• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

Stackars tjej, Surfur... Jag har tidigare i livet haft en liknande situation, exempelvis har jag ingen kontakt med nån från universitetstiden trots att jag har försökt att hålla kontakt. Uppenbarligen är jag inte nån som folk vill hålla kontakten med. Eller var då. Nu kanske jag är en annan person!

• ElinPeelin

OZ, jag tror att det är därför (beta)

• Tant T

Jag tror att man måste uppgradera/uppdatera sitt krypin i betaversionen (INTE nödvändigtvis till plusmedlem) eller nåt sånt för att nåt mer än presen ska synas, jag tror t ex att det går att komma in i min gästbok och jag har bara loggat in/uppdaterat i betaversionen och inte betalat nåt.

• Tant T

Detta hittade jag i tråden med frågor och svar om betaversionen:

"Orsaken till att några krypin i Betan bara har en presentation och inget mer är att de personerna inte har uppgraderat till Beta. Om de har uppgraderat så ser man ikonen för gästbok osv. Därför får du alltså logga in på gamla FL för att kunna komma åt deras gästböcker osv, tills de oxå har uppgraderat. "

• Timisen

Intressant det där med vänner/inga vänner...det är nog ganska tabubelagt att prata om...
    jag tror kanske tjejen sänder ut signaler hon inte själv är medveten om; typ jag är dålig på det här...som blir en självuppfyllande profetia...
    Och sen kanske hon tror att ALLA andra har en enorm vänskapskrets...jag menar, några år efter gymnasiet slutar de flesta tycka att antalet namn i adressboken - mobilen för dagens 20+are - inte säger så mkt...man kan vara vänlös iaf.
    Blir lite som att vänner är en värdemätare; vänner=bra människa. Jag har antingen vänner jag umgåtts med i >15 år eller så är det vänner som finns med bara under en period av ens liv (ex kollegor där kontakten sinar när man byter jobb, ngns flickvän som byter kille). Men mina "gamla" vänner är ju ingen garant för att jag är en intressant och bra människa...jag menar de kan ju vara galna de oxå

Joo...det är de...galna alltså!

• Timisen

Kort variant av föreg inlägg; bluttan bluttan bla

• toca

Jag haller med! Svart det där med vänner! Jag har alltid haft lätt att fa nya vänner, vilket lätt leder till att man inte alltid anstränger sig. Om man inte är i behov av nya vänner vill säga... Jag bytte ut i princip hela min"vänkrets" (vilket de ju uppenbarligen inte var) när jag blev singel för nagra ar sedan. De gamla vännerna var i själva verket flickvänner till exets kompisar och de nya vännerna var alla i samma situation som jag. Vi gick igenom mycket trakiga och svara perioder och tog del av varandras liv pa ett rätt djupt plan. De vännerna räknar jag fortfarande som mina absolut närmaste vänner, trots att vi bor i olika länder och träffas ett par ganger om aret.
    Här är det lite knepigare att fa riktigare vänner. Kanske för att man börjar om fran noll fullständigt utan socialt nätverk, INGEN som kan ta med en och presentera för nya människor, inga kollegor (jag har tidigare haft jobb där man umgas MYCKET med sina kollegor sa det känns lite tomt utan det!) osv. Jag har en nära vän här och tva kompisar som jag vet finns där om nagot skulle hända. Men det stora tjejgänget där man känner varandra utan och innan saknar jag. Och längtar hem till ibland!

• Timisen

Japp, nytt tjejkompisgäng är min vinst med fl so far ...till skillnad fr era värdelösa tips om hur man blir gravid som ni kan köra upp i...valfri plats...

arslet?

• ElinPeelin

Timisen:

jag stoppar gärna upp saker i bajjan för din skull

Svar på tråden Midsommargänget III