• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Hur är det med huvudvärkstabletter och graviditet? Är det alvedon som rekommendreas i Sverige? Och Ipren som är förbjudet? Jag har haft ont i huvudet ett dygn nu och haller pa att bli vansinnig...

• Pricken i ny tappning

Stackars Toca. Huvudvärk är definitivt inte kul. Kan ju bli en del sånt under graviditeten tyvärr. Jag har klarat mig men haft en del under PMS.

Ta ingen Ipren Toca. Tror att det är Ibuprofenet i dem som inte är bra. Alvedon däremot är absout ingen fara och det är bara att knapra på!

• toca

Tack Pricken!!!
    Jag har under manga ar haft nagon typ av migränliknande huvudvärk som inte kan ga över utan tabletter. I normalfallet stegras den rätt snabbt fran det att den väl satt igang, men sedan jag blev gravid har jag haft ett par sadana här tillfällen da det är kvar pa mellanniva men trots det inte tycks försvinna.
    Nu ska jag ta en tablett!

• Pricken i ny tappning

Fäst å andra sidan har jag en kompis där det enda som hjälper är just Ipren och när hon var hos barnläkaren med barn nummer 1 sa läkaren att hon kunde ta Ipren ändå. Endast under första trimestern man skulle vara lite försiktig. Fast det hjälper ju inte dig...

Å andra sidan igen så åt jag under en period Deíklofenak för min hälsporre och den är kraftigt inflammationsdämpande och då skulle man inte bli gravid eller vara gravid överhuvudtaget, men om man läste "bruksanvisningen" för Danmark så gällde det bara under trimestern så det är ju olika hur de som kan tycker i olika länder. Sverige har ju alltid var storebror och försiktigt i överkant!

• Flodisen

Jag suklle precis hämta morgontidningen...

Jag var tvungen att knuffa upp dörren för det var en snövall precis utanför. (vi har loftgång). Det var det inte igårkväll. När jag kommit ner så hade det inte kommit någon tidning.

Snösvängen verkar dock inte ha vaknat än. Undrar om de har helgledigt, eller om de väntar på att de ska sluta snöa?.

• toca

Ja, det är onekligen lite obehagligt det där med de olika rekommendationerna i olika länder. Här far man egentligen inte alls äta motsvarigheten till Alvedon som jag har förstatt, sa just idag känner jag mig ovanligt svensk!

Mat och alkohol är ju samma sak. Vi har en italienska pa besök här just nu (som lyckligtvis är i skidbacken hela dagen sa jag far kräkas i fred) som igar kväll fragade om jag inte ens dricker liiiite alkohol?!? Det hade minsann hennes syster gjort och det var inga problem! Ska bli intressant att höra kommentarerna när jag inte äter nagot av bresaolan och osten som de hade med sig i mängd.

• Flodisen

Toca - du hamnar i kläm mellan ländernas rekomendationerna. Du får använda ditt sunda förnuft helt enkel...

Nu åkte precis en plogbil förbi. Den skottade gångbanan - inte bilbanan ?!?!

• Coccinelle

Gomorron!

Klockan ar inte ens 10 och jag har hunnit med megadiskan och bakat brod Men sa somnade jag klockan 9 igar ocksa.

Nu blir det frulle framfor will and grace!

Toca, jag brukar ocksa ha nagon konstig huvudvark ibland, en slags 3 dagars huvudvark som kommer efter mens Jag ater massor av alvedon under mensperioden, forst for att det gor sa in i bombens ont i magen och sedan for huvudvarken.

Oj vad det snoar hemma, jag ar lite avis fast jag forstar att ni kanske ar trotta pa snon
    Har kanns det som att det borjar bli var, sol och faglar som kvittrar ocksa ar det skott pa en del buskar.

Svar på tråden Midsommargänget III