• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Har ögnat lite på de senaste sidorna. Håller med om att vänskapsgrejen är knepig. Jag var tokblyg när jag var liten och hamnade ofta i kläm i "bästis-situationer" när jag gick i typ mellanstadiet. Det tar lång tid att lära känna mig på riktigt så jag har inte mängder med nära vänner utan sådana som jag totalt kan slappna av med istället. Med åren blir det ju ett bra gäng. Har kontakt med en hel del från universitetstiden, men från gymnasiet - inte en kotte. Jag har nog ändrat mig lite väl mycket sedan den tiden (eller inte ändrat mig alls antagligen utan gick på fel skola).

Freedom tower var väl ganska snyggt? Min kompis man fick en resa för två till N.Y i julbonus!!! Snacka om att ha fel arbetsgivare - inte ens en biobiljett i julklapp.

Har totalt ångest över att gå tillbaka till jobbet efter den här ledigheten är slut. Saknar det inte alls och dagdrömmer om att få gå in till chefen och säga upp mig. Problem - vad skall jag göra istället? Lite väl mycket spetskompetens på mig så det finns väl inte en själ som vill anställa mig. Hm.....

FREEEEEEDAAAAAGG!
    Nu undrar ni varför jag gläds åt fredag som ändå alltid är hemma? Jo, vi får ha mr Hellagumma hemma i hela två dagar = lättare att gå på toa när man vill etc...

• toca

HG - Jag har tänkt sa mycket pa dig och din brist pa sömn och det frekventa ammandet! Det later oerhört tärande! Jag har ju ingen aning om VAD man kan göra at det, men hittade just den här traden www.familjeliv.se/Forum-3-28/m7686612.html om vad man önskar att man hade gjort annorlunda i början av mammaskapet. Säkert hälften av mammorna svarar att de inte skulle kämpat sa förbaskat med amningen om den inte funkade och "sett till" att sömnen funkade. Jag har ingen aning om HUR de tänkt lösa det, men tydligen är det en vansinnig prestige i det där med amning?
    Va 17! Om det inte funkar sa kan det väl inte vara hela världen att sluta med amningen helt? Inte för att jag vet, men jag tycker synd om er som har det sa tungt!

• toca

Vi har just varit ute pa en laaaaang pulsa-i-snön-promenad! Häääärligt! Jag har ingen energi att kicka igang mig själv, men är väldigt tacksam när mannen gör det. TÄnkte jag skulle försöka bli av med mitt kanelbulleberoende ocksa (den som ända hade cravings efter murbruk eller ruccola...) och har nu försökt stävja det med fyra grova knäckemackor med feta goudaskivor, tomat och gurka istället. Det gar... sadär. Men ingen kanelbulle idag! Ännu....

• HååGe

Kanelbullekampen! Jag kämpar samma kamp mot alla slags bullar. Nar jag kommer in från dagens promenad med vagnen så är det ju ljuvligt att (äntligen efter gravillamående och grabbens magonda) få sätta på en kopp kaffe och vad passar bättre då än en härlig bulle - eller semla för den delen.

För att jag klagade så igår på sömnbrist och hemsk huvudvärk så sov grabben fem timmar i sträck innan första (och enda) matningen inatt. Så idag mår jag som en drottning. Inatt eller imorgon skall jag få sova på soffan (lite kort, men ändå) och så skall mr Hellagumma mata grabben med flarra så att jag får sova 7-8 timmar isträck. Hoppas att det funkar.
    Just nu sover han dessutom (inte mr Hellagumma utan mr Hellagumma JR) middag i sin vagga och har gjort det i en kvart. Han brukar ju alltså inte göra det så nu är jag superglad. Kanske en utveckling i rätt riktning?????
    Fasen vad grannen spelar dålig musik på väldigt hög volym. Skönt att man skall flytta till ny lägis snart. Det är ju sju bajsmånader kvar! Tiden går såååå långsamt.

