• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Muntra hundägaren

Det kan ju funka Timisen! Jag menar om det funkar åt andra hållet borde det ju funka åt ivf-hållet också . Ren och skär logik ju

• Minitina71

Hej allihop!

Här är det full rulle ser jag.

Welcome home Oz! Hoppas du haft det underbart på semestern!

Och Timisen är här! Missed u!

Stackars Toca. Bara kräker och sover. Hoppas det blir bättre snart!

Ang första mensdagen så brukar jag oftast blöda ganska ordentligt första dan. Men jag har haft perioder då jag haft sk spotting 1 - 2 dgr innan. Men då har det bara varit lite ljusbrun flytning liksom. Så då räknar jag dag 1 när jag börjar blöda ordentligt. Jag har hört att det är det man ska göra. Eller jag kanske läste det nånstans...

Jag har ett ganska litet åderbråck precis i en knävecket. Det har sett likadant ut i många år nu. Kan ju bara hoppas att det inte blir värre...

• Timisen

Haha...jomen jag tror att det krävs att det står MÄN i ivf-kön. Jag ska kolla vilket parti som drev igenom åldersgränsen för ivf i mitt landsting...de ska få min röst när grisar lär sig flyga...

• Timisen

Ja! Mini, både åderbråck och ivf borde höja patienten till grupp II eller rent av I? Hur mår du lilla krokodil? Förutom spotting o åderbråck?

• Rally

Surfer har trådens isigaste mage och vassaste armbågar och knep 400-platsen minuten efter Timisen!

• Minitina71

Jodå, I'm ok. Har varit lite låg några dagar, men det är bara pga mens som kom igår (en dag för sent.. ). Så snart är man väl lite muntrare igen..
    Vi ska till ny gyn den 23:e, så jag försöker åtminstone hålla hoppet vid liv tills dess. Eller.. jag försöker egentligen bara tänka på annat... :-/
    Hur är det själv?

• Tant T

Jo, han ringde och tjatade lite, överdrev lite mer och la som slutkläm till att vi ska ha barn i början på sommaren så då bara MÅSTE han ha full rörlighet och vara bra i benet!! Och två dagar senare kom en kallelse till operation tre veckor senare!

Kul att se Timisens fula nuna igen! Jag har oxå läst att infertilitet ligger i prio.grupp 3! Tur det finns privata alternativ!

Woaw, Toca är vaken!!! Eller passerade du bara datorn på väg tillbaka till sängen från toaletten?!

• HååGe

Hj har fortfarande då och då släng av koliksmärta i magen. Inatt till exempel. Han har vaknat varannan timma och velat äta och äta. Jag har fått sår på brösten igen och har en sömnbrist som heter duga. Jäkla skit! Varför är jag så otålig och vill att min sjuveckors kille skall sova hela natten. Saknar livet som det var förr! Har knappt orkat klä mig idag. Har för stora jeans och en grådaskig amningströja. Ej tvättat håret eller sminkat mig. Tycker livet är jättepestigt. Nu sover han iallafall en stund så jag skall gå och knyta mig också (och gissa vad som händer när jag lägger huvudet på kudden?). Känner mig bara totalt uppgiven med min trötthet, griniga bebis och fula, sladdriga kropp. Jaha, så var han vaken då. Hann iallafall dricka en kopp thé.

Jag vet att det är ett mirakel att få barn och att det skall vara underbart, men sanningen (för mig) är att det INTE är så hela tiden! Ensamt kan det bli också!

BLÄ

Svar på tråden Midsommargänget III