• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Jag är nog ocksa bakis för det är alldeles osedvanligt mycket hulkande här idag. Svart val: Mer piller och däckad dygnet runt igen eller bibehallen pillerdos och fortsatt hulkande. Hmm...

• flinx

Tjoho!
    Fick ju frågan för 30 sidor sen "hur det känns". Hm. *analyserar*. Det känns både overkligt och helt naturligt! Knäppt va!
    Hjärtat svämmar iallafal över och jag har sluppit sk blues!
    Saker sm inte blev som tänkt:
    Tillrinning av mjölk: Vaddå tillrinning? I mitt fall måste det ha forsat till för mina småkupor exploderade till jag vet inte vad (kunde köra penntricket _mellan_ lökarna UTAN behå). Stenhårda som betong och de buktade ut i armhålorna!! Jag kunde knappt tro det. Och det var INTE alls kul eller skönt. Nu har det gett med sig och börjar normaliseras men jäklar! Man hade läst om det men att det blev såå spänt och såå hårt! Weird.

• Timisen

Anemone; Det blev chardonnayvarianten av oz vintips, gillades! Tyvärr...kan jag tycka idag... Men semlor kanske vadderar baksmälla?

• HååGe

FLINX - tjenare! Du har väl loggat ut och kommer aldrig att se detta inlägg för du kanske loggar in först om fem dagar igen...
    Jag minns mina första mjölkbröst med fasa! Det var som om man knött in 17 tennisbollar innanför huden på var sida. I början heter det att mjölken rinner till. Några månader senare när samma sak händer kallas det mjölkstockning (????!!).

• ElinPeelin

Kyckling och annan fågel kan man äta även om den skulle vara smittad, bara den varit upphettad till 70grader, och det har den om den är färdig.

• ElinPeelin

Idag var jag o min moster på beg.butiken Kid2kid i täby och kikade lite. För er som letar en trehjuling Quinny (heter den så?) så fanns det en där för 1000kr, fast utan liggdel.

• toca

Iiiiiiihaaaaa! Det är mitt i natten och jag är vaken!
    Vi har gäster fran Italien som kom nu ikväll - medförandes allsköns läckerheter som vin med och utan bubblor, goda ostar och bresaola... Jaha... Och inte lär det finnas kvar till i oktober heller. Skit ocksa... Fast peston fick jag äta!

Natti, natti!

• toca

Sist ut, först in! Det är ni minsann inte vana vid! En söndag dessutom!
    Vi har fatt langt över en meter snö här det sista dygnet sa mannen är överlycklig och redan pa väg till bergen. Jag är mindre överlycklig pga den extremhöga lavinfaran. Men efter den här veckan kommer nog varen. Hoppas jag...

• Flodisen

här snöar det också. Det är tredje eller fjärde dagen det snöar på raken. Så nu börjar jag tröttna på själva molningheten. Nu vill jag ha sol så att nysnön gnistrar...

• Pricken i ny tappning

Nu har starten till Vasaloppet gått! Tänk vad skönt att sitta i TV-soffan med varm choklad och leverpastejmackor och kolla på ståhejet! Verkar liksom kallt och blåsigt i Dalarna idag...

Fick lite vinkar på helgens möhippa om att blivande bruden förväntar sig ett litet tal från mig. Hugaligen! Kan inte ens softa med ett glas rödvin för att finna inspiration och inte heller sluka några glas innan det är dags att ställa sig upp och fyra av det! Men själva möhippan var lyckad! Vi har softat på Sandhamnshotellet och badat bubbelpool och ätit supergod middag. Rotsellerisoppa och sen hjort med svampfylld potatisbakelse. Yummie!

Hej Flinxan! Scary att höra om brösten även om det kanske kan vara kul att känna sig som Pamela Andersson nån gång i livet! Och som du skrev i min gb, kul med vecka 30. Men det är faktiskt v 31 eftersom jag blivit flyttat till den 11 maj och inte den 17 och inte orkat ändra. Så varje fredag byter jag vecka och nu är det v. 31! Går precis in i åttonde månaden också och nu börjar det kännas alltmer verkligt!

Tack för tipset om Quinny Freestylen Elin! Tror vi bestället en idag från Tyskland trots allt. Kollade lite priser på Blocket och det blir samma pris som en bättre begagnad därifrån.

Flodis och Munter: Hur är det på nya jobben?

Svar på tråden Midsommargänget III