• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Nja, det var "sådär"... Jag gick inte mitt i, i alla fall. Fast jag fuskade nog lite denna första gång med motståndet (hade fått tipset att inte alldeles ta ut mig den första gången). Det var tillräckligt jobbigt ändå. Faktiskt så tittade den entusiastiske mannen på mig och sa att jag kanske skulle prova en annan träningsform, typ yoga. De har ett slags pass med en stor boll på gymmet också. Det låter lite spännande, man kan ju ramla av!

Bert - ja det var min pinnsmale samhällskunskapslärare på högstadiet, han som talade så tyst. Namnet går fetbort eftersom det rimmar på rumpa!

• Tant T

Mannen gör en åderbråcksoperation. Åderbråck ligger i hans släkt, på pappans sida och sambon opererade ett navelbråck för ett par år sen och det här bråcket sitter på höger lår och har under årens lopp blivit ganska stort, gör ont, svullnar vid träning och värme (typ sol och semester) så det var verkligen dags nu! Men han har väntat i över ett halvår i kö oxå! Men nu fick han kliva före i kön eftersom vi ska ha barn till våren/sommaren!

Bollträningspass tror jag på, det är nog grymt mycket balans i de övningarna och det kan man ju alltid behöva bli bättre på!

I förrgår hade Doris namnsdag, det är betydligt mycket bättre än Berta!

Och jag hann inte med så en ovälkommen gäst snöt 1000-platsen hos mig!

Ska göra en insats hos Rally!

• Muntra hundägaren

Tanten - det är ju faktiskt bra att man får gå före i kön om man snart ska bli far . Ringde din sambo upp och snabbade på kön själv eller hur bar ni er åt? är nyfiken eftersom sambon är lovad plats på sömnlabbet - han snarkar som en hel elefant och har långa långa andningsuppehåll och nu har stått i kö i snart ett år utan att ha fått kallelse eller besked om när det kan tänkas bli.

• flinx

Doris funderade min kompis på till sin dotter men tror hon fick många protester från släkt och vänner! Det blev en Elsa till slut. Doris har ju lite mer "edge"!

Min klassföreståndare hetter BerNt! Samma liga!

Åderbråck finns gott om i min familj och jag har alltid hört att detta oxå kommer med graviditet så jag har nojjat endel och noga granskat benen. Syrran har ett par elakingar. Jag tror jag skulle försöka snygga till och jag fick riktigt fula ena. Jag antar att det även finns rent medicinska skäl?

• Timisen

Hehe...försökte iaf.

Jag har läst lite och har inga kommentarer som inte kommer på tok för sent. Men jag kan säga att åderbråck är inom svensk sjukvård klassat i grupp tre (grupp ett har högst prio) och vet ni vad som är lika allvarligt som åderbråck och ligger i samma grupp?..Joo...infertilitet!!!

• Timisen

Så jag ska ringa sös och säga att min make har åderbråck och att jag vill bli framflyttad i kön till ivf

• Timisen

Äh, jag ska ta en kopp kaffe och sluta förbanna den svenska sjukvårdspolitiken.

Svar på tråden Midsommargänget III