• HååGe

Det är en sju helvetes prestige med amningen. BB var nästan värst och det finns MÅNGA amningshysterikor på FL så skriv inte där om ni får problem! Tack och lov är min sköterska på BVC vid sunda vätskor och säger med en axelryckning att det ju bara är att ge lite mer tillägg om inte mjölken skulle räcka. Än sen liksom? Känns bra och det är ju det vi gör. Fast efter nattens många sovtimmar hadet jag otroligt mycket mjölk vilket har glatt matvraket/vampyren/igeln/ hela dagen. Kanske är det därför han sover så gott nu?

• OZgirl

Jorå, serru s'att'e...

Har varit på den andra intervjun på andra jobbet och det känns fortfarande bra! Får se om de tycker samma lika, de kommer höra av sig under nästa vecka som jag fattade det.
    Nu måste jag bara fundera på om jag faktiskt vill byta jobb eller inte...

Snart ledigt! I flera dar!

• Coccinelle

Heeej!

Har precis kommit ut fran ett riktigt bajsigt mote och fatt ett riktigt bajsigt mail (samma projekt) Fast det drar egentligen inte ner mig for jag vet att det ar inte mitt fel utan handlar om larvig typiskt fransk politik. ja har snackar man ofta om arbetspolitik, det ar nar valdigt enkla saker blir komplicerade pga dalig kommunikation mellan hogisarna.
    Sa nu vantar jag pa att min chef ska komma och klara upp situationen redo i riddarrustning och allt for nu ar det krig pa gang wohooooooooooooooooooo
    Jag skulle vilja skicka ett mail dar det star : Om vi ska leka krig sa kan val jag fa vara indian, snaaaalla! hahahahahahahhaha

Elin bravo till tacket, vilken effektivitet!!! Jag kanner forresten igen mig massor i att slutfora pa en gang annars blir det liggandes...

Nu ar det fredagkvall och egentligen skulle jag behova idka socialt umgange men det blir svart for ingen ar disponibel sa jag far val dra hem da!
    Det dar med vanner ar valdigt intressant, jag kanner mig tillfreds pa det planet Jag har nagra vaninnor i Sverige som hangt med sedan manga ar, ocksa har jag 2 nara vaninnor har ocksa har jag er Sedan tillkommer alla festkamrater, vanners vanner etc som man bara traffar nar man gar ut eller pa privata fester.
    Jag har ingen kontakt med nagon fran skoltiden och jag hade inte direkt nagon bastis da heller, jag gick runt

• Flodisen

Tjing!
    Bra att du får sova HG, ialla fall ibland. Jag hoppas att det är en trend som håller i dig.

Munter - varför var du så arg och irriterad i onsdags? Det skule ju vara en BRA dag. Tänker på dig och hoppas att det inte har strulat till sig med jobbet.

Vänner... Här i staden jag bor nu så är har jag inte en endaste vännina (botsett från Tanten), De fåtal tjejer som jag träffar på fritiden är alla flickvänner till sambons kompisar. OCh helt ärligt så gillar jag inte dessa tjejer så mycket, kan inte riktigt säga ved som är felet - vi klickar liksom inte. Det finns några på jobbet som det förmodligen kommer klicka med, men det är lite för tididigt att säga än...

Jag har dock vänner och vänninor "hemma" och på andra orter, dessvärre kan man ju inte spontan umgås med dessa.

När jag var liten gick jag fram och nitade de personer jag vill leka med, så jag hade inte så mycket kompisar när jag var liten. Undar varför?

• Rally

Tid att fundera i helgen då Oz!

Surfers grannhus hade fina badrum/duschar och toaletter tyckte jag, men resten av rummen föll mig inte riktigt i smaken. Det var väl mest tapeterna fast det gör ju inte så mycket, för de vill man ju ändå välja själv, eller måla, så kanske får jag med mig sambon till andra sidan landet. Eller nä, det skulle han aldrig gå med på.

Trevlig helg!

Svar på tråden Midsommargänget III