• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Vi at a andra sidan pasta med trist burksas till lunch... Men kompenserade det med scampi i sötsur sas och ris till middag.

• HååGe

OZ - har du några rejäla muskelavslappnande hemma? Ta det! Order! Sedan när smärtan avtar lite så försök att ta ut rörligheten litegrann, men pressa inte på. Gå för all del inte med nack-krage om du inte måste - det blir du bara stelare av. Det är jättehemskt jag vet! Vissa sjukgymnastmottagningar har akuttider så att man kan komma och få behandling samma dag. Men du har väl en sjukgymnast som du går till med nacken/ryggen redan väl?

• Muntra hundägaren

Åetrvänder till min ärtsoppa...har fortfarande kvar smaken i munnen trots att jag och sambon faktsikt gick ut och åt efter jobbet (typisk strategi i det Munterska hemmet - köket ser ut som fan=vi äter ute, istället för att åka hem och röja upp...). Slöseri med goda smaker.

Nu ska jag tömma tvättmaskinen och hänga upp några skjortor så att jag har något att ta på mig imorgon!

God natt!!

• HååGe

Ensam hemma inatt igen. Grabben sover och jag avnjuter en fruktsallad. Måste börja fundera liiite på beach -06. Såg Surfers otroligt fräscha nuna idag och blev minst sagt inspirerad.

• Flodisen

Beach-06 mentaliten verkar ha kommit till gymmen också. Ialla fall mitt. Nu vet jag inte hur mycket folk det brukar vara på efterjobbet tid, men min träningskompis hörde nån som sa att det var ovanligt mycket människor idag.

Det är riktigt kul att gymma när man har tid på sig. På morgonen när jag har kört tidigare så har man ju fasta tider som man måste hålla sig inom. Dvs vara på jobbet i tid och jag kan inte starta tidigare för vi har hängt på låset de mornar vi har tränat.

... och jag riktigt känner hur musklerna växer och fettet förbräns

• Flodisen

Jag gillar ärtsoppa med mycket senap. Fast det ska vara så lite fläsk i som möjligt, de brukar bara vara slajmiga bitar som simmar omkring.

• OZgirl

Det var nog nåt som hände idag, tror inte att det är värre av fallet. Däremot värre av whippisen! En vanlig nackspärr vore jobbig, men med whipen i botten blir den liksom intensivare och längre.
    Kommer att ta ett par Nobligan till natten, antagligen förstärkta med Alvedon. Det funkade förut, så det får duga idag med. Rörligheten försöker jag tänka på och tänjer så långt jag törs utan att det gör för ont. Nackkrage har jag ingen! Mannen tycker sånt är trams, alltså sysslar vi inte med sånt hos OZarna...

Ni är rara som bryr er! Det blir man extra glad av när man är lite nere!

Och stackars svågern måste undra vad det är för fel - jag kommer hem med högfärdsstel nacke och mannen hostar och tror sig ha fått bronkit. What the hell! Och här sitter han och kan inte annat. Stackars sate.

• Timisen

Fy faan ozzy! Jag ska till smärtdoktorn imorgon vi kan dela tiden!

• Coccinelle

Go kvall go kvall!

Bra att du ar tillbaka Toca

Skont att Tanten mar battre, ta det lugnt nu!

OZ, tycker synd om dig och din nacke, hoppas du blir bra snart.

Jag sitter har och dricker viiiiin, jatteskont Har haft ett mycket tillfredstallande samtal med fadern, vi pratade om mig

• Muntra hundägaren

Vilket härligt humör du var på igår kväll Cocci . Visst är det skönt att prata om sig själv och därigenom få bekräftelse på att man är smart och vettig !

God morgon!

Svar på tråden Midsommargänget III