• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Nej, tyvärr Pricken, jag har aldrig varit på nån Kanarieholm, däremot vet jag flera som har varit där och har en kollega som åker dit 17 februari, de ska till Teneriffa om jag inte minns fel. Jag har en kompis som varit på Teneriffa flera gånger fast under sommaren och hon har tyckt att det varit bra. Leta lite recensioner och tips på nätet, det brukar vi göra innan vi bokar resa, ofta är det ju svårt att veta, den eller den ön, den eller den byn, osv.
    Men avis är jag!! Jag vill oxå åka!! Men vi måste försöka lägga kosingen på hus OCH snyltar'n...

• toca

Jo... Jag har varit pa Gran Canaria, Teneriffa (när jag var barn och tonaring) och nu senast pa jobb pa La Palma i november. Ska jag vara helt ärlig hade jag INTE lagt pengar pa att aka dit Pricken... Men a andra sidan beror det pa vad man är ute efter! Strand och sol? Javisst! God mat och trevlig miljö??? NO WAY!!!

• bebbe2005

är inte La Gomera en av öarna? jag har en kompis som varit där flera ganger - ön ligger lite avsides men ska tydligen vara jättefin... mensjälv har jag inte varit pa nagon av öarna, sa ingen aning...

• toca

La Gomerra och Hierro är de minsta av öarna. De ligger brevid La Palma och Teneriffa. Säkert bättre än de större ur det perspektivet att det är förre turister.

• Prickiga jag

Nej, det är väl precis så jag känner också Toca, men jag är mest ute efter att lapa lite sol, bada i pool (uppvärmd sådan) och FRUKOSTBUFFÉ. Har hittat några hotell som har det både på Playa Americas på Teneriffa (tror jag) och Playa Ingles på Gran Canaria. Vi tänkte väl mest bara komma undan lite själva innan det är dags. Helst tänkte vi åka till Thailand eller dylikt, men det blev jättedyrt med reguljärflyg att boka så tätt inpå samt charterbolagen verkar ha slut på sin 1-veckorsresor. Känner inte att jag vill vara borta längre... Lite långt att flyga för en vecka kan också tyckas!

• toca

Jag förstar dig Pricken! I DITT TILLSTAND vill man nog bara ha lite lugn och ro och värme innan det smäller... Plocka bästa hotellet med största frukostbuffen sa far ni det nog härligt!

• Prickiga jag

Ska kolla upp La Gomera. Ringer en liten klocka faktiskt att jag läst/hört om den ön. Jag undviker också gärna de värsta folkskockarna!

• Muntra hundägaren

Snart är det Svenska dialektmysterier på tvåan! Idag handlar det om skånskan så ni måste ju bara se programmet! Sen kanske ni förstår varför jag och Mini är som vi är

• Muntra hundägaren

Men Elin! Inte är du väl halvvägs redan i din gravning? Då skulle jag ju också vara det - det kan ju inte stämma? Vecka 15-16 är du väl i? (Appråopå Toca sinlägg om att du var halvvägs...)

• Prickiga jag

Hmmmm... Att vara först när klockan är kvart i nio vet jag inte om det är en bedrift ??!!

Svar på tråden Midsommargänget III