• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Hörru Flinx! Du gör ju onekligen skäl för det där med mammaLEDIGHET! Ostron och skumpa, jo jag tackar jag...! Här nöjer sig inte morsorna med en enkel latte längre!!
    (Inte för att jag är avundsjuk eller sa!!! Nej, nej!!!)

• toca

Skumpa och snaps...
    Skit ner dig! Med i oktober da ska jag minsann... minsann... Dricka snaps?

• Tant T

Jag vill dricka snaps till midsommar!!! Men det går väl antagligen inte... eller? Flinxan, du var ju snabb med flarran efter snittet, hur resonerar man?

• Surfergirl

Sill! Knäckisar! Snaps! Nu vaknade jag!

Mmmm. Två veckor till påsk så man kan frossa loss.

...och Binkisen lever! Jippii!

• Anemone

Jag trodde det var bevisat nu att ett par glas vin inte är några som helst problem under amningen. Till skillnad från under graviditeten.

• flinx

Hohoo! Snabb till flaskan!... Ja, jag är värsta alkot!
    Nä, skämt åsido. Jag håller mig till en max två enheter. Inte mer. Men ett glas vin till middan eller en pilsner ger inte några detekterbara värden i bröstmjölken. Och grejen är att man vill vara alert eftersom lill-pyret är beroende av att du vaknar och han behöver dig osv. Man vill inte somna för tungt mao.

Men faktiskt så får sprit vänta! Med den ranson jag unnar mig själv tar jag hellre ett glas vin till påskbuffén än snaps.

Har inte smörjt brön eller magge. Gick bra ändå.

Var NYKTER (hemligt nykter dessutom) förra midsommar... Lagom kul i ett land som detta där folk fyllnar till vid 20-snåret på midsommar!

Svar på tråden Midsommargänget III