• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

Sen i fredags..... jag skulle vilja säga sen i september!

HG och Esther-Schwester!!

När och var ska vi ses brudar!?

• esther williams

Hej igen såhär på kvällskvisten.

Vad roligt, Elin, med ultraljudet, och gud så bra att det fick ta lite tid! Och lustigt hur det blir 100 gånger så spännande det där med vilket kön det är när man vet att ni vet...! Hoppas att du, dvs ditt nick-jag, skvallrar för oss snart!

Och så vill jag bara skjuta in en liten grej från tidigare idag, mest till HG: jag hade alldeles för brått när jag skrev och klumpade ihop saker och loggade ur och sprang till bebis som vaknade och SEN kom jag att tänka på att det kunde se ut som om jag försökte jämföra mina mjölkfläckar med det som du skrev om hur det inte BARA är underbart att få barn. Det var inte meningen, förlåt om det såg så ut.

Jag fick frågan idag av en tjej jag känner halvbra om det var som jag tänkt mig att få barn. Och jag svarade "både ock". Genom systrar och kompisar har jag fått förstå att det kan vara ordentligt jobbigt i början, men med mys och lite lite skimmer emellanåt. Vad jag inte var beredd på var att dagarna skulle försvinna så fort, och att man skulle sitta här i soffan/sängen och säga "oj, är det fredag nu igen, och jag som inte gjort nånting alls". Att det skulle bli så mycket vardag och så lite "nu ser jag att hon utvecklas". Och jag trodde inte heller att jag skulle bli så stressad över att inte veta om jag ger mitt barn tillräckligt av mat/kärlek/stimulans.
    Och så trodde jag nog att jag skulle kunna ta det med mera ro att bara laffa omkring i tofflor och säckiga mysbrallor ett tag.
    Det här är bara en detalj men jag tror faktiskt att jag måste skippa teven på dagarna ett tag. Dagtidssåpor lyfter inte direkt ens intellektuella självkänsla, om man nu nånsin haft nån sån. Mejla och hänga här är svårt när man inte vet hur nästa fem minuter, ens nästa minut av ens dag ska vara. Nån annan bestämmer ju liksom hela tiden. Kanske dags att försöka läsa istället. Får väl i och för sig ta lättlästa böcker då, nu när hjärnan segar. Stor stil.
    Tills våren kommer. Våååååååååååååren! Kan man längta mera?

Gonatt gonatt!

• OZgirl

Sidan 12! Det är alldeles för långt bak!

Idag är jag trött. Hann inte äta min smarriga smoothie imorse utan bara stjälpa i mig ett glas jos hemma och sen snodde jag med mig en semla till frukost... kommer INTE stå mig länge på det . Så går det när man sover för länge och sen duschar för länge. Suck.

Ahja, jag har några riktiga mackor med mig också.

• Tant T

Men Ozzy, semla till frukost?!! Mackor lät bättre! Jag glömde min förmiddagsmacka hemma och fick köpa en liten ostfralla för 30.- på pressbyrån! Jädra utsugare!!

Och Esther har återigen skrivit dagens (eller eg. gårdagens!) klokaste inlägg! Suger i mig all visdom tills min "tid" kommer!

Förutom lunchen med Rally så känns det som om dagen blir skit, jag har redan djävulsk värk i höften och ner i benet och har massor med jobb jag bara MÅSTE ta tag i!! Blä...

Men! Imorgon börjar OS!! Och sambon är sjukskriven 1 1/2 vecka och kan se massor!! Jag tror jag ska be Canal Digital om paus i vårt abonnemang under dagtid och istället låta det gå igång framåt 18 på kvällen! Skadeglädje är den enda sanna glädjen!

• flinx

..och där fick vi ju förklaringen till den tidigarelagda operationen! "blir pappa till sommaren"... blaha blaha! Snyggt jobbat Herr T!

Hihi - en annan är oxå hemma HELA dagarna!

• OZgirl
    Real smooth, mr T!

Är fasen avis på OS-tittare, jag älskar trikåklädda atleter och tänker ligga hela helgen och titta - även om det är dambandy eller skeleton eller vad det kan vara för nåt. Varm choklad och stora ostmackor, en brasa i täljstenskaminen och sen är man rätt schysst rustad!

Fast vi ska till annan ort på lördagen och hälsa på en åttaveckors pilt, så ett litet avbrott får det allt bli i OS-dimman!
  • Surfergirl

Ha ha, Mr T är en lurifax.

Pappa som ju ramlade och bröt handen i helgen sa samma sak: ja va faaan, ska man bryta handen kan man ju passa på när det är OS...

Svar på tråden Midsommargänget III