Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Minns en sån där stång som duschen kan skruvas fast på... Det var en korridorsdusch som användes av sex stycken boende, så det gick tyvärr inte helt obemärkt förbi. Men det var 12 år sedan, så det borde vara preskriberat nu.

• Rally

Nä, dax för mig att gå ut och marschera lite (fick en stegräknare i julklapp). Tyvärr möter man ju mest barnvagnsfolk och det kan få mig lite ledsen och avundsjuk. Jag trodde att det skulle vara hundmänniskor ute. Idag ska jag styra kosan till stan. Få se om jag orkar gå hem igen sen eller om det bara blir dit.

• bebbe2005

Hej!
    här skrivs det lite flitigare pa senare tiden igen, sa svarar pa en fraga fran nagra sidor sedan.

IKEA - ja, vi har alla vitvaror fran IKEA (kyl/frys, spis, fläkt, diskmaskin) och är hitintills mycket nöjda. Är ocksa alla "IKEA from Whirlpool"-märke och spisen har manga finesser/lyxfunktioner vi verkligen trivs med och diskmaskin är jättetyst, sa helt klart nöjda.
    VI använde oss dock inte av IKEA-hantverkare, utan anlitade 2 hantverkare (de rev visserligen även en köksvägg) - men i slutändan blev det billigare än om vi använt oss av IKEA. Och de gjorde ett superjobb, vi hade ju inget standardkök direkt, snarare ett U-kök, en halvköksö-variant med fläkt "hängande i luften", sa de fick jobba lite extra. Dock kan jag tänka mig att det kanske gar snabbare om IKEA bygger upp köket, för de lär ju i princip inte bygga annat än ikea-kök och kan sa att säga allting utan-o-innan..

Inte ma illa - jaha, följaktligen blir det en buspojke för oss! men är det inte sa att moderskakan först är fullt utvecklad (och samed "fungerar") fr.o.m. ca v12, vilket skulle innebära att om man därefter mar illa sa kan man utga fran flicka/pojke-slutsatsen??

• flinx

Jag har fått en liten svag såndär rand på sista tiden - vad var det det skulle betyda?

Nu kommer snart mitt shoppingsällskap! Hörs!

Nytt kök... ahh vore en dröm. Lever med gamla ommålade luckor som inte går upp till taket och UTAN köksfläkt och gammal gasspis... JAja - "charm" kallas det visst!

Rally - mot 10 000 steg!

• Tant T

Jaså, ska Flinxan få en liten gosse?!

Tillbaka från shoppinghalvdagen med polers och lycklig ägare till ett par beiga/ljusljusbruna skinnstövlar med korkkilklack för 560 pix (1295 ordinarie på Scorett)!! Kan det bli bättre?! Jag sa till mannen imorse att jag inte alls skulle handla nåt, ville spara pengar till inredning i ny bostad och till Snyltis men guuu' vad jag kommer att få äta upp det nu!! Han är inte hemma än...! Men men, såna här fynd kan man ju inte motstå, jag har ju faktiskt SPARAT över 700 spänn!
    *viskar: och så blev det en svart tunika och tre par hipstertrosor oxå!*

Funderar på om jag lyckats ha sönder nåt vid sex nån gång... Jag tror baske mig inte det! Mer än det där hemvirkade överkastet från mormors mor som min mamma använde som prydnad "för det gick inte att tvätta"...

• Rally

Hm Tanten... Gick det sönder för att det blev fläckigt eller föll det i trasor?

Idag gick jag över 12 000 steg. Mitt mål är 5000 steg om dagen, så det var en bra dag! *mycket nöjd*

Nu på kvällskvisten har jag dessutom frotterat mig med säväl Peter Siepen som Robinson-Robban (på mannens gym)... Så vill ni använda mig till "Jag mötte Lassie", så går det bra.

Svar på tråden Midsommargänget III