• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Blir man inte mer madonnelik som gravid? Liksom eterisk, helgonlikt pryd...

• Timisen

Men det är härligt att veta elin...att jag kan räkna med dig o din röv!

• Surfergirl

Den här har vi haft redan va?

Husmorstips 1: Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.

Riktiga kvinnors tips: Sug ut glassen genom botten på struten, va fan, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2: För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.

Riktiga kvinnors tips: Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3: När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.

Riktiga kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4: Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad
    potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick..

Riktiga kvinnors tips: Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa efter mig: Riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den och
    så vill du ha den.

Husmorstips 5:Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och
    den håller sig färsk i flera veckor.

Riktiga kvinnors tips: Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips 6: Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.

Riktiga kvinnors tips: På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte.

Husmorstips 7: För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera
    din panna med dem. Dunkandet försvinner.

Riktiga kvinnors tips: Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske
    fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:
    Om du har svårt att öppna burkar, prova latexdiskhandskar De ger ett grepp som inte glider och gör burköppnandet enkelt.

Riktiga kvinnors tips: Be ''Den onödige'' att öppna, han sitter ändå bara på sin ända och ser tv.

Husmorstips 9: Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande
    grytor och såser.

Riktiga kvinnors tips:
    Överblivet vin?????

• toca

CL´s dotter är enligt skvallret en mycket ordentlig liten flicka med toppbetyg som tycker att hennes föräldrar är/var pinsamma och ouppfostrade!

• ElinPeelin

så tyckte vi väl alla om våra föräldrar när vi var mindre?? eller är det bara jag?

röv tycker jag är ett BRA ord, det säger så mycket, även fast det är så kort ord!

• Timisen

Kopierat, printat o snart uppsatt i köket hos mig

Svar på tråden Midsommargänget III