Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Surfergirl

Highlights till Elin och Tocis från Flinxans länk:

"En väl fungerande moderkaka gör att vi mår mer illa. Så det stämmer att graviditeten "sitter bättre" om vi mår illa.

Om det är en pojke utsöndras istället manligt hormon som överförs till mamman och vi mår mindre illa, mer illa med ett flickfoster med andra ord."

Så... they´re´s girls! En lill-Elin och en lill-Toca med rosa klänningar och rosetter i flätorna!

• toca

Tack flinx och Surfer!
    Nu ska jag ta min väl fungerande moderkaka och min utomordentligt stralande fungerande kräkreflex och masa mig in i duschen sa jag kan komma iväg till gyn om ett par timmar. Puh!
    Ska passa pa och köpa ett helt lager med rosa klänningar och dockor ocksa när jag ända är där!

Förresten visste jag redan att det är en tjej! Det fick jag nämligen fram genom det där kinesiska testet här pa fl. Inga överraskningar här inte!

• Minitina71

Hej tjejer!

Idag har jag minsann varit och fått balanserat hjulen på vår bil! (sambon sa att vi behövde det..) Sen var det matinköp och nu ska jag snart börja fixa med middan, som en riktig hemmafru bör.

Kan ju informera ang Ikeakök; Vi har ett ikeakök som installerades för ca 1½ år sedan och då har vi även deras vitvaror. Eller åtminstone spishällen, ugnen och micron. Trivs urbra med det. Det är bra vitvaror vad jag kan bedömma hittills. De heter ju "for IKEA from Whirlpool" så det känns som att det är ok kvalitet tycker jag.

Kanon att du hittade din ÄL Munter!!

• HååGe

Kom jst in från power-promenad. har ju en liten kulmage kvar och sitter så mycket stilla (och ammar!!) så jag måste röra på fläsket ibland. Mitt i promenixen ringer mäklaren och säger att VI FICK LÄGENHETEN TILL VÅRT LÅGA BUD!!!! Skall skriva kontrakt på onsdag. Flytt i oktober (tills dess kan man ju planera köket och köpa ny soffa etc).

För att nämna ett klassiskt citat:

Woooooohoooooooooooo!!!!

Och tanten - det låter ju suvve!! Lycka till!

Min son PRUTTAR som den värsta hamnarbetaren. Häromdagen la han en ljudlig brakare på HM, alla måste ha trott att det var jag!

Haj så länge!

• Minitina71

SuperGRATTIS till lägisen HG!!!!!! Då har ni gjort ett klipp mao. Och ni behövde inte ens höja ert bud. Perfekt!!

• Surfergirl

WOW, HG!! Woooohooooooo!!!

Grattis. Jag vet nog fortfarande inte vart det är, men minns att det är i närheten av Flinx.

• HååGe

Grattis till ägglossning Munter! Då vet vi alla vad ni kommer att göra den närmaste tiden!

Jag mådde ju görilla och väntade uppenbarligen en gosse. Jag vill inte tänka på hur jag skulle må om jag skulle få en flicka om det blir en nästa gång. Fy fasen!

IKEAköksinnehavare: Installerade ni själva alltihopa? Jag vet att Toca körde med "hjälpas åt"-versionen men så vitt jag minns gjorde IKEA-snubben det mesta själv. Jag tror nog att vi med svärfars hjälp skulle fixa att göra det själva, men när skall man ha tid med det? Om man bara har lite kvällar och helger så får man ju leva kökslös i veckor antagligen. Kanske kan man leta upp någon billig polack eller balt som gör jobbet för en spottstyver???

Jo Rally, våra pappor är händigare än vi. Min man är mera bokmalstypen och är inte helförtjust i att hantera vinkelslipar och sticksågar. Vi har tapetserat och lagt lite golv ihop, men det tar ju tid alltså. Jag är helt okej på att måla. I lägenheten skall vi måla om vardagsrummet (pistagegrön fondvägg = BORT) och alla innerdörrar skall bli vita och få nya handtag.

Hjälp, jag är helt speedad!

Surfer - skall ni byta köket? Jag har för mig att det såg ganska fräscht ut på bilderna?
    IKEAs vitvaror verkar bra och är dessutom rätt snygga. Jag drömmer om en gashäll.....

• HååGe

Surferbaby - det är vid SAhlgrenska - HÖGT upp på Guldheden. Precis när man börjar köra in i Toltorpsdalen. Röda sjuvåningshus från början av 60-talet. Panoramautsikt över stan (och Sahlgrenska - mindre kl när man jobbar där, men det tar ju för 17 bara 5 minuter att GÅ till jobbet, Hj får kortare dagisdagar t. ex).

• HååGe

Minitina - fy fasen vad seriöst att balansera hjulen på bilen!

Nu måste jag nog byta på sonen - jädrar vad det brummar i brallan! Bajsorama misstänker jag.

Svar på tråden Midsommargänget III