå och vänta på något som bör komma. Din kropp är liksom nollställd och allt kan hända eller inte hända... Känslan måste likna den som när man fick vid första mensen precis efter p-piller-stoppet. Ja, det fungerar! Men asch vad man bedrog sig, mens betyder inte alls att den kvinnliga kroppen fungerar som den ska, men det visste man inte då.

Jag vet att du kan en hel massa om den kvinnliga kroppen (jmf med vad du kunde för ett år sen). Du är ju trorts allt fortfarande ibörjan på din cykel, så ÄL kan komma när som helst, eller om en vecka... Missfall gör ju att allt som man lärt sig om sin egen kropp inte stämmer längre. Det är bara att börja om...

Fast vad vet jag - utan erfarenhet fårn vare sig graviditet och misfall?!?!

Vänta tills nästa mens iallafall innan du ser allt i svart, mycket kan hända till dess. Håll ut och håll dig flytande. Sätt upp mål vad du ska göra ifall du inte får ÄL innan nästa mens, då vet du vad du ska fokusera på istället för att se utförsbacken. Boka tid hos någon kurrator eller psykolog (inte nödvädigtvis kopplad till kvinnokliniken). Om jag vore där du är idag så skulle jag inte tveka att göra det pga jag vet hur dåligt man kan må som arbetslös och du har dessutom gått igenom en kris med din kopp. Om jag skulle leva om mitt liv sklle jag definitivt sett till att kommit iväg och pratat med någon för ca 1,5 år sedan. Då krisade jag ordentligt pga min arbetslöshet. Det var i den vevan jag blev "långtidsarbetslös" och flyttade till stan jag bor nu.

Jag hoppas på ÄL till dig inom de närmaste dagarna!!!

Svar på tråden Midsommargänget III