• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

Så får jag försöka komma ihåg att man inte kan lämna barnet som man kan med hunden... Utanför ica i ett koppel och så... Annars är nog mkt i uppfostransväg överförbart!

• flinx

Fast andra (läs småbarnsföräldrar utan barn) brukar inte gilla att man drar paralleller men det ska bli sååå skönt att kunna göra det med fog för det! Då kan de liksom inte argumentera emot!
    Fast hemma har vi redan ett tydligt problem: matte är hyggligt konsekvent i uppfostran - husse är det inte...

• Rally

OK, Munter. Bra att du var online. Vi ses väl som bestämt? Kl. 10? På ett fik nära dig? Bara kollar... Mitt nummer har du fått om det skulle bli nåt akut knas.

• Tant T

Moss!

Jag brukar lite då och då skita i att svara när mamma ringer... Ofta vet man på ett ungefär vad tugget kommer att gå ut på när hon ringer ("Jaha, nu ska hon komma med synpunkter på ev. husköp!") och då struntar jag i det helt enkelt, om jag inte är på ett jäkligt bra humör!

Kan man basera sin barnuppfostran på erfarenheter från en bortskämd kakadua, tro...? Husdjur som husdjur, menar jag!

Idag är det dags att få domen vad gäller ev. husköp, budgivning el inte, skambud eller utgångs, vill vi eller vill vi inte, många frågor är det! Vi får se vad dagen har att utvisa...

• Rally

Spännande spännande... Bara ni är nöjda när dagen är över, så är det bra! Håll oss informerade. Förresten Tanten... Har du tid eller lust med en lunch idag? Det är helt ok att svara nej när frågan kommer så sent.

• ElinPeelin

Flinx, när kände du rörelser första gången?

• Tant T

Åh shit Rally, lust har jag (allt som piggar upp jobbdagen har jag lust till!) men jag har inte tid! Jag ligger jättemycket efter bl a pga kaoset som varit (och fortfarande är!) och tar man i dessa dagar dessutom en lunch längre än 30 minuter så får man sig en verbal känga som heter duga! Så, now is not the time, om man säger så...

Svar på tråden Midsommargänget III