• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • esther williams

Bra jobbat Flinx!
    Då sprang vi kanske om varann på både IKEA och babybutik igår? Jag var på IKEA Bäckbol (babeiskudde + lampa) och på Babyhörnan (babysitter, för övrigt en succé!).

• flinx

Mölndal 9.00. Babyhörnan vid 11-tiden och Bäckebol strax efter! Hade aldrig varit på nåt ställe tidigare.
    sen lunch, sen Storken, Babyboom - sen Varberg kl 18. Puh! Babysitter vill en släkting skaffa (tack tack) så jag har kollat ut vilken jag vill ha!

• Muntra hundägaren

Vilken ambitiös dag Flinx . Varför ligga på latsidan när man har en flexdag ! Hur kändes det att vara på besök på olika förlossningsavdelningar? Konstigt, overkligt eller okej here I come?

• esther williams

And nu vaknar barnet. Äsch, jag som skulle hunnit vika tvätt också. Nåja, ajöss med ambitionerna var det ju. TV-soffan, here we come!

FlexFlinx = FlaxFlinx!

Ha en skön dag, tjejer!

• ElinPeelin

Pricken: jag har varit på flera av kanarieöarna och den ni ska undvika är Fuerteventura, för där BLÅSER det (surfarnas ö).
    Vi funderar oxå på att åka iväg innan det är dax. Men jag vill inte flyga så länge såsom 5-6h, så vi har räknat bort Kanarieöarna. Vi funderar på en stadsresa eller vårsol resa till medelhavsregionen, men jag har inte hittat nåt tilltalande ännu.

Om några timmar åker jag till Sälen! Ska bli skojj, men jag har dödsångest som vanligt... urk.

• flinx

Rätt bra att besöka avdelningarna. Dels för mannen så han känner att han hittar dit och så för att veta vart man ska. Ofta är det inte bara rakt in som man skulle kunna tro utan både Varberg och Mölndal har att man ska ringa på ringklockor (om man kommer på natten) och in genom korridorer och upp ett antal våningar. Färre stressmoment om man varit där. Man är en grupp blivande paranteser som traskar runt och de går igenom "normalförloppet". Typ är är undersökningsrummet där man tas emot, sen förlossningen (var hetjockt i gbg igår! Upptaget i ALLA rum! fick inte titta i n i nåt. samma sak på BB), sen går man till BB-avdelingen och kollar rummen, var det kan mikras mat och var man kan ha medhavd dryck och sånt. Väldigt mkt praktiska detaljer om vad man kan ha med sig och sånt.

Jag är inte alls "sjukhusvan" men det ser väl ut som det gör mest på sjukhus! Varken mer eller mindre! Kändes helt OK att traska runt. Men känns bra att rent geografiskt veta vart man ska ta vägen! I Varberg var det lugnare igår än i stan kan man lugnt säga. Men å andra sidan var det ca 15 par (!) på visningen i Varberg så det är väl ett par bebbar på G....
    Mars är väl en ännu värre månad enl statistiken!

• Tant T

Måste kännas skönt att ha varit upp på förlossningen och blivit guidad! Förberedelserna är igång minsann!
    Här i stan har de dragit in på visning av förlossning och BB och hänvisar till bilder och info utlagda på nätet!! Är inte det skandal så säg?! Jag som är lite av ett kontrollfreak skulle verkligen ha uppskattat att ha kunnat åka dit innan och titta, både hur det ser ut men även hur det i "normalfallet" går till, vart man går, prova lustgas, osv. men icke sa nicke!

Svar på tråden Midsommargänget III