• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Iiiiiiiiihaaaaaaaaaa! Energin atervänder! Idag har jag stor städ- och fixardag och det känns HÄRLIGT! Solen skiner och det känns som var! (Och för att inte Bebbe ska hoppa pa mig och pasta att jag ljuger sa far jag väl erkänna att det var regn och halv storm här i morse, men ända...) Jag har köpt mjuka tyger och ska börja pata ihop ett lapptäcke till den lilla bergsklättraren tror jag. Jag har till och med beställt en pysselsats fran Panduro och ska göra paskharar! Det lär nog bli en bullmamma av mig tids nog...

• Anemone

Cocci - jo det är jag som prioriterar. Jag trodde faktiskt att jag skulle kunna klämma in en Parisresa nu under våren men jag får nog lite svårt att motivera det, till och med för mig själv. Jag ska kolla lite närmare på det i juni dock, när jag börjat på nya jobbet. Kanske kanske!

• Coccinelle

Tror jag ska ga och baka cookies, ska forsoka hitta en "nyttig" variant.

• toca

Ja den kombinationen maste ju vara UNIK!!! Bullbakande Barbie alltsa...

• Coccinelle

Pandura pysselsats Toca, ha sa roligt!

Ah vad kul om du kommer till Paris Anemone!

• Anemone

Påsknumret av Allt om Mat har kommit. Mums! Jag vill ha sill & nubbe!

• bebbe2005

haha toca, maste skratta! När du skrev inlägget om sol, sa var det riktig ordentlig varskur med hagel här! men nu en halvtimme senare kan jag ocksa stoltsera med mysig varsol och varkänslor

• flinx

Bull-Barbie!!

Rapport från Flinx-fronten: Uppvaktade maken på födelsedagen imorse. Han hävdar bestämt han fyller 24... Sen ville inte lill-fisen sova mera så vi har badat (för mkt olja i badet=slickfrisyr) och jag åt frukost vid lunch och ska nu små-städa då svärisarna är på väg! Skulle ha tagit dem ut på avenyn för ostron och skumpa men deras tåg är MEGA-försenat så det skiter sig nog. Hm. Trist! Tyckte det hade varit läckert! Lill-fisen tackar oxå för pekbok. Nu slaggar han i babybjörnen så jag kan pyssla lite!

• toca

Ah, gud vad gott det later!!!
    Paskbuffé med sill, ägg och knäckebröd! Vi aker till Italien över pask och jag kanske skulle ta och introducera svensk paskmat...? Förra aret fick vi en sagolik paskpaj med ricotta, ägg och spenat som inte gick av för hackor. Men sill är svarslaget... Vi har faktiskt nagra burkar här i kylskapet (inhandlade pa IKEA saklart) och igar at mannen Abbas Löksill som antipasti innan middagen. Hmm... Tja, sill funkar nästan jämt!

Svar på tråden Midsommargänget III