• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Härlig lördag ligger framför oss! Och igår var det fredag och då fikade jag med Munter! Roligt!

• ElinPeelin

idag skiner solen och jag har städrush i min kropp, jag passar på medans den finns Har dammsugit, torkat golven, har tvätt i tvättstugan (motionspass att springa 100 trappsteg ner och sen 100 upp med blöt tvätt!) Som jag sen ska hänga på vår nya Erik i badrummet (som ramlade ner igår när jag petade på den, så nu sitter den förhoppningsvis bättre?!)

Vägde mig idag, och det kändes faktiskt bra. Har gått upp 1kg på 1månad, så det verkar ha stangerat.

Pappa kommer hit idag, så det är lika bra att jag fortsätter fejja lite till.

Ikväll ska jag på överrasknings middag för en kompis som fyller 30år, så jag försöker undvika henne eftersom jag är sååå dålig på att ljuga.

• Surfergirl

Hej hej hej.

Vilken vacker dag. Kunde blivit bra om inte mor väckte mig vid 7 imorse och berättade att far ramlat och brutit handleden och var på sjukan.
    Men men, det gick bra trots allt. Han är gipsad och i nästa vecka ska de operera in en platta i armen så det läker ihop rätt.

Pust.

Nu: King Kong på cinematografen. Ha en trevlig brunch imon girls!

• flinx

Jag nattade tidigt igår. Hann inte riktigt med allt på jobbet så jag ska nog in och städa datorn när ingen är där. Jag tycker såna där dagar då man hamnar i all uppmärksamhet är jobbiga. Alla skulle säga hejdå ( vilket visst är trevligt men...) (och flera berätta om sina "fick-för-tidigt" och "förlossning-gör-ont" samt "snart-är-jag-en-i-klubben" historier) och så.. Jag är väl knäpp men jag gillar att vara diskret glida ut bakdörren! Några kollegor kommer jag träffa och luncha med i veckan om inget oförutsett händer!
    Såg "Good night - good luck" på festivalen. Bra rulle. Fint fotad. Undra om det är nimonerad för bästa foto också? Hm.
    Vågade mig på en äkta sushi igårkväll för att fira - se vikken oansvarig jäkel jag är Gött!
    Idag vaknade jag tidigt och knatade en lång sväng med hunden. Vackert och kallt! Har tvättat fönster i kylan, klippt mannen och ska fortsätta pyssla nu efter min mid-day nap!

Prickis - ha det så jätte skönt i solen!

Träning - hörde Shirleys senaste låt i örat häromdagen när jag knatade hem och det spratt till i benen. Tänkte att den skulle passa super på nåt svängigt step-pass! Åh vad jag skulle vilja gå på ett fartigt pass, ett sånt där pass som är kul rörelser och man har fått till det, det var LÄÄÄNGESEN!

Usch med bruten handled - typisk halkolycka eller?

HG och Esther - har ni gått på efterkollar än? Eller är det några veckor till? CM kanske?

Ha en skön brunch!

• HååGe

Jag var med Hj på efterkoll på Bm-gruppen nu i veckan. Jag fick byta BM eftersom min superBM numera är tjänstledig. Den nya kändes helt okej hon också. Hon tog ett bodvärde på mig som var helt bra och så diskuterar man ny preventivmetod. Hj var lite stökig så vi gjorde aldrig någon gynkontroll. Jag känner mig väl lite småslapp i underlivet fortfarande, men det känns som om det har läkt ihop bra och gör ju inte ont längre så vi skippade den. Jag skall tillbaka i början av april och sätta in spiral då. De är gulliga där som vanligt och säger ju att man får ringa om man undrar något. Just det, vi pratade lite om träning och jag sa att jag så snart det blir väder vill börja springa. Hon tyckte det vore sjysst mot bäckenbotten att vänta tills tre månader efter förlossningen och ta power-promenader så länge. Annars är det fullt tillåtet med motionscykel etc. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle kunna springa med dessa ömma bröst - måste då investera i en superBH.

• flinx

Låter schysst HG. Man ska nog ta det lugnt med skumpiga rörelser. Jag funderar på mjukstart med F&S mammagympa nere på Hamngatan. De har barnvakt oxå.
    Jag fick en ny snygg Stayinplace träningstopp och fick gå upp en storlek från innan! Hoppas den funkar. Har man en poncho kan man väl alltid amma under den före/efter träning kanske? Ni kommer ju ha kläm på allt sånt åt mig! Jaja senare problem. Ska först se till att sonen kommer ut hyggligt frisk och kry och att jag överlever proceduren!

• Prickiga jag

Nu drar jag till Arlanda! Hörs om en vecka tjejer!

Kram på er!

P.S Härligt att höra att muttan har läkt ihop HG!

• flinx

Naajs Prickis! Ha det så skönt i solen! Är inte alls avundsjuk. Här är det lätt snöfall, grått och ett par minusgrader... Minst lika skönt!

Har avnjutit en brunch på Incontro - helt OK fast mer lunch än breakfast om man säger så. Inte den amerikanska varianten men gott.

• OZgirl

Tillbaks på jobbet.... känns sådär...

Det är typ 50 graders skillnad i temperatur på här och på semestern. Det känns!

• Tant T

Hu, jag känner igen den där känslan Ozzy!! Blä för jobbet efter solsemester!!

Jag är inne en snabbis, jag har semester och ska till frissan om en halvtimme och sitta i typ 3-4 timmar och bli fiiin! Eller vad jag nu blir... klippt, färgad och slingad iaf!

Svar på tråden Midsommargänget III