• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Back from lunch with Rally! Det var riktigt najs!

Håller tummarna, Munter! Det kommer att gå strålande med den charm du har!!

Surfer! *viskar* Fick du mitt låååånga meddelande igår om ekonomiskt, långsiktigt planerande...?

Apropå mannen och OS: jag har dock påbörjat en "saker-att-göra-medan-du-är-sjukskriven-och-ändå-bara-ligger-o-latar-dig"-lista och den kommer att vara fullständigt nedklottrad med en massa rensa ur lådor, sortera gamla kvitton, vika flyttkartonger och andra små skojigheter som han bara äääälskar!!

• flinx

Japp, vi var dit en sväng och jag minns jag hittade en Nixa (tror jag) som jag gillade men för stor storlek. Men man fick ju inte fota klänningen och den jag ville ha var änsålänge bara i provkollektion så det fanns inga bilder att ta med hem så jag minns vi surade lite över att de ville att man skulle bestämma sig på så lösa grunder (rätt dyra inköp ändå...). Stället är väl OK. Det var "tanter" som jobbade där men jag kan tyvärr inte säga att det var bättre på vare sig Remanns, stället på kungsgatan eller där jag till slut handlade (i Alingsås!!). Det är nästan inga ställen som jag upplevde som genuina utan mest "sälj sälj".

Har oxå funderat på att tunna ut brynen men det kanske är dumt att göra nu när man snart kan skippa all sån form av underhåll! Allt som ger konstig utväxt bör väl undvikas.

Hm - har en tiggande hund bredvid mig. Hon vill åt min lunchmacka.

• Surfergirl

Hmm, ok. Varför ska de alltid ha sura tanter eller slajmiga killar som jobbar på klänningsaffärer. Märkligt! Kanske drar ner till Kba och kollar in det ändå. Ska till Remanns nästa vecka oxå. Min klassis från högskolan ska oxå gifta sig snart och giisa vilken klänning hon hade köpt... en från Rembo Styling förstås. Hrmpf! Dyr var den. *avis*

T, jag hade skrivit ett långt svar på $-frågan som kukigt nog verkar ha trillat bort i cyberspace. Jag får knåpa ihop ett nytt. Återkommer.

• toca

Jag är gammal konstakningsprincessa! Började när jag 4 ar och höll pa till sena tonaren. Att jag slutade med det är nog en av de saker som jag angrar mest i livet och jag blir alldeles tarögd när jag kommer in i en ishall och känner den kalla luften. Hääääärligt!
    Det ska jag tvinga alla mina barn att göra ocksa! Oavsett de vill eller inte!

• HååGe

Jag har inte åkt skridskor på 20 år! Var definitivt ingen princessa då heller. Är lite sugen på långfärdsskriller dock.

Esther - jag försöker undvika TVn och ägnar tiden åt lite läsning i gamla inredningstidningar, men det är inte så stimulerande. Svårt att hitta ett sätt att hålla boken och vända blad när man ammar, men jag skall göra ett nytt försök.
    Har dock några favvoprogram. Oprah är bra ibland och repriserna på när de gör om gamla haggor som får skitmycket pengar att shoppa kläder för i London gillar jag. Annars kan man ju skippa alla stavningstävligar och såpor.

Surfturf - jag var aldrig på Svahns. Insåg tidigt att jag inte skulle ha råd med drömklänningen och lät sy upp en istället. Blev väl sådär, men dessvärre inte riktigt som jag hade hoppats. Jösses vilken kul planering du har framför dig. Shit vad vacker du kommer att bli!!!

• Tant T

Toca, din lilla Gustavsbergschaufför! Eller, det är nog förresten inte Gustavsberg ni har där i dina trakter, det är väl nån lokal variant av mulltoa placerad på alptopp antar jag! Måste bli långt att springa mellan skoven!

Solly, kunde inte låta bli...

Det värsta med att åka skridskor (vad jag kan komma ihåg från skoltiden) var att man fick så grönjävligt ont i fötterna!! Snörde man åt dem för hårt tro eller var det kvaliteten på grillerna som gjorde det? Sambon har aldrig ont i fötterna efter sina hockeybockey-matcher minsann, bara lite småblessyrer i ansiktet, blåögon efter höga klubbor, stukade revben av motståndartacklingar (som ju eg. är förbjudna i hockeybockey!) och annat smått och gott!!

Jag vill oxå gifta mig...

• flinx

Har en dajt med tvättstugan.... höres!
    Min blev en Forever Yours - inte heller den dyraste men som sagt - de tusenlapparna som det skiljer till drömkänningen sitter bättre i ringen än i klänningen om man måste välja!

Svar på tråden Midsommargänget III