• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

Alltid uppe med tuppen Tanten! Fast det har varit svåååååååårt den här veckan, vi har varit sena och snurrat som fan på mårnarna istället. Somnar på tåget och somnade nästan igår på jobbet också...

Japp, en vecka sen hemkomsten. Semesterbehov!!! Det känns knappt ens som om jag har varit borta alls. Vi har hunnit bli osams flera gånger redan men jag tror att det mest har med sömnbristen att göra.

Nån som har nåt roligt planerat i helgen? Jag har ju min OSmedvarmchokladochostmackorunderenfiltisoffanmedbrasantänd-helg med avbrott för IKEA i Uppsala när vi ändå är där och hälsar på 7-veckorspilten.

• ElinPeelin

Dietisten var verkligen präktig! Bräkte överdrivet på sin norrlänska (nu menar jag åt norrbottninska) sådär så jag blev helt irriterad + att hon var smal som en tandtråd, och där satt vi och kände oss fula och svullna *fnys*
    Hon berättade att det var bättre att äta 2mackor+banan+glas mjölk, istället för 150g smågodis (?!) Inga nyheter precis... Sen vilka livsmedel det var mest järn och kalcium i... inga nyheter där heller.... så vi satt o gäspade i 1h

Idag har jag en helvetes dag, jag har gråtit 1h på morgonen innan jag kom iväg till jobbet. Det bara forsar ur ögonen och kunde inte stoppa det. Så nu sitter jag här med SVULLNA ögon (osminkad såklart) och vill bara hem, hem, hem.

• Tant T

Nä men Elin!!! Varför har du gråtit, har det hänt nåt?! Eller är det mer en hormonattack? Gå hem om du inte mår bra!! Kram!

• ElinPeelin

det är väl en sån dag när allt känns jobbigt o hormonerna gör det VÄRRE än vad det är helt enkelt.

Jag vet att det finns tårta i kylen här på jobbet, så jag funderar på att ta en bit och frossa, men då ser jag dendär Dietisten framför mig, som säger: "man kan unna sig något gott, EN gång per vecka" öööööööööööööööhhhhhhhhhhh

• ElinPeelin

kanske ska klyfta upp min apelsin istället, och ta tårtan i eftermiddag istället...

• Surfergirl

Tack söta Esther! Det var en redig amerikansk sida! Härlig tårta på ettan.

Tänk, hur gjorde man förr utan Internet? Vad mycket enklare allt måste vara nu.

• Muntra hundägaren

God mrgon!

Usch Elin - inte kul att ha en gråtdag . tycker faktiskt att du ska smaska tårta - skit i dietistens råd Apelsin funkar inte alls lika bra på tårar som tårta gör

Kura filt låter mysigt Oz! OS däremot känns inte jättekul. Tycker att vintersporter är lite tråkiga att titta på (förutom skidor ned för backe och konståkning). men jag hejjar naturligtvis på alla svenskar som är med

• Tant T

Jag känner igen det där, Elin! Vissa dagar känns allting bara för jävligt, stort som smått och man vill bara dra nåt gammalt över sig! Skit i dietisten och hugg in på tårtan tycker jag! Det är när man har såna här dagar som man definitivt ska unna sig nåt! Och vadå "en gång i veckan"?! Jädra överförmynderi, tycker jag!

Jaha ja, Surfur, så det är så där tårtan kommer att se ut i maj? Skit i klänning, gör som Cocci och sy en i papp (bakplåtspapper kanske?) och lägg all kosing på rosa megabröllopstårta istället!

• ElinPeelin

snart är det lunch och idag hade jag tänkt äta rödspätta och kokt potatis *MUMS*

känner att jag breifar er om väldigt ointressanta saker, men jag försöker fördriva tiden för mig själv just nu...

• OZgirl

Smarrigt, Elin!

Själv blir det lite kikärtor, en halv stekt kycklingfile och sallad. Hoppas att det räcker för att bli mätt!

Svar på tråden Midsommargänget III