• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Och ten här särringen är på tåligt hymör och ska oxå snat kå o läkka sej!

• Muntra hundägaren

Inte vara sut en sömndagskväll Tanten! Det är strängeligen förbjudet eftersom den nya vedckan då kommer att vara förpestad !? Skämt å sido - warum?

Rally - jo här mås det väl bra. Är väl precis som du lite fundrad över var ägglossningen tog vägen. Bugs me

• Tant T

Typ... Och då ska jag ändå jobba hemma imorgon, ska till BM och ta prover! Men jag tror det är lite vanlig allmän hjärnstress (haha!), mycket förändringar, osäkerhet och viktiga beslut i antågande, och sånt vållar alltid ångest hos mig!

• Tant T

Nä nä, BM-besöket har inget med beslut, förändringar och ångest att göra! BM-besöket är mest för att lämna urinprov (utesluta UVI), kolla Hb-värde och prata lite och så!
    Besluten och ångesten handlar mest om boende, flytt, banklån, rätt eller fel, och om BARNVAGNSVAL!

• Rally

Ingen mysdag trots hemmajobb alltså? Väntar med spänning på resultaten av ditt BM-besök Tanten.

Jaa du Munter. VAR ÄR DE? Nån som har sett två ägglossningar på vift? Jag har ju gett upp för denna månad (har dock haft lite utifallattsex för att säkra upp lite...). Tror du att det möjligtvis finns en chans för dig?

• Muntra hundägaren

Oh shit Tanten! Det är stora grejer alltså! Trots att man vet att man måste ta det viktiga beslutet redan den dagen man testar plus så antar jag att det är något man förtränger och helst inte vill kännas vid, förrän man verkligen måste! Avundas dig inte - barnvagnsval är jju ett av livets mest viktiga beslut!

Däremot är det ju skönt att du kan kompensera det svåra valet, med enkla val som man ju bollar med varje dag och enkelt rättar till på en höft om man känner att det kanske blev fel, eller för dyrt, eller för tråkigt, eller för fel stadsdel - flytt, köp av hus och banklån. Jag menar hur många gånger på en dag ringer man inte sin bankman egentligen och skriver om lånen, eller inger mäklaren och skaffar ny bostad.

• Muntra hundägaren

UVI= urinvägsinfektion!

Jag tycker ju dock att det är enklare att skriva urinvägsinfektion äv uvi. Munter fröken "ju mer omständigt desto bättre"

Svar på tråden Midsommargänget III