• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Jag bad maken läsa för jag tycker också att det var väldigt fint. Jag ser verkligen fram emot att få så mycket samspel med mitt barn! Man är just nu glad om han ser mig i ögonen några ögonblick då och då, men så mycket interaktion är det ju inte. På morgonen, när han har vaknat och ätit ett rejält mål mat så är han som allra gladast och då fyrar han av leende efter leende emot en och det kan jag bara säga är underbart.

Annars går dagarna och inte händer det så mycket, men i min hjärna desto mer. Jag målar, tapetserar och surfar på köksbänkar på nätet. Så här kan jag ju inte hålla på i nio (!!) månader.

Några nyheter om tantens husköp?

• Tant T

Det blev klart vid 17-tiden ikväll, vi ska skriva kontrakt på lördag... Scary värre... Men det är parhus och bostadsrätt så lite safe är det trots allt!

• Prickiga jag

Hej, hej!

Härligt att Elin börjar må bättre, HG har införskaffat ny lya och Tanten likaså. Huset var verkligen jättefint Tanten. Strålande nyheter!

Har haft massor att göra i och med visning av lägenhet = städa och plocka till söndagen och sen städa igen till omvisningen i tisdags. Jobbigt, jobbigt. Lovade mig själv att aldrig städa den här igen men vad händer? Jo, köparen vill komma hit imorgon för kontraktskrivning istället för att träffas på mäklarens kontor! Så jag får ta ett varv med dammsugaren och dammvippan imorgon igen! Fast med tanke på vad han betalar så... Jag kommer till och med bjuda på kaffe och kakor!

Har även galopperat runt på stan och letat sommarkläder för stora magar. En del vårnytt har kommit in men jag hittade faktiskt en hel del gångbart på rean! Dels kan jag ha det på rean och dels framåt april! Kalasbra!

Trist att jag missar er på söndag men jag hoppas det går fler tåg jag kan vara med på!

• Flodisen

Härligt TAnten att ni äntligen hittat hem !

HG, du kan verkligen inte surfa efter deiskbänkar i 9 månader. Tänk på du även kan surfa efter badrumsporslin. Men är det inte coolt med gammalt porslin - det tycker nog jag. Så länge det inte är snuskigt!

Idag ska jag inte äta frukost hemma. Vi ska ha frukostmöte på hotell så jag sparar mig - gissa om jag är hungrig nu!!!!

• Tant T

Morrn!

Lyxigt med hotellfrukost Flodis! Winn eller?

Jag fick för mig att du redan åkt iväg Pricken! Mitt minne är inte som det borde...
    Sommarkläder!! Åh...!! Vill oxå...

Sambon låg och "inredde" nya plejset imorse och kunde inte somna om efter jag klivit upp 04.45 så han kom upp vid 05 han oxå! Det trodde jag inte om honom! Kanske den kommande flytten (och bebisen?) tar fram oanade kvaliteter hos honom...? Och hos mig!

• Surfergirl

Oooo, grattis T!!! Vad roligt!

Bra oxå att det är parhus och BR så ni kan känna lite på hur det känns. Om ni skulle vilja sälja och köpa eget sen kanske ni kan göra en hacka på affären. Fråga mig...

• Surfergirl

Verkar som även Prickis gjort sig en hacka, ja? Grattis till det!
    Vårnytt i affärerna. Kul, känns dock avlägset när det är -8. Vill mest ha stora stickade polotröjor jag.

• Tant T

Precis så tänkte vi oxå, Surfur! Mamma undrade varför vi inte köper ett "riktigt" hus på en gång men då sa jag just att det här blir nog perfekt att börja med för att senare ev. gå vidare!
    Nu får bara ta ett litet extralån så vi har råd att inreda 110 kvm oxå!

• Surfergirl

Ja, det är fantastiskt vad folk ska ha åsikter om allt. Det är ju inte alla som VILL ha eget hus ens. Det är ju upp till var och en vad som passar.

• ElinPeelin

hittade just en kexchoklad i min väska.. och nu ligger den i min mage....
    DEN VAR SÅÅÅÅ GOD ska ni veta

Svar på tråden Midsommargänget III