Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

God morgon så här fredagen den 27 januari! Hade det inte varit för att jag var gravad så hade jag haft en eftermiddag med skumpa, mozzarella och parmaskinka på små tandpetare, diverse salamivarianter und so weiter att se fram emot, här är det nämligen promotion idag! Nu blir det bara typ tandpetarna kvar för en sån som mig!

Grattis i efterskott Flinxan! Fira med champagne om en månad vet ja!

Nej, nej, nej HG, vi himlar inte alls med ögonen!! Som du resonerar nu så resonerar jag redan, cirkus fyra månader före BF!! Jag bävar för amningen med onda tuttar och såriga bröstvårtor (det är ju mina redan!) och den fjättring och ofrihet som det trots allt innebär (ja, ja, skäll inte på mig nu!)! Jag förstår precis hur du känner, trots att jag inte ens där!!
    Och länk till lägis, pronto!!

Du infar väl direkt ni bestämt er Pricken vart det bär hän?!

• Surfergirl

Gomorron!!

Grattis i efterskott Flinxis! Jag råkar veta att de var på ett VÄÄÄLDIGT trevligt place igår och käkade födelsedagsmiddag. Hur var det Flinxan? Jag har aldrig varit där.

Vi har en liten kris här på jobbet, jag får agera samtalsterapeut verkar det som. (och nu ville jag göra den där goa smileyn med rak mun och uppspärrade ögon)

• Surfergirl

Bolaget har delats i två och det blir en massa organisatoriska följder, bl.a blir min bästa kollega (enda tjejen förutom jag) överflödig och kommer troligen att sluta. Tråkigt, tycker alla och försöker nu desperat hitta arbetsuppgifter åt henne.

Vi har inget bra ledarskap och det genomsyrar hela verksamheten, rätt värdelöst faktiskt. Vi får la se hur denna dokusåpa slutar. Hon kanske blir kvar, hoppas det.

• Tant T

Skit, det låter jobbigt! Organisatoriska förändringar är ofta av ondo, åtminstone på kort sikt, på lång sikt kan det ju emellanåt komma nåt gott ur dem men ofta är det ju på bekostnad av nåt/nån!
    Man tillbringar ju dessutom så mycket tid på jobbet så man behöver en "bästiskollega" (eller åtminstone nån som man funkar hyfsat ihop med även i icke-jobb-frågor) och när den personen hotas att försvinna så påverkar det ju även ens eget väl och ve! Blä för sånt, Surfur!

Jag har nu ringt MVC och fått en tid hos min BM på måndag för att kolla upp mina sammandragningar, spändheten och trycket i "underredet" (så jag inte har UVI) och vill då oxå passa på att kolla Hb, det gjorde hon ju inte när jag vad där förra veckan, då tog hon ju inga tester alls! Men man känner sig ju rätt jollig på nåt sätt, just fysiska åkommor har jag alltid haft rätt lätt att rycka på axlarna åt ("det går över av sig själv så småningom", "de ger mig ändå bara en värktablett och säger att jag ska gå hem och vila" osv.) så mina dagar och kontakter de senaste 10 åren med sjukhus och hälsocentraler har varit väldigt sparsamma och nu känner jag mig bara SÅÅÅ jollig!! Det är säkert absolut ingenting alls och så har jag tagit upp deras tid, min egen, de tycker man är hypokondrisk och skrattar åt en när man går därifrån! Typ...
    Sen hör det naturligtvis till saken oxå att jag då behöver jobba hemma, IGEN, för att gå iväg på såna här grejer...! Fan vad sånt här bär emot!

• Surfergirl

Tycker du får lov att vara jollig T! Det är ju inte bara din egen hälsa utan snyltarns som du jollar över. Jolla på, men gå och kolla upp tycker jag låter listigt. Tror inte alls de skrattar åt dig, det är deras jobb att kolla upp att allt står rätt till.

Kommandoran kan förresten bara ta och kamma till sig.

• Rally

Hola chicas! Grattis till Flinxan i efterskott! (är lite sur på mig själv, för jag hade bestämt mig för att komma ihåg det)

Åhh... Promotion... Suck! Då var det rätt exakt tre år sedan jag promoverades. Vilken dag! Det var fantastiskt roligt!

Jobbig jobbsits för Surfer + kollega idag! Sånt är megatrist.

Trist här är att vår granne (men VILKEN av dem?) röker inne då och då och det läcker in till oss. Eller läcker... det är kanske snarare så att vår lägenhet fungerar som deras fläkt. Usch!

Spännande med lägenhet för HG! Tell us more!

Yttepytte mindre negativ idag. Tjohej!

• Rally

Äsch Tanten. Eftersom det säkert var 95 år sedan (minst) som (i bästa Harry Potter-stil) du-vet-vem födde barn (om ens nånsin?) så har hon väl ingen aning om hur gravida behandlas, särskilt inte i DITT landsting. Du har blivit kallad igen helt enkelt. Du har blivit tilldelad en tid för provtagning och de vill att du kommer. Det får hon bara acceptera. Annars kommer vi och knyter upp svansen på henne.

• flinx

Thanx alot girrrls! Tack för alla grattningar! Jo, vi var och smörjde kråset och det var banne mig det _godaste_ jag ätit i mitt liv hittils! Känns schysst att sätta paus för det livet (för ett litet tag!) med en sån måltid! Fyra rätters med pilgrimsmusslor, gratinerade ostron, reninnanlår och tre små desserter... Jag ler fortfarande! Mat kan vara sniffande nära orgasmiskt (spec i brist på den vanligare varianten!).
    Sen passade jag på att halka runt i is och snömodden med stövlar med tunn klack... Mindre klokt men jag hängde på mannens arm så jag överlevde. Man vill ju vara fiin. Men from nu blir det fotriktigt! Det ahr varit två fullknökade dagar på varann så idag känner jag mig mör, trött och nästan bakis men glad!

T - klart du ska ta alla kollar du kan få. Jag går varje vecka nu och bm sa att om man mådde bra så behövde man inte komma men jag tänker gå varje vecka ändå. Man kan ju aldrig på förhand veta om det tycker upp nåt mysko i kroppsvätskorna så bäst att ta de prover som erbjuds! Kör på ovan nämnda vita lögn. Du är kallad och måste gå helt enkelt! Ingen lär neka en gravad lite vård! Pjollra på för snyltarns skull!

Surfur - tufft med terapi och samtidigt göra sitt jobb. Osäkerhet om hur framtiden ser ut och oklart ledarskap är ingen höjdar-kombination... Jag ska börja fila på mitt CV och försöka sikta på något annat när ledigheten är slut. Hit vill jag helst inte tillbaka.

HG - klart att en det är normalt funtat att varva flaskmatning och amning. Nu har du blivit indoktrinerad av amningsmaffian! Visst är det lysande om lillen vill/kan ta flaska ibland. Det du mår bra av mår han bra av. Tjojoo! Tänk på hur stor del av världen som klarar sig utmärkt med flaska enbart och ersättning enbart! Du gör helt rätt tjejen! Sen får ju mannen chans att mata vilket betyder bonding med pappa =gosigt!

Svar på tråden Midsommargänget III