• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Ah, HG! Det later tungt! Men snaaaart maste det bli bättre!
    Mirakel eller ej, men kan ma skit ända. Tänk om nagra manader (känns kanske avlägset...) när han sover pa nätterna, skrattar och är glad pa dagarna och du sitter i solen och dricker latte. Den tiden kommer!!

Kram till dig!

• Rally

Nämen HG-gumman! Det finns säkert massor av förstagångsmammor som upplever det som du gör. Även om du inte känner det så, så gör du säkert ett fantastiskt jobb som mamma. Du är säkert jättesöt som osminkad också! Har du provat ett sånt där tuttskydd i plast som man sätter över tutten och som gör att det skonar bröstvårtan lite? KRAM KRAM KRAM till världens bästa HG!

• toca

Och om amningen inte funkar sa kan man völ ga över till ersättning pa flaska? Man maste inte alltid vara Bree.... Du maste ju ma bra ocksa!!

• toca

Tanten, din pisspotta! Sa klaaaaart jag är vaken!
    M akte iväg och jobbade vid 6.00 sa jag vaknade da, somnade om vid 8, vaknade vid 10 och nu ligger jag i sängen med datorn brevid mig.

• Minitina71

Stackars dig, HG! Jättemånga nyblivna mammor går igenom samma som du, även om det känns ensamt. (men du menade kanske att du går hemma ensam med Hj hela dagarna?) Men jag håller med Toca, det kommer att bli bättre! Och det är nog lite som du säger att du är otålig (jag har också den egenskapen) och vill att den tiden ska vara NU. Och då blir det säkert ännu jobbigare. Försök ha tålamod och ta alla chanser att vila. Många styrkekramar!

• HååGe

Gulle gulle er! Jag har fått en plasthätta-grej, men jag vet inte riktigt hur den fungerar. Får nog kika på det kanske.
    Obs! en riskgrej med att gå hemma och inte ha så mycket planerat på dagarna. Man SKÅPÄTER!! Det gäller nu att skåpäta rätt saker, men det mesta som är nyttigt ger Hj eventuella magbekymmer (äpplen, apelsiner, bönor, grovt bröd mm mm mm). Hm, jag hårdsatsar på bananer.
    Jag skall gaska upp mig - lovar! Det är ju som ni säger, att an växer och kommer att bli mer stabil fram på vårkanten.

• Surfergirl

HG, för vad det är värt... en av mina närmsta väninnor upplevde situationen som du. Hon kallar det i efterhand för nån form av liten depression över att livet förändrats så drastiskt. Och att allt inte var så rosenskimrande som man hade trott med bebis.

Men det gick över för henne! Efter nån månad av att "må sådär" kändes allt mycket bättre.

• Timisen

Jag blir lite galen efter en eller två nätter med lite sömn så jag undrar om jag skulle slå över om jag vore hg...kanske med vilje komma tillbaka med bara soppåsen...Kan du inte vinga över någon i familjen eller nära vän som får ta över med flaska så du får sova? Eller det är kanske inte så lättfixat?

Joo jag mår bra...vaffan...jag är inte på väg till den där självmordskliniken i Schweiz iaf.

Jaa tanten; det är precis dit jag vill komma! Det ska inte behövas privata alternativ!!! Skatterna ska täcka infertilitetsbehandlingar, det är fanimig inte silikonpattar vi snackar om!!! Det är en sjukdom enligt WHO och ska faan vara i priogrupp I och utan köer. Och vaffan.. som det är nu kan en 42-åring i Örebro få chansen oavsett ekonomi men inte en 38-åring stockholmare eller en stackars 36-åring i Västerbotten??? Ska bara höginkomstagare kunna köpa möjligheten att få barn??? Jag är inte värst ute minsann, men skit är det!

• Tant T

HG-stumpan!! Det låter skitjobbigt, och är kanske t o m ännu värre än vad du faktiskt berättar, men jag tror som Toca att snaaart blir det bättre!! Jag tror dessutom att så som du/ni har det är det nog ganska vanligt att man har det som nykläckt mamma och att det inte alls är så rosenrött i början som många vill påskina!! Jag tror absolut att det är en myt och nån slags image som många anser SKA visas upp! Jag tycker det är skitbra att du säger och berättar precis hur du mår och hur det är, om nån av oss gått på den här förstatidenäralltidunderbar-myten så kan man dessutom få sig en tankeställare!
    Det FÅR kännas skitjobbigt, ensamt, sunkigt och fanochhansmormor! Du vet ju var vi finns och det är bara att häva ur sig! Och dessutom, funkar inte amningen så finns det ingen i världen som kan tvinga en att amma! Jag har redan förberett min BM om att jag INTE tänker bryta nacken av vare sig mig eller bebisen för att prompt amma!

Du, det kommer att lätta, I promise!!

Kram!

• Timisen

Och jaa HG, jag fattar att inte allt är 100% fast man fått plussat och till slut fått en frisk liten bebbe...trots att jag är i min sits. Och...som jag sa var jag en pest de första 4-5 månaderna pga kolik..sen blev jag en liten ängel i flera år...sen gick det utför när jag fick syskon och så bara fortsatte det neråt

Svar på tråden Midsommargänget III