Jo, man är ju som man är... men jag försöker verkligen intala mig själv nu att jag måste ta det lite lugnare!! Upptäckte även till min förskräckelse att det är så trångt mellan sätena på de nya tågen (dubbeldäckaren som jag inte klarar av att åka utan att få hulkningar och huvudvärk!) så snart kommer jag inte emellan!! Då måste jag ju stå de gånger jag åker det tidiga tåget!! Herregud...
Åh, huset... *får nåt drömskt i blicken* Det var precis så fint i verkligheten som det var på bild!! De som bodde där nu hade inredning som huvudintresse och det var såå fint!! Om vi får det så kommer det aldrig att bli så fint men det finns ju ändå viss potential iom att det är så snygga tapeter redan, så ljus och öppen planlösning, osv.! Visningen var igår, vi var där prick 13.00 när den började och då var det en "familj" där (fattade inte riktigt konstellationen men typ tre tjejer mellan 20 och 35 år!) som gick i princip när vi kom och sen kom det ingen mer på hela visningen! Mäklaren sa oxå att det inte var nån mer visning inbokad och vad vi kunde läsa mellan raderna så fanns det just inga andra huvudintressenter än vi! Så vi tror, att om vi vill ha det, och bjuder det de vill, så får vi det mer el mindre utan budgivning! Men om vi bestämmer oss (och vi måste bestämma oss typ innan torsdag!) så lägger vi oss till att börja med lite under utgångspriset, vi vet ju att säljarna vill ha en snabb affär då de redan köpt ett annat hus att rusta och inreda! Men det finns ju vissa om och men, elen kommer att bli rätt dyr t ex (elpanna och radiatorer + braskamin) och stadsdelen som sådan känner jag till så lite om så för min del känns det som att flytta till oävla! Så vi måste ändå fundera lite...
Spännande HG! Hur gör ni då, fixar ni med väggen och det innan ni flyttar in eller? Vi är inte heller "vana" att riva väggar, fixa och trixa på det sättet, så jag förstår din tvekan...