• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Surfergirl

Jaaaa, vad bra!! Panoramautsikt we likes!! Trevligt område oxå.

Bra med info om IKEA-kök. Thanx. Jo HG vi ska byta ut hela skiten, det är slitet och vitvarorna är under all kritik. Har väl blivit lite bortskämd i Eklanda med nya prylar kanske men köket has to go. Att IKEA har Whirlpool känns ju stabilt. Då kör vi på dem.

Guuud vad skoj HG, nu är det inredningstankar som gäller under tiden som du diar pruttisen då ja. Magasinet Residence är ju trevligt, om du inte redan har det.

• Tant T

Najs HG och supergrattis!!!!! Till lägisen alltså, att sonen pruttar kanske inte är nåt man gratulerar till! Eller förresten, det kanske det är?! Då får han förhoppningsvis lite mindre ont i maggen och sover bättre om natten, eller?!

Om och om vi köper huset så kommer vi nog inte fixa mycket alls, det är ju redan såå fint , vi har pratat om att eventuellt sätta in en köksö, det har alltid varit en dröm... Kikade lite i IKEA kök-katalogen men det stod ju bara priset för hela kök! Puckon! Nåja, vi får ta en sväng ut dit, ska väl ändå kolla skötbord och sånt pryttel (börja titta iaf!)! Men det blir inte de närmsta helgerna, då har vi fullt upp! Mannen ska dessutom operera åderbråck nästa vecka och blir väl halvt om halvt förlamad efter det kan jag tänka! Pft!! Karlar!!

• HååGe

Tja, "vårt" kök är från 00, men är inte snyggt och så otroligt dåligt planerat så jag säger detsamma "has got to go!". Hur slänger man bort ett helt kök? Hyr container? Säljer på Blocket????? Gamla vitvaror känns så snuskigt på något sätt. Vi köte nytt kylskåp i somras och det piggade upp hela köket.
    I lägenheten vi köper är toastolen original från 1962! Kommer jag att sätta min lilla ändalykt på den och kissa? NOPE! I samma ögonblick som vi kliver ver tröskeln så har vi med oss en ny toalett - sanna mina ord! Hur kan man renovera ett badrum och INTE byta en toa som är 40 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) år gammal???

• HååGe

Storfisarn sover mycket bättre på natten när han får "släppa väder" på dagarna. Numera sover vi väl alltid mellan 6 och 7 timmar. Däet gör att man fungerar men det faktum att de tinte är timmar i sträck gör att man ändå alltid är lite trött. Har idag foundation (som jag aldrig har annars) för att dölja ringarna under ögonen.

Jäklars vad jag skriver!! Måtte Hj vakna snart så att han inte sover bort hela dagen. Å andra sidan kul att kunna skriva här lite mer än vanligt.

• Tant T

Haha! De gjorde alla sina toalettbesök till nostalgitrippar och mindes hur bra det minsann var FÖRR I TIDEN!

Hur mycket får man egentligen pröjsa mellan tummen och pekfingret för ny kyl och frys? Ni som är inne i det här?

• Surfergirl

Ha ha, kommer osäkt att tänka på Rachels kommentar "No tissue, no tushy" när hon ska gå på snusktoalett. I kombination med din Breebild blir det grymt HG!

Ny kyl och frys T, 10 lakan ungefär. Eller kanske beroende på vilket märke förstås, men mellan 7 och 11 lakan, då.

• Surfergirl

Polarn sålde ljusgult kök från -90 på Blocket och fick 10 000 för det, så försöka bör man nog. Dessutom kom de (köparna) och hämtade skiten.

• ElinPeelin

Grattis till både HG och Munter!! Härligt med lyckad budgivning och äl!!!

Själv har jag börjat kolla på kombi bilar på nätet. Är fasligt sugen på en Audi A4

• Minitina71

Hehe Inte så seriöst alls HG. Mannen ringde dit till en kille han kände där och sa exakt vad som behövde göras, så jag behövde bara köra dit, vänta en stund medan de fixade det och sen köra vidare.

Tanten- Gå in på ikea.se och kolla längre ner på sidan under "kataloger 2006". Där har du kökskatalogen för detta året också. Men det är ju alltid fördel att gå till Ikea och prata med köksexperterna där. De borde ju kunna en del, det är ju deras jobb.

Jag hade en snickare som en kompis till mig kände som installerade köket åt mig (jag o mannen hade inte blivit tillsammans igen än när jag började renovera köket), men så här i efterhand hade jag lika gärna kunnat låta Ikea förmedla hantverkare för det hade inte blivit dyrare ändå. Ikea har alltså inte egna hantverkare som installerar. De har nån slags avtal med vissa som de rekommenderar. Sen gjorde vi en del själv så att det skulle bli billigare, monterade ihop skåpstommar osv.

Svar på tråden Midsommargänget III