• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Coccinelle

Gomorron girlies!

Om jag var homosexuell sa skulle jag gora sa ocksa, heja heja!

Kanner ni till en dansk film av Anders Ronnow Karlund som heter Livstraden eller nagot liknande? (Le fil de la vie pa franska). Ar den bra, omtalad? Hur som sa hapnar jag over hur bra de lyckats "ge liv" till marionetterna, far ta och kolla pa den nasta gang den gar.

Din mage ar jattefin Elin sa jag tycker du gor ratt i att visa upp den sa mycket som mojligt!

• toca

Men vada...? Är Jonas syster ocksa homosexuell? Hur stora är de oddsen? OM det nu inte finns nagot i arvet som paverkar???

• Anemone

Så bra att de kan hitta en lösning som passar för dem. Rent biologiskt så har de ju inte oddsen på sin sida. Fast det måste ju vara en himla speciell situation! Man är ju inte precis intresserad av att skaffa barn med vem som helst, och då syftar jag inte på själva pökandet, för det kan de förstås hoppa över. Tänk alla viktiga beslut som man ska enas om! Och inte kan de flytta vart de vill under de närmaste 20 åren heller. Ingen av de 4 inblandade.

• Timisen

Gomårr!
    Jag gjorde kladdkaka förra helgen men den blev inte perfekto-smakade för lite choklad. Fick tipset att skippa kakao o ersätta med riven mörk blockchoklad.

Jag är lite bakis idag...

• Coccinelle

Laddar ner sasong 6 av Will and Grace, I like The rich beach med den pipiga rosten och Jack ar ju for roliga!

Jag har en kladdkaka i ugnen just nu, gjord pa 80% kakao och jattemork blockchoklad. Den har gangen trock jag aven ner nagra bitar osmalt blockchoklad lite har och dar, far se vad det ger.
    Jag bakar for att det ar kul men det mesta brukar tyvarr slangas men denna gang ska jag frysa in tankte jag. Det ar mangden av socker som stor mig i bakverk, kan man inte fuska med det pa nagot satt? Nagon, knep?
    Jag har forsokt gora kladdkaka med aspartam men kakan blir inte kladdig da...

• Tant T

Moss!

Inne en snabbis innan stressen hägrar! Måste komma ihåg att ta med mig receptet på moccarutorna så jag kan handla det som ev. saknas!
    Anemone, det blir flytt till ett parhus om ... öh... 2 veckor?!?!?! Sheisse, hur i hela friden ska vi hinna det?!

I just löööve Jonas och Mark!! BTW, Jonas har även en bror och han är inte homo! Nä, jag har INTE strulat med honom, han är för mycket av en teoretiker med gamla tofflor om man säger så!

Öppna bäddmadrassen?! Det låter nästan förenat med livsfara, lite av en blandning av fågelinfluensa och galna ko-sjukan!!

Nu ska vi dra! Bye bye!

• Coccinelle

Ater man fortfarande kyckling i Sverige?

• Anemone

Visst äter vi kyckling! Eller? Jag tittar ju inte på TV så jag kanske får erkänna att jag inte vet riktigt hur sitationen målas upp och hur folk reagerar. Mina vänner och arbetskamrater är väl inte heller helt representativa när det gäller Svenssons inställning till fågelinfluensan.

Kul med nya huset tanten! Fast jag avundas dig inte alla flyttbestyr.

• Anemone

Timisen - testade du något av Oz:s tips? Vilket? Själv fick jag en Australiensisk Sauvignon Blanc som var helt OK.

Svar på tråden Midsommargänget III