• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Flodisen

Jag har faktisk kontakt med en från gymnasiet, en bunt från högkolan, några jag lärde känna när jag gick i högsatdiet (dock inte på samma skola som mig). Kompisar har jag många, de har jag träffat genom gemensama fritidsintresse. Jag har ju hållt på med saker som har krävt lång planering och många möten, då träffar man mycket folk som man lär känna...

• Coccinelle

Det har jag missat OZ, vill du byta jobb? Vad spannande!

Nu har min boss sett mailet, tagit pa sig riddarrustningen och strider for fullt wohohooooooooooooooooo Fast jag har inte tagit pa mig indiandrakten, sitter har och hoar for mig sjalv bara. Jag ar en feg indian

• Tant T

Idag har jag varit så djävulskt flitig på jobbet så jag inte ens har hunnit med er, det måste tamejfan vara första gången!

Vänner, ja, alltså... Jag har ju på äldre dar gjort mig av med "vänner" som jag inte längre har nåt gemensamt med, såna man bara hängde med av gammal vana och som man egentligen inte gillade eller fick ut nåt av att umgås med, utan tvärtom, som bara var krävande på olika sätt! Jag ansåg att jag var värd bättre och att jag hellre la min tid på sånt jag verkligen tyckte var kul och människor jag fick nåt tillbaka av! Och detta "bortfiltrerande" har gjort att jag idag bara har typ 2 riktigt nära vänner (bortsett från er)! Och idag flyttade en av dem 22 mil norrut!
    Jag är dock en sån som gärna lär känna nya människor, och ser tiden an huruvida en sån relation faktiskt kan leda till nåt djupare för det vill jag gärna om kemin stämmer! Så Flodisen, det börjar bli dags för en fika igen! Och så önskar jag innerligt att jag kunde träffa alla er andra oftare eftersom det känns som om vi verkligen har nåt ihop som jag gillar!!
    Jösses, vad tårdrypande det blev, över till nåt annat!

Ja, nu vill man höra lite info om Munter och hennes nya jobb!

Nån la in en länk till en tråd om moccarutor, imorgon bara SKA jag baka moccarutor mitt i flyttpackningskaoset, barnvagnsbeställningen och tvättstugan!

• flinx

Jees vad ni skriver! Lönlöst att komma ikapp. Nu får även jag prova det berömda enhandsgreppet!!

Sonen sover i famnen och maken står i köket. Super! Idag har det ramlat in blommor oc presenter från släkten - som julafton! Faktiskt barar en massa schyssta saker än och inget krafs.

• flinx

Har oxå koppat surfers husmorslista - såå bra!

• Coccinelle

Fint skrivet Tanten! Jag vill ocksa hora news om Munters jobb

• flinx

Vänner tror jag måste förändras under åren. Jag gillar att jag har endel som bor på annan ort ocg vi ses skitsällan men man vet ändå att de tänker på en och skulle ställa upp i vått och torrt om det behövdes. Olika vänner för olika saker. Jag menar, min kompis här i stan som väntar barn samtidigt som mig har jag inte alls kunnat babbla på om intima saker som med er. hon skulle få bryt om ja beskrev _slemproppen _i detalj!!

• Minitina71

Hej tjejer!

Här har jag inte varit på sådär en vecka. Sorry.. Har varit i en liten svacka tror jag. Har liksom inte haft nåt att säga direkt. Mest gått och grubblat. Nu är jag mest bara pms:ig och på ett jäkla humör. Och det hjälper ju knappast att dessutom vara störtförkyld .

Vänner har jag sållat allt eftersom under åren. Man utvecklas ju åt så olika håll ibland. Vissa vänner har man kanske bara nån period när man går igenom liknande saker i livet eller pluggar ihop och när det är slut så rinner det ut i sanden liksom. Har inte så många jag kallar riktiga vänner längre. Men jag har tre som jag känt nästan hela livet. Inte så att vi hörs varje vecka men vi träffas då och då och man vet att vi alltid finns där för varandra. Det är värt mycket. Men sen har jag också några jättenära vänner som jag bara känt några år men som jag kommit väldigt nära. Förr när man var yngre och var ute och festade för jämnan kände man ju hur mycket folk som helst och hade massor av kompisar. Men det är inte lika viktigt längre. Och de var ju ändå inga riktiga vänner heller. Så de har vi sållat bort!
    Och så har jag ju er så klart. Ni räknas till minariktigavänner-kategorin, helt klart! Synd bara att vi inte kan träffas lite oftare bara.

Kanon med bra presenter Fllinx! Hur känns det att vara MAMMA? Har du hunnit landa liksom?

• ElinPeelin

HEJ flinx och minitina! Kul att se er här!!!

frågar samma sak till flinx: hur känns det att vara mamma?????

Svar på tråden Midsommargänget